{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Killing i kørestol {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er dette en video med en lille killing på 5 uger som er fundet efterladt af sin mor og lam i bagparten, videoen stammer fra en dyrlæge i New York.
Nu er det så jeg er nysgerrig, hvad syntes i andre om sådan en anordning, jeg vælger ikke at give min mening til kende i oplægget men skal nok kommentere på det senere smiley

https://youtu.be/u-1ffDrD5KI


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing i kørestol
  • #1   8. maj 2016 Jeg synes efterhånden man har set mange videoer af dyr i kørestol, og jojo det er da lidt sødt at se. Men jeg hælder nok til at jeg synes det er forkert. Jeg synes man ser en udviklendens tendens, hvor folk medicinerer og opererer dyr som var de mennesker, jeg tror at i mange tilfælde havde dyret haft bedst af at få fred.

  • #3   8. maj 2016 Jeg så videoen på en Facebook gruppe og der havde folk travlt med at rose projektet, så kom der en fornuftig pige forbi og var knap så begejstret for videoen, hun var ikke negativ blot skeptisk og straks blev hun smadret i gulvet, stakkels pige så jeg valgte at afholde mig fra at kommentere smiley

    Jeg er enig med jer, jeg syntes ikke om disse hjælpemidler til dyr, primært fordi jeg syntes man fratager dyret sine naturlige instinkter og dyret forstår jo ikke hvad det går ud på, ja de lærer at leve med deres situation, men de har jo heller ikke et valg.

    Med til videoen hører historien om at katten ikke har brækket noget og vist nok har følelse i bagparten, så man har lavet kørestolen i et forsøg på at genoptræne killingen, så i den henseende er det måske OK, hvis det er for genoptræningen skyld, men desværre så melder historien jo intet om om genoptræning lykkedes eller hvad der sker med killingen hvis ikke genoptræning lykkedes. smiley

    Nej man skal ikke holde liv i dyr for en hver pris, for dyret forstår ikke hvad der sker og hvis ikke de kan få et liv med deres naturlige behov dækket så er det ikke et værdigt liv for dyret.


  • #4   8. maj 2016 Det er at gå for langt!

  • #5   8. maj 2016 Trist, at vi mennesker er blevet så egoistiske. At vi sætter os selv, før dyret.

    Gid flere virkelig kunne se indad, om det vi har gang i virkelig ER det bedste for dyret. Ofte vil jeg sige næppe, det er da for egen skyld at holde sådan ét dyr i live, end det er for dyrets skyld. smiley


  • #6   8. maj 2016 Jeg synes vi har en tendens til at tillægge dem menneskelige egenskaber og ønsker, som ofte ikke passer med at dyrene skal have det godt. En bette killing som kan føle smerte i ben der ikke virker - Man kan jo håbe de så har indstillet sig på hvad der skal ske med ham hvis terapien ikke virker.

  • #7   8. maj 2016 Synes ikke det er i orden . Kan se fornuften hvis det drejer sig om en kort genoptrænings periode, hvorefter alt er godt igen, men bestemt ikke som en permanent løsning

  • #8   8. maj 2016 Jeg har jo selv haft en handicappet killing/kat, hun havde vilje til livet og kom selv rundt, men ikke som andre killinger, og opdrætteren havde ikke oplevet en som hende før, så Tulla var rundt om dyrlægen for at høre hendes mening, Tulla var wobler/ svømmer, og havde nedsat førlighed i sær i bagbenene, men hun vidste vist ikke selv hun var handicappet smiley hun var hurtigst ude af kravlegården og den første oppe ad trapperne, hun kunne sagtens komme op i krassetræet, men ned var svært, hun skulle bruge mere plads at lande på.
    En ting lærte både jeg og opdrætteren af Tulla og hendes bror, at sådan et handicap kan komme med andre følger, både Tulla og hendes bror døde unge, og begge blev aflivet da leveren satte ud.
    Om jeg ville gøre det igen? Jeg tror det ikke, og får da ingen fra samme opdrætter, for som hun siger, hun vil aflive hvis en tilsvarende dukker op, for hun vil ikke sælge en kat med så kort et liv, selvom de begge var elskede, så har det været et ekstra ansvar med en handicappet kat, men jeg var *** glad for hende.
    Min datter har en kat nu, som har et øje som ikke er ok, den er født med en plet/ uklarhed hen over det ene øje og har visk kun orinteringssyn på det øje, men kan klare alt som andre katte.
    Lige den killing som de viser, og som skal bruge et hjælpemiddel, det er ikke ok i mine øjne, kan den gå på bakken? Kan den holde sig? Kan den vaske sig ( det måtte Tulla lære, og også have hjælp til, hun blev klippet bag i, for lang pels gør arbejdet større) den ser heller ikke ud som om den vil kunne lege med de andre killinger, det kunne Tulla, og når opdrætteren troede hun skulle ind og rede hende fra de andre killinger, så sad hun i toppen af Killinge bunken og vrælede på livet løs, og så rigtig fornøjet ud.
    Så om en killing med handicap skal overleve, så er det noget med livsduelighed, livsvilje og de forhold killingen skal leve under.
    Jeg ved at jeg ikke vil tage en killing/ kat som kræver for meget af mig fysisk idag, for det vil jeg ikke kunne give, og den skal jo kunne være kat.


