{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Victoria S
Victoria S
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hare på menuen {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er 'fodermester' smiley for en stor rød hanløve (maincoon/skovkat) der på alle måder forstår at nyde livet...men hvad angår hans smag for kød er jeg ved at blive noget betænkelig.... han kommer stolt og aflevere mus, rotter, og fugle af div. størrelser . Men på det seneste har han nu 4 gange fanget og ædt en hare!! Først tænkte jeg at det nok var en harekilling han nærmest var faldet over ved et tilfælde, men ud fra de sørgelige rester der nogengange er tilbage, (et par ører eller et halvt ben) , kan jeg se at det er fuldvoksne harer det handler om. Jeg er med på at det er kattens natur osv. men hverken min dyrlæge eller andre kattefolk har nogensinde oplevet/hørt om det. Jeg bor i et alm. kvarter med boligblokke hvor han kun lusker rundt tæt på vores have men alligevel har han haft 'held' med at fange 4 stk. indenfor de sidste 3 mdr. Og til forskel for de andre 'gaver' han kommer med, holder han harerne for sig selv og levner sjældent andet end en tot pels eller et par ører!! Jeg ved godt der ikke er noget at gøre ved det, jeg er bare nysgerrig om andre har erfaring med sådan en 'mordermissekat'??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hare på menuen
  • #2   9. jun 2016 Ja måske er det fra slagtning? Men jager han selv? Så er det sådan, du skal bare huske, at gravide ikke skal komme nær hans bakke, men han bruger vil den store uden for.

• Victoria S
    Victoria S Tilmeldt:
    jun 2016

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   9. jun 2016 Vi bor i et helt alm. kvarter m. Blokke så altså ingen gårde ell. Lignende i nærheden hvor man kunne forestille sig en 'hjemmeslagteplads' smiley men der er flere harer der holder til i området.
    En morgen fandt vi en forkommen harekilling på terrassen, den døde senere på dagen. Et par dage efter kom han med en hel Hare (næsten på str. Med hamselv)og et par timer senere var der kun ørerne og et par meget blodige fliser tilbage på terrassen!!

profilbillede
  • #4   9. jun 2016 Jeg har ikke selv oplevet det, men min søsters tidligere kat kom en morgen hjem med en friskfanget hare.
    Den havde katten aflivet på behørig vis og derefter fik den en værdig begravelse.

Det komiske er, at hun vågnede ved at katten jamrede (moar jeg har en gave), søvndrukken stiger hun ud af sengen - uden briller (styrke -11) og ser at katten har noget stort med hjem - en rotte måske?
    Så blev brillerne fundet og til sin forskrækkelse så hun at det var en hare smiley

Så det første hun foretog sig den morgen var en begravelse - med én tilskuer - morderen selv smiley

• #5   9. jun 2016 Pu ha, nej en hare har jeg aldrig fået. Fugle og mus ja.

• #6   9. jun 2016 Ræve og kragefugle tager en del harer, har jeg læst for nylig. Måske er det rester fra dem. smiley

• #7   10. jun 2016 Normalt er en kat ikke så meget for andres rester smiley

• #8   10. jun 2016 Det lyder godt nok fantastisk, men ikke umuligt. Katte er rovdyr og en hård der komme ind i et boligområde er måske ikke hurtig nok til at komme væk.
    Jeg har aldrig selv oplevet en kat komme med en hård, men min søsters tidligere kat kom en dag hjem med en harekilling, stadig levende de nåede desværre ikke at fravriste katten harekillinger inden katten havde slået den ihjel smiley og samme kat har skal også forsøgt at nedlægge en kanin som var sluppet ud for en nabo, men der var kaninen hurtigere og snedkere en katten, den var vist tilpas lille til at kunne gemme sig hvor katten ikke kunne komme.

• #9   10. jun 2016 Du kan selv læse om harer på internettet. http://www.vildtsundhed.dk/Om-Vildtsundhed-dk/Arkiv/Harer
    De kan godt være i ret dårlig foderstand i nogle sommermåneder pga. at deres leveområder bliver indskrænket. Mindre ukrudt betyder mindre mad for harer. Så hvis de er svækkede og i dårlig foderstand tror jeg godt en kat kan fange dem.

• #10   17. jun 2016 Da jeg voksede op på bøh landet der så jeg det rigtig ofte. Så det er der faktisk ikke noget usædvanligt i. Ikke for mig i hvert fald, og de her katte var "bare" almindelige huskatte på en normal størrelse. smiley

• Erna Irene J
    Erna Irene J Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #11   16. apr 2018 I dag kom min lille mis Leopol ind med en Hare - en kæmpe en af slagsen , den er 3 gange så stor som Leopol. Hun vejer 3 kg, og er en lille mis. Fatter ikke hvordan hun kan nedlægge et så stort dyr.

Kommentér på:
Hare på menuen

Annonce