720 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Anita V
Anita V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken katteblanding/racetype. Hvilken katteblanding/racetype.

Hej.
Jeg søger lidt viden om hvilke katteracer der er i min kat? hvad hedder hendes farver/type. Jeg ved ikke så meget om katteracer, men blev katteejer for 3 1/2 år siden, da en killing lå i mit motorrum og faldt af i et sving - dyrlægen vurderede hende til at være 1/2 år, hun var ikke chippet/ øretatoveret så trods efterlysning har vi ikke fundet en evt. Ejer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken katteblanding/racetype.
  • #1   17. maj 2016 Man man ikke bedømme hvilke racer - jeg ville kalde hende en huskat smiley du kommer nok ikke til at kunne få et bedre svar en dette XD for at en kat er en bestemt race skal den have en stamtavle og være registreret - uden det er den en huskat :3 Ville nok sige farven er Tortoiseshell (tortie)

• #2   17. maj 2016 Hun er en blandingskat. Og farven er sort tortie. smiley

• #3   17. maj 2016 Det kan ingen fortælle dig - mindst af alt en dyrlæge. Glem alt om at "dyrlægen siger....." De er uddannede i sundhed og sygdomme - ikke racer

• #5   17. maj 2016 Ah,jeg tror ikke trådstarter sagde at dyrlægen havde sagt noget om racer - kun at dyrlægen på det tidspunkt vurderede hendes alder.

• #7   18. maj 2016 Hvor er hun dog skøn..
    Men ingen kan komme med et seriøst bud på hvilke racer der er i hende, men det er nok 100% at hun ikke er renracet, så i det hun er langhåret så er hun en skøn blanding g af racer smiley

Men som du sikkert ved med 3 år sammen med hende så er hende eventuelle racebeskrivelse slet ikke vigtig, for det vigtigste er at hun er din dejlige kat og hun har sin helt egen personlighed smiley

• Anita V
    Anita V Tilmeldt:
    maj 2016

#8   19. maj 2016 Hej! Tusind tak for jeres fine svar smiley Jeg havde jo håbet på en beskrivelse udfra nogle atypiske kendetegn, hvor man måske kunne sige der evt. Kunne være lidt af den type i hende. Min søster havde for eks. En blandingshund, hvor man kunne se der var labrador i den og temperamentet var også lig. en sådan type. På heste kan man jo også nogengange se hvad der evt. Kunne være blandet i dem. Grunden til jeg var nysgerrig vedr. Blandingen var, at vi har fået stor efterspørgsel efter killinger på hende fra familie/ venner og vil også gerne selv beholde en. Vil derfor gerne finde en hankat der matcher hendes træk/farve/lang hår osv. Hvis det bare er lidt muligt smiley God dag til jer alle!

• #9   19. maj 2016 Også ville prisen på killingerne være over 1000kr blot fordi de er langhårede og endnu højere pris hvis man også kunne sætte et raceprædikat på dem ??

• #10   19. maj 2016 Når målet er killinger

Så køb en bog om killinger og fødsler. Mennesker vil ikke føde børn uden kompetent hjælp. Katte har også brug for støtte og hjælp.

Du skal sætte dig ordenligt ind i drægtighed, missemors behov under og efter drægtigheden, killingernes behov, deres udvikling, hvordan de opfostres (du skal nemlig sørge for ordentlige opvækstvilkår og fysiske rammer der er iorden).

Sælg dem med hele pakken:

2x vaccination
    2x dyrlægetjek
    1 sundhedsbog til hver
    1 en lille pose tørfoder og vådmad af god kvalitet.
    Neutraliserede

Prisen for hver enkelt killing bør være prisen for dyrlægens arbejde. Ikke fordi de er langhårede og man tror der er den og den race i dem. Det er falske forudsætninger da du reelt ikke ved det.

Så du havner på en pris over 1000kr pr killing, men prisen er od nok hvis bare der er sørget fir de nævnte ting . Også får du også et symbolsk beløb for dem. De købere som ikke vil give den pris kan du ikke regne med kan eller vil tage missen til dyrlægen ved sygdom.

Det er dit ansvar at de killinger går en ordenlig fremtid imøde. Det gør de ikke uvaccinerede og fertile

• #11   19. maj 2016 Du vil aldrig kunne lave en kopi af hende netop fordi hun er en blanding af flere racer og så har hankattens gener jo også en hel del at sige og er han også en blanding ja så er det jo et lotteri.
    Jeg forstår ikke rigtigt den der trang til at få killinger her i håb om at få en kopi af moderen eller faderen, katte har en personlighed og den vil du aldrig kunne genskabe, ligesom mennesker jo heller ikke er kopier af deres forældre.

En anden ting ud over det som Lena skriver så den der med at familie og venner efterspørger killinger, pas på med det, det er hørt så ofte før at når først killingerne er der så spring her folk fra, for så passer det ikke lige nu og så er der den ene og den anden i undskylding, så hvis du beslutter dig for killingerne her så vær klar til at beholde!de alle selv.
    Hov og så lige til sidst du skriver hun er 3,5 år, hvis det er første gang hun skal have killinger så skal du tænke dig godt om, for en hunkat må helst ikke være over 2 år første gang hun får et kuld, det kan give problemer i forhold!d til fødslen og du risikere enten kejsersnit eller at miste både kattemor og killinger, kattens bækken bliver usmidigt med alderen efter 2 års alderen, så det kan blive en meget dyr affære at få killinger hvis det betyder et kejsersnit lørdagaften hos dyrlægen så løber det nemt op i 10000 kr og så er der jo stadig risiko for både mismor og killingers liv smiley

• #12   20. maj 2016 Det er rigtigt, der er mange ting du bør overveje inden du bestemmer dig for at få killinger. Især uforudsete dyrlæge regninger kan være rigtigt hårdt for end økonomi. Og så er der lige det med at hun er en tortie - det ernæret ekslusivt hunkatte der er den farve - hvis du er uheldigt får du ingen i den farve og så kan det måske pludselig blive svært at afsætte killingerne hvis folk gik og troede de fik en tortie som din.
    Du skal også forberede dig på hvis nu killingerne dør inden/under eller efter fødslen. Og tage stilling til om du vil opflaske hvis missemor enten dør eller ikke kan give killingerne det de har brug for.
    Det er en meget seriøs ting at få killinger, og man bør forberede sig grundigt på de problemer der kan opstå

• Anita V
    Anita V Tilmeldt:
    maj 2016

#13   24. maj 2016 Jeg ved alt om at det er dyrt både at have, børn og dyr. Min kat kostede 5000,00 bare den dag jeg hjalp hende juleaften, hvor hun lå som herreløs kat i mit motorrum. Men man behøver jo ikke tage alle problemerne på forhånd - så jeg satser på en god oplevelse med min kat og evt. Afkom:-) Så jeg har besluttet det skal være en Norsk skovkat. Så hvis der er nogen herinde der kender en avler på Sjælland, der ikke har noget imod en blandingkat - så vil jeg være taknemlig:-)

• #14   25. maj 2016 Det gør der helt sikkert ikke !!!

Det er forbudt for reg. opdrættere at låne sin hankat ud til hunkatte, der ikke er stambogsførte, så du kan højest lede efter en-eller-anden tilfældig blanding at parre hende med.

• Anita V
    Anita V Tilmeldt:
    maj 2016

#16   26. maj 2016 Det er ok med en Norsk skovkatteblanding/lignende, når det andet er forbudt - det viste jeg ikke. Men så blev jeg lidt klogere;)

Kommentér på:
Hvilken katteblanding/racetype.

Annonce