Hare på menuen {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er 'fodermester'
for en stor rød hanløve (maincoon/skovkat) der på alle måder forstår at nyde livet...men hvad angår hans smag for kød er jeg ved at blive noget betænkelig.... han kommer stolt og aflevere mus, rotter, og fugle af div. størrelser . Men på det seneste har han nu 4 gange fanget og ædt en hare!! Først tænkte jeg at det nok var en harekilling han nærmest var faldet over ved et tilfælde, men ud fra de sørgelige rester der nogengange er tilbage, (et par ører eller et halvt ben) , kan jeg se at det er fuldvoksne harer det handler om. Jeg er med på at det er kattens natur osv. men hverken min dyrlæge eller andre kattefolk har nogensinde oplevet/hørt om det. Jeg bor i et alm. kvarter med boligblokke hvor han kun lusker rundt tæt på vores have men alligevel har han haft 'held' med at fange 4 stk. indenfor de sidste 3 mdr. Og til forskel for de andre 'gaver' han kommer med, holder han harerne for sig selv og levner sjældent andet end en tot pels eller et par ører!! Jeg ved godt der ikke er noget at gøre ved det, jeg er bare nysgerrig om andre har erfaring med sådan en 'mordermissekat'??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jun 2016
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
En morgen fandt vi en forkommen harekilling på terrassen, den døde senere på dagen. Et par dage efter kom han med en hel Hare (næsten på str. Med hamselv)og et par timer senere var der kun ørerne og et par meget blodige fliser tilbage på terrassen!!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.590
Den havde katten aflivet på behørig vis og derefter fik den en værdig begravelse.
Det komiske er, at hun vågnede ved at katten jamrede (moar jeg har en gave), søvndrukken stiger hun ud af sengen - uden briller (styrke -11) og ser at katten har noget stort med hjem - en rotte måske?
Så blev brillerne fundet og til sin forskrækkelse så hun at det var en hare
Så det første hun foretog sig den morgen var en begravelse - med én tilskuer - morderen selv
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 52
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har aldrig selv oplevet en kat komme med en hård, men min søsters tidligere kat kom en dag hjem med en harekilling, stadig levende de nåede desværre ikke at fravriste katten harekillinger inden katten havde slået den ihjel
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
De kan godt være i ret dårlig foderstand i nogle sommermåneder pga. at deres leveområder bliver indskrænket. Mindre ukrudt betyder mindre mad for harer. Så hvis de er svækkede og i dårlig foderstand tror jeg godt en kat kan fange dem.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
apr 2018
Følger: 1 Svar: 1
Hare på menuen