{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Når katten ælter {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst i en tråd herinde, at katte skal vænnes fra at ælte. Jeg er godt klar over, at det er en killingeting, men har ikke overvejet at det skulle være et problem? Har selv en kat på 6 år, der ælter, både på mig, et tæppe på sofaen og en strikket futsko, den leger med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når katten ælter
  • #1   28. jun 2016 For mit vedkommende, kunne jeg ikke drømme om, at "venne den fra" at ælte, det er et tegn på tillid, og at den kan lide dig, så jeg ser det som en afvisning af den måde den kan vise det på, så skulle jeg også afvise når min kan bonker hoved med mig? Eller når den kærlighedsnapper?
    Godt nok betyder det så, at min katte har været langsomme til, at finde grænsen mellem lege bid ( som bliver afvist) og kærligheds nap, men jeg kan lide, at kattene udtrykker deres lyst til kontakt med mig.
    Jeg klipper ikke kløer, og jeg nulre lige deres poter, hvis det bliver for meget med det ælten, altså hvis jeg ikke har jeans på, kan der jo smutte en klo så der bliver en ridse, men det er jo ikke af ond vilje.


  • #2   29. jun 2016 Det har jeg godt nok aldrig hørt om før - Det virker da mærkeligt at" vende dem fra"

  • #3   30. jun 2016 Nu har jeg ikke katte der ælter voldsomt, men det har min søster, og jeg kan godt forstå at nogle ser det som et problem, for nogle katte ælter meget med kløerne helt ude, min søster har fået ødelagt adskillige bukser og andet tøj fordi hendes hunkat ælter og trækker tråde ud, hun har det nemlig med at hun trækket poter bagud stadig med kløerne langt ude og lede i stoffet og gerne også sulet på mennesket, har selv været genstand for hendes ælten, hun er en såååå skøn og kælen kat, så man vænner ikke at blive sur, men hun bliver ret fornærmet når man ligesom fjerner hendes poter lidt fordi det gør så ondt, hun får nu heller ikke klippet klør så det har intet med sagen at gøre.

    Mine 2 ælter også fra tid til anden, men de har faktisk ikke klørene ude når de gør det, man kan svagt Ane deres klør men ikke andet, de trækker ikke poterne bagud med klørene stadig siddende i stoffet, så det er blot et lille prik man svagt kan ånde hvis man har meget tyndt tøj på, har man cowboybukser på mærker man intet.
    Men mine har også lært ikke at lege med klør så måske det hænger sammen, at de ligesom ved at klør bruger man kun til at klatre med.


  • #4   30. jun 2016 Da jeg fik min kat var især knæene fulde af rifter, der blev nemlig æltet til. Og kender også det med løse tråde. Jeg tog så et tæppe over, når jeg sad på sofaen. Katten har nærmest overtaget det og det får en ordentlig tur en gang imellem. Det kan så også ses på sofaen smiley Men mine knæ og lår har det godt. Og bare ben har sjovt nok aldrig været noget problem smiley

  • #5   1. jul 2016 Jeg boede engang sammen med en kat der æltede meget. Hun blev smidt ned af de andre når hun gjorde det fordi hun brugte klør (udekat, lange skarpe kløer) jeg satte bare en finger på trædepuden og så æltede hun videre uden jeg kunne mærke noget særligt. Hendes kløer snittede bare lige rundt om min finger og hun nød at få lov at ligge og putte videre. Min bluse fik altid glimmer på pga hendes nydelses savl smiley

Kommentér på:
Når katten ælter

Annonce