Pels og generel info Pels og generel info
Hej
Jeg har en Maine coon pige på 8 år... som jeg søger råd til.
Jeg har ikke den store erfaring med katte generelt så har derfor kort talt med en dyrlæge omkring hende.
Hun er som sagt 8 år og en dyreværns sag. Hun har tidligere fået fjernet alt sin pels både pga utøj og mangel på pleje.
Jeg har hos dyrlægen fået Hills med som jeg nu har brugt i over 6 måneder. Hun har pels igen og havde det også da jeg hentede hende men hun er en sølle stakkel at se på og det er ikke blevet pænere. Nogen steder er det langt andre kort og pengene ligger tungt ned. Udover det så fælder hun helt ubeskrivelig meget konstant.
Vægten er fin nu så det er det ydre der mangler.
Jeg kan godt læse mig til en masse herinde mht tør foder som jeg selvfølgelig søger råd til og vådt foder.. alt der kan styrke hendes pels.
Dyrlægen talte også om olie.. har nogen erfaring med dette også?
Hilsen Tina
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 809 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
Jeg ville finde noget tørfoder, der indeholder 20% fedt og mindst 30% protein fra kød. Her blander vi altid mindst 3 slags og har killingefoder stående ved siden af.
Vådfoder ville jeg undgå det med sukker og ellers variere det, så meget hun nu gider.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er klart tørfodret du skal kigge på, hvis ikke pelsen er blank og blød så fungere hun ikke optimalt på Hills. Du skal kigge efter etter med højt fedtindhold det skal helst ligge omkring de 20% og så ville jeg nok overveje at blande RC har and skin sammen med det foder du lander på, det blander jeg selv i min foderblanding, mine har en flot blank og blød pels faktisk noget alle der rører dem kommentere. Dog fælder mine også utroligt meget for tiden, tror det er det skiftende vejr de ikke lige kan finde ud af.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 809 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 40
Pels og generel info