{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

2 forladte killinger har fået nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle...
i sidste uge ringede min kæreste til mig og fortalte at han havde set to killinger (ca. 9 uger gamle) vandre rundt. Han havde holdt øje med dem i nogle dage og stilt vand ud til dem, men de var tydeligvis blevet væk fra deres mor, eller lign.
Han har før fundet en killing, dog lidt større som var noget ilde tilredt, og den kørte vi ud på kattens værn. Vi forhørte os senere om hvordan det gik med det lille pus, og den var blevet adopteret, så det lettede.
Vi besluttede derfor også at aflevere de to små på kattens værn, så han tog dem med hjem til mig, hvor de overnattede. Men da vi så stod op næste morgen ku jeg ikke bære tanken om at skulle af med dem. Jeg blev derfor ret pludseligt kattemor.
Det skal dog siges, at jeg har været på udkig efter en kat i det sidste halve års tid, og jeg har haft to katte før, som blev 18 og 19 år. Så selvom det kom ret pludseligt følte jeg mig klar til at tage vare på de to små.
Da de først kom var de på ingen måde renlige, men de er begyndt at bruge bakken lidt. Den første dag var de lidt skræmte, men nu spinner de rigtig tit og leger.
De første par dage havde de begge lidt tynd mave. Det har dog fortaget sig på den ene killing (Fie), så den har vænnet sig til fodderet, men den anden(Felix) har stadig ret tynd mave.
Jeg giver dem eucanuba tørkost til killinger.
en anden ting der bekymrer mig er selvfølgelig at de er så små. De vejer ca. 900g begge to, så det er derudfra jeg sætter deres alder til ca. 9 uger. Jeg er godt klar over at der kan komme konsekvenser fordi de er blevet adskilt fra deres mor, men det er vel bedre at de kom under min varetægt end at de sku vandre rundt alene, når de er så små.
Jeg vil gerne høre kommentarar til min lille historie og tager meget gerne imod gode råd om killinger. Og hvis der så er nogle der kan hjælpe felix med hans tynde mave, vil jeg også blive rigtig glad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 forladte killinger har fået nyt hjem
  • #2   11. sep 2006 Ja selvfølgelig.. har bestilt tid. smiley
    Mange tak


  • #4   11. sep 2006 hi.. de er faktisk begge to på billedet, men det er ikke lige til at se... ska nok lige få taget nogle billeder...

    Hvis jeg køber det andet foder, er det så ik noget med at man skal blande det lidt sammen med det gamle til at starte med. altså for at skåne deres små mavser..?


  • #5   11. sep 2006 hej lyder som om de killinger har været heldige at du fandt dem.. eller din kæreste. smiley
    Mener der har været flere tråde om dårlige mave, måske du kan grave i debatterne og finde noget der.. jeg jeg gjort nogle gange, hvis der var noget jeg ville spørge om.. men jeg har hørt at toskerogn blandet op med vand skulle være godt og ellers tun måske.. men det er der vist andre der ved bedre end jeg.. smiley Håber de får det rigtig godt hos dig, og glæder mig til du opretter dem herinde.. smiley


  • #6   11. sep 2006 Kogt kylling og kogt hvid fisk er godt til sarte maver smiley
    Hos dyrlægen/på apoteket kan du købe ZooLac pasta. Det er mælkesyrebakterier til dyr, som genopretter tarmfloraen. De fleste katte elsker det smiley

    Jeg skyder på, killingerne er blevet dumpet smiley Dem er der ekstra mange af i år, synes jeg smiley Godt I tog initiativ til at hjælpe dem.


  • #7   11. sep 2006 Jeg har tænkt på om det bare er fordi han skal vænne sig til fodderet..? Han har det også med at spise helt vildt hurtigt, og meget. er der nogen der ved om killinger kan få dårlig mavse af at spise for meget..?

  • #8   11. sep 2006 tak for det Lena. prøver liga at grave lidt så.. hi..

  • #9   11. sep 2006 tusind tak til alle der har svaret mig... det er bare super dejligt.. og så går det bare super hurtigt.. vidste jo ikke lige hvordan og hvorledes, for er først blevet bruger i dag.. Tak!!! smiley

Kommentér på:
2 forladte killinger har fået nyt hjem

Annonce