939 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Kattelov oppe og vende igen Kattelov oppe og vende igen
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-25-dansk-folkeparti-vil-have-en-kattelov
Tjah, jeg tror nu folk ville ændre holdning til kattene. Hvad tror i? Er det bare symbollovgivning hvis man kan finde et flertal?
Og hvorfor skal katte ses som være mindre værd eller bare kunne smides ud? Tror I sådan en lov vil hjælpe?
1 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved godt de siger at Hundeloven jo har virket, men jeg siger og dog for særligt i denne tid ser jeg den ene efterlysning efter den anden på FB af ejer til en funden hund og det er langt fra alle hunde der er chippet og dermed registreret, dette er jo netop fordi der ikke er kontrol med det.
Så for at en lovgivning skal virke ja så skal der samtidig oprettes et dyrepoliti, hvilket jeg så også syntes ville være en rigtig god ide at oprette.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Nej katte regnes ikke for meget, når man ikke kan sørge for mærkning og neutralisering, som må være minimum, ud over vaccination.
Mærkede katte kan leveres til bage til en ejer hvis den indleveres, hvor en umærket kan være heldig at få et nyt hjem, men de fleste render rundt som forvillede katte.
En ejer som kassere sin mærkede kat, kan få en bøde, eller hvis den havner i det fri ved et uheld, så kan man også få en bøde, på lige for med en hundeejer, som ikke passer på sin hund og lader den strejfe, uanset om det er planlagt eller ej, så kan den indfanges, og der vil være omkostninger ved det!
Der vil altid værre nogle som lovgivning ikke virker på, det er der også med hunde, men det hjælper i det lange løb.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Men det er altså ikke alle vilde katte der lever et forhutlet liv.
Det står der faktisk også i en pjece fra DB....
Det var bedre med et dyrepoliti - men det får vi nok aldrig
Det handler ikke kun om mærkning, en hundeejer med en mærket hund kan sagtens være en dårlig hundeejer - jeg kender én
Det handler om at folk skal ændre adfærd! Derfor skal der være konsekvenser - hvilket kun et dyrepoliti og en passende stram lovgivning på området ville være på sin plads.
De begynder tidligt på deres valgflæsk denne gang...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Min politiske holdning smitter måske af i min formulering - men had kan du ikke udtale dig om.
Meen......
Det kan godt være at du er aktiv i KV, men det ændrer ikke på disse skræmmekampagner som især KV er gode til at lave. Hvornår er den sidste "kattetælling" lavet? Det er jo skud i tågen...
Jeg står inde for min udtalelse og jeg ved ikke hvilket parti der forkortes FD, men ændrer ikke ved min holdning til hvad der skal til før det virker.
Og forholdene for landbrugsdyr, mink, cirkusdyr mv. - nej, nej! Dem glemmer vi.
Dem der slår et slag for økologi - og dermed bedre dyrevelfærd for landbrugsdyr, de ligger sgu til venstre for midten
Altså en mærkningslov for ejerkatte er da okay, men ikke en løsning der vil noget inden et egentligt dyrepoliti bliver oprettet.
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
Der er i forvejen folk, der stadig ikke får deres hunde mærket trods flere års lovgivning på området. Det kommer man da til at se i langt højere grad hos katte, da der slet ikke er den samme kontrol hos katte som hunde, når det kommer til formering. En kat kommer oftere i løbetid og dermed er sandsynligheden for at de fritgående fertile katte jo vil levere det ene kuld efter det andet ret stor... Og det gider folk ikke bruge penge på! Det er ikke lovgivning, der skal til, men en holdningsændring. "Det er jo bare en kat" og "Det er jo kattens natur" er de argumenter, der bruges for ikke at bruge penge på sine katte.
Der er vist noget med, at bønder kan trække neutralisering fra i SKAT, da det for dem er brugsdyr eller et eller andet - kender ikke til det, men hvorfor gør de det så ikke? Måske er det for tidskrævende, noget man ikke vil spilde på sin(e) kat(te). Selvfølgelig er det ikke alle bønder, men det er vist ærligt nok de færreste gårde, der ikke har fertile katte rendende bag hvert hjørne.
Gør man det ulovligt at sælge "gratis" killinger og gør det til et krav at mærke dem og/eller vaccinere dem inden salg, vil folk sætte falske priser på annoncerne og hænge annoncerne op på tavlen ved købmanden. Og så er der værre alternativer, nemlig at folk begynder selv at aflive ups-killinger som var det rotteunger.
Kommer der en lov vedr. katte, kommer vi til at se en stor stigning i dumpede dyr i vejkanter, foran internaterne, i skovene, i skraldespandene osv. Det er jeg næsten 100 % sikker på, for folk vil stadig ikke tage ansvar.
Jeg synes man skal prøve at starte noget kampagne, man ikke kun ser på dyrehospitaler og sider, hvor kun dyrekendere og -elskere i forvejen er bevidste om det. Nej, det må UD! til folk og fæ.
Kattelov oppe og vende igen