2.695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Problemer m. kattekilling - hjælp/råd søges Problemer m. kattekilling - hjælp/råd søges

Hej alle I skønne katte-elskere!

Min kæreste og jeg skal have en killing, han er klar til at flytte ind hos os d. 18 august, og da vi så ham sidst i søndags(d. 3 juli(dvs han var 28 dage i søndags)) kunne han ikke gå ordentlig på sine bagben, de første par skridt går han normalt, men derefter nærmest slæber han sine bagben efter sig.

(Billeder af herligheden er af ham).
Han er 1/4 del: norsk skovkat, maine coon, siameser og alm. huskat.
Han er den 'yngste' af 5, han er nu den største i kuldet, men vi er bekymret over hvor bekymret vi skal være over det.

Er der nogen der har oplevet det før?
Går det over af sig selv? Skal vi have en dyrelæge til at kigge på ham?

Hjælp - alt der kan kaste lidt lys over sagen vil blive taget imod med kyshånd! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer m. kattekilling - hjælp/råd søges
  • Christina  K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 4
    #1   6. jul 2016 Hvis det er det med bagbenen: jeg har killinger hvert år ca 3 kul pr gang det har jeg haft i 15 år nu smiley og alle mine går også altid og nærmest "falder" fordi de lige skal lære at bruge de små ben smiley mit første kul er nu ved at være lidt over en måned gammel og de går stadig sådan smiley håber det var lidt hjælp Kh Christina håber i får det godt med en lille kat;-)

• Christina  K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2016

#2   6. jul 2016 ellers vent og se, hvis nu det var noget med benene og hvis det bliver ved så tag den til dyrelægen smiley

• #3   6. jul 2016 Christina K - Hvornår tænker du så vi skal være bekymret nok til at tage ham til dyrelægen? smiley

• #4   6. jul 2016 han skal nok lærer det. han er jo næsten først lige begyndt at gå- det gør de omkring 3 uger. nu skal der mere styrke i benene og det kommer via leg med de andre
    så når han kommer hjem til Jer, ja så er han en helt normalt 12 uger gammel killing med krudt et vist sted. og så er han over alt

http://www.netdyredoktor.dk/kat/tema/pqr/pasning-og-pleje-af-killinger/

• Christina  K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2016

#5   6. jul 2016 Uhaaa det ved jeg sørme ikke, men prøv at vent til at i har fået ham og så se om det stadig er der. Ellers kan jeg skrive, hvornår mine er holdt op med det:-)

• #6   6. jul 2016 Anja - Det er dejligt at hører, vi var blot lidt bekymret, jeg har haft 5 kuld i mit hjem gennem min opvækst og der var der ingen der gjorde det, derfor min bekymring.

Christina K - Det må du MEGET gerne! smiley

• Christina  K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2016

#7   6. jul 2016 Super smiley

• #8   7. jul 2016 Det manda ikke passe at han var 28 dage gammel D. 3 juli og i så får ham hjem d. 18 august?
    Er jeg helt forkert på den eller vil han ikke kun være 10 uger og 3 dage gammel?
    Født grundlovsdag, 5 juni?

• #9   7. jul 2016 Nu er det jo ikke jer, der skal tage ham med til dyrlægen, men avleren, hvis der er noget galt med killingerne.

Jeg tænker han har det man kalder "frøben" og det retter sig heldigvis mens de vokser.. retter de sig ikke så må avler tage ansvar og finde ud af hvad der så skal gøres, sammen med dyrlægen.
    Hvilken dato er killingen født ??

• #10   7. jul 2016 Ida - nej det er min fejl, han var præcis en måned da vi så ham d. 5, og de 28 dage var d. 23/6 smiley

G. H - dem vi har købt ham hos, sagde han var præcis en måned gammel da vi så ham sidst, så han må være født d. 3 juni. smiley

• #11   7. jul 2016 Hvis han er født den 3. Juni, kan han aller tidligst flytte ind hos jer den 26. August og ikke den 18. August, som du skriver i startindlægget.

• #12   7. jul 2016 Susanne - det er avler der sagde d. 18 august.

• #13   7. jul 2016 Det er så ikke korrekt, hvis katten er født den 3. Juni. Loven siger, at killinger skal være MINDST 12 uger. Og stod det til mig, var det nærmere 14 uger.

• #14   7. jul 2016 Susanne - jeg kender loven, jeg har haft mange kuld killinger igennem min opvækst, jeg valgte bare at tro på at de havde regnet korrekt.
    Desuden vil jeg gerne holde mig til hvad jeg spørger om smiley

• #15   7. jul 2016 Det har du jo fået svar på.

• #16   7. jul 2016 Susanne - undskyld mig, men hvis du ikke vil svare på det jeg spørger om, hvorfor skriver du så overhovedet?
    Jeg er dybt taknemmelig for de svar jeg har fået på MINE spørgsmål, men derudover søger jeg ingen svar, jeg er ikke ny indenfor katte, jeg har haft katte i mit liv, fra det øjeblik jeg blev født.
    Så tak for det svar jeg ikke bad om, men hvis du ikke har noget der er relevant for mit spørgsmål, så har jeg ikke behov for dine svar. smiley

• #17   7. jul 2016 Altså en killing på en måned skal lige lærer at bruge benene og styrke musklerne, så de kan godt gå lidt usikkert. Men om alle omstændigheder hvis det ikke er noget der retter sig efterhånden som han får opbygget musklerne så er det jo avleren der skal sørge for han kommer til dyrlægen inden du får ham.

