{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.351 visninger | Oprettet:

Brystben stikker ud {{forumTopicSubject}}

Felix nåede at være ude i knap 2 minutter i går før han kommer ind igen, uden at jeg bemærker en ændring i hans opførsel.
Da jeg dog så vil løfte ham, jamrer han dog en smule og jeg mærker så, at hans brystben stikker temmelig langt ud smiley

Jeg ringer straks til dyrlægen, der siger hun kan være på dyrehospitalet 30 min senere - I bilen begynder han at virke alt for rolig og afslappet (jeg plejer at have en kat der stresser ved det mindste) og han ligger utrolig meget ned). Han siger stadig fra når jeg prøver at løfte ham.
Hun undersøger ham meget grundigt, og det viser sig at han også har feber (39.3) foruden brystbenet.
Dyrlægen kan dog trykke ham overalt uden problemer, så hun mener ikke at det i første omgang er nødvendigt at tage røntgen. Jeg har nu smertestillende og penicillin til de kommende dage. Derudover skulle der inden for kort tid gerne ske forbedringer.

Han spiser og drikker som normalt og har ligeledes været på kattebakken.

Dog er han stadig meget mat og virker trist/ked af det. Han er ikke lige så varm som i går aftes, så temperaturen må være faldet.
Adfærdsmæssigt er han som en helt anden kat.

Er der nogen der før har oplevet noget lignende? Kan sagtens finde andre historier med brystben der stikker ud, men ingen der er kombineret med feber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brystben stikker ud
  • #1   11. jun 2016 Jeg har (heldigvis) ikke erfaring med det, så har ingen gode råd, men det lyder da skidt? smiley Hvad mente dyrlægen kunne være årsagen til det fremstikkende brystben?
    Er det en skade? (altså om han er blevet klemt). Eller er det fordi han har tabt sig, så brystbenet er blevet mere tydeligt?
    Hvis han har haft en mindre infektion et stykke tid med vægttab til følge (?) kunne det være forklaring på feber og det fremstikkende brystben.
    Men hvis det er kommet lige pludseligt, så er det da meget underligt :-S
    God bedring med ham i hvert fald!


  • #2   11. jun 2016 Hun tænkte at han enten har faldet ned FRA noget, ned PÅ noget eller være blevet klemt.
    Det kom i hvert fald efter at han havde været ude de få minutter.

    Jeg kan så forælle at han nu, godt 24 timer senere, har det meget bedre.
    Han er begyndt at "snakke" igen og kommer mig i møde, når jeg kalder på ham. Hans øjne virker heller ikke så matte mere.
    Dog er han stadig forsigtig, når han skal op/ned af vinduet og ligger helst og sover hele dagen.


  • #3   11. jun 2016 Åh, hvor synd. Heldigvis lyder det som om, han er i bedring. Overvej at lave en "trappe" op til liggepladsen ved vinduet.
    God bedring.


  • #4   18. jun 2016 Til de interesserede kan det fortælles, at jeg alligevel i tirsdags valgte at tage ham med til dyrlægen igen og få taget røntgen.

    Ikke nok med at brystbenet var blevet drejet, var der også sket et brud på et af ribbenene. Det heler dog heldigvis af sig selv.

    Derudover blev hans bagpart også tjekket, da han sommetider går lidt sjovt. En god ting, da det viste sig at han havde en rigtig slem omgang slidgigt i begge hofter!

    Han er stadig på smertestillende - nu på dag nr. 8 - og er begyndt at få Canosan, der skulle hjælpe mod gigten.

    Han har dog desværre tabt sig godt et kilo i den uge det nu har stået på, så han fylder ikke meget i landskabet.
    Heldigvis ser det ud til at jeg endelig har fundet en måde, hvorpå jeg kan få ham til at spise mere end et par mundfulde igen.


    profilbillede
  • #5   18. jun 2016 Årrhh den stakkel, han må da godt nok have ondt det lille pus smiley
    Ja det er nu meget normalt at når de ikke har det godt og har smerter at de spiser mindre..
    Jeg har selv en kat med slidgigt i begge hofter og i forben, så det var rigtig godt du nu han alligevel skulle i bedøvelse og røntgenfotograferet fik taget billede af bagparten.
    Hvis det er en kæp for dig at få canosan piller i ham så kan jeg anbefale Arthroflex Omega http://www.dyrenesbutik.dk/arthroflex-omega-kat-100-ml det er rigtig godt for min kat i hvert fald, efter ½ år på canosan så nægtede hun simpelthen at tage canosanpillerne frivilligt, så jeg måtte tvinge dem i hende, det syntes jeg tilsidst ikke var rimeligt overfor hende og bad om noget andet, det har hun så fået i næsten 2 mdr nu og han har det simpelthen så godt og spiser det med velbehag, jeg blander det i hendes dåsemad.


Kommentér på:
Brystben stikker ud

Annonce