  • #9   8. maj 2016 Præcis Jette, jeg siger ikke at denne anordning ikke kan bruges, men det skal være for genoptræningen skyld og ikke for resten af livet, for den kan ikke hoppe op med den på, som jeg ser det kan den heller ikke gå på bakken og holde sig selv ren, yderligere så vokser den jo op uden sin mor og er kun 5 uger gammel.

    Men det er klart at man kan ikke skyde alle over en Kam, man er klart nød til at vurdere tingene fra tilfælde til tilfælde, for nogle katte eller dyr i det hele taget vil kunne lære at klare sig andre vil have mindre livskvalitet, og så skal man som du nævner finde den helt rigtige ejer til sådan en kat, for det er et stort arbejde og mange hensyn skal tages gennem kattens liv.


  • #10   9. maj 2016 http://youtu.be/18tSDK1g7XM
    Her er lige en mere i samme retning smiley


  • #11   9. maj 2016 Hold da op hvor har Jackson tabt sig..... smiley nårrhh ja det var vel ikke det jeg skulle se efter men det var det første der lige slog mig smiley smiley

    Hmm de blinde katte syntes jeg godt kan få et godt katte liv så frem ejeren er villig til at tage hensyn og selvfølgelig kan de ikke være ude katte, men de er ikke begrænsede på samme måde som en kat der er lam eller har andre bevægelsesproblemer.


  • #12   9. maj 2016 Jeg synes at tanken om at fjerne et øje er skrækkelig - men dem begge????

  • #13   12. maj 2016 Så længe at dyret ikke lider (og det er vigtigt) skal man give det en chance uanset omkostningerne. Alle har ret til et liv.

  • #14   13. maj 2016 Kai:
    Jeg vil sige:
    Alle har ret til et værdigt liv!


  • #15   13. maj 2016 Ja nemlig tryk på værdigt liv!
    Jeg ved at var jeg en kat var jeg aflivet for længst, jeg vil så ikke sige at mit liv ikke er noget værd smiley men jeg kender også mine livsbetingelser og acceptere dem, men det er ikke noget man kan forklare en kat, og skylle de leve det "lykkelige udeliv" så ville de jo dø den sikre men langsomme død, og der imellem har vi så ansvaret som mennesker, at veje for og imod, og hvornår er det uværdigt.
    Jeg har jo 2 unge katte som er raske på nær på et punkt, de må af med tænderne, og kan så stadig i mine øjne have et godt indeliv, men de kan da ikke være udekat, og havde de været det, og jeg ikke kunne tilbyde dem nok beskyttet udeplads, så havde de været aflivet, det samme hvis de havde været syge eller oppe i årene.
    Vi står altid med valget og ansvaret, og i bakspejlet har jeg før været for langsom til at aflive, men de følelser kan spille en et pus + hvis man håber på helbredelse.


  • #16   13. maj 2016 Jeg har jo en kat med grå stær, bliver det grøn stær, skal øjet enten fjernes eller.....

    Jeg har en kat med HD
    Er der en dag hvor han ikke længere kan smertedækkes så skal han opereres med postoperative smerter til følge samt 3 ugers "bur-ro" og det kan man heller ikke forklare en kat såeh......

    Jeg var også blevet aflivet for længst smiley

    Man skal tænke etik når man har med dyr at gøre.


  • #17   13. maj 2016 Dyr har den luksus at de må aflives hvis ikke deres liv er værdigt eller ikke kan smerte dækkes, jeg ville nogle gange ønske at vi mennesker havde samme rettigheder smiley

    Jeg vil gå langt for mine katte, men der skal være en mening med det, så hvis mine katte ikke kan smerte dækkes eller ikke klare at opføre sig som normale katte og blot ligger apatiske hen så skal de ikke være her mere, det bliver den hårdest beslutning jeg nogensinde skal tage, men jeg ved det bliver den rigtige.
    En kat forstår ikke hvorfor den har ondt eller hvorfor den ikke kan bevæge sig normalt, men dens instinkt vil fortælle den at den skal forsøge at opføre sig som en kat, og når den ikke kan det, så vil dens instinkt fortælle den er den er svag og så ville den ikke kunne klare sig i naturen ret længe.

    Min Tøsen ville aldrig have kunne overleve på egen hånd i naturen og hun ville heller ikke have egnet sig som udekat, for hun kan ikke hoppe særligt højt og det har hun aldrig kunnet heller ikke som killing, hun har en medfødt fejl i ryggen som også er årsag til at hun nu har slidgigt i begge hofter og nederste del af ryggen.


Kommentér på:
Killing i kørestol

Annonce