Og så må du jo lige minde sælger m at han jo først er 12 uger den 26. August og det først er der du kan hente ham hjem tidligst.

• #18   7. jul 2016 Heidi - Jeg er glad for at flere og flere siger det retter sig. Men ja hvis det ikke går i orden, så kræver jeg at avler tager ham til dyrelæge, og bliver tjekket. smiley

Med hensyn til at hente ham, så er jeg ved at få opklaret hvornår han blev født, så vi evt kan få ændret datoen på hvornår vi kan få ham, for jeg ved hvor vigtigt det er de ikke bliver taget fra moderen for tidligt. smiley

• #19   7. jul 2016 Hvis det er frøben, så kan det rette sig. Men uforskammede svar kommer man ikke langt med herinde. Fortsat god dag.

• #20   7. jul 2016 Min vraltede også rundt på de videoer jeg har af ham da han kun var 4-5 uger. Nu er han næsten 10 og har været sikker på benene i 2-3 uger, så jeg håber da det bare er det.
    Jeg tænker at hvis du gør avler opmærksom på at du tror det måske er et problem, så vil vedkommende nok holde ekstra øje med ham smiley

• #21   7. jul 2016 Så er der lidt opklaring fra avleren, Milo er født d. 26 maj! Så den ene af avlerne må have været forvirret sidst vi var der siden han sagde at Milo var præcis en måned sidst vi var der smiley

• #22   7. jul 2016 Eller også lyver sælger...
    Den killing på billedet ser bestemt ikke ud til at Være mere end Ca 4 uger, den ser slet ikke ud til næsten at skulle Være 6 uger.

Jeg ville ikke turde tage den hjem Før tidligst 26. august.

• #23   7. jul 2016 Heidi - de billeder hvor han er mindst er han 17-18 dage gammel og de nyeste af billederne er han ca 28 dage. (Dvs de billeder jeg har her i opslaget er fra da han var ca 28 dage) Så rolig nu smiley

Og tvivler på sælger lyver, hun vil hellere vente med at komme af med dem til de kommer til et godt hjem, og i en ordentlig tid, end at det skulle ske for hurtigt og til nogen der ikke ville behandle killingerne ordenligt. smiley

• #24   7. jul 2016 Jeg har gudskelov ikke så stor erfaring med killingekuld, men har dog haft et enkelt "på besøg" og den ene tog lidt længere om at blive sikker på benene. Først kravlede han - så løb han smiley

Så vil jeg lige sige:
    Hvis der er noget galt med den lille fyr - så find en anden!
    Ja, det er hårdt og brutalt, men en ting er at man får problemer efter indflytningen noget helt andet er bevidst at købe en syg kat.

• #25   8. jul 2016 Men de 28 dage passer jo ikke hvis de billeder her i opslaget er fra i Søndags.
    I Søndags skulle killingen så være 38 dage altså 5½ uge ( såfremt killingen er født 26. maj) og den killing på billedet er ikke mere end 4 uger den er ikke næsten 6 uger.

• #26   8. jul 2016 Heidi - undskyld jeg siger det, men du tager fejl smiley Vi så ham første gang da han var de der 17 dage gamle og har set billeder fra da han var endnu mindre, så jo han er næsten 6 uger.

Og nu vil jeg simpelthen ikke diskuterer hans 'alder' længere.
    Billederne af ham er fra de 28 dage, og vi så ham så da han var 38 dage, da den ene af avlerne var forvirret nok til at sige et andet tidspunkt, men det er sådan set ikke ham der har mest styr på killingerne, så nu stopper det simpelthen.
    Milo er født d. 26 maj, FÆRDIG SLUT!

• #27   10. jul 2016 Så får du et svar du ikke har bedt om

FRØBEN fødes de med - det SKAL have rettet sig inden for den første uges tid - ergo er det ikke det.

Forlang en dyrlæge rapport på de ben!

Et svar mere du ikke har bedt om:

Har du ingen andre katte bør du tage to killinger - det er synd for enekillinger - og et par uger mere er meget gavnligt for alle parter. Et ønske den avler der vil det bedste for sine killinger med glæde honorer - for de kender den gode virkning!

Held og lykke

• #28   10. jul 2016 Lis

Jeg har haft to killinger i pleje med frøben og de har først rettet sig ved 4-5 ugers alderen, altså når de er begyndt at bevæge sig mere rundt og styrke musklerne. smiley

• #29   10. jul 2016 Ok - alle jeg har kendskab til er mindre end uge

Også hvad andres oplevelser er på Google

Det er arveligt

• #30   10. jul 2016 Iøvrigt gås der ikke normalt de første skridt ved frøben - nederste del af benet vender bagvendt

Måske noget længere oppe?

Kommentér på:
Problemer m. kattekilling - hjælp/råd søges

Annonce