{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Kan og hvordan bliver hun udekat? {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig steriliseret hunkat på lige omkring 1 år, vi hentede hende på et internat da hun var omkring 5 mdr, hun er sød, kærlig og meget legesyg. MEN den sidste måned er hun begyndt at tisse alle vegne, sofaen flere gange dagligt, vores seng, vores sko, sjældent hendes rene kattebakke. Hun miaver og ja... mistrives smiley intet har ændret sig, men dyrelægen siger det er stress (ingen urinvejsinfektion) , og vi har forsøgt med feliway.

Nu er vi begyndt at overveje at hun skal være ude kat.
MEN hvordan og KAN det lade sig gøre?? Se fotos af vores vindue som er åbent og ligger i stue etagen, der er ud til en mindre befærdet vej af biler og cykler, og bag vores bygning ligger en stor åben grønt gård med træer og masser af græs.

1. Hvordan ville i bære jer ad med at træne hende til at finde hjem
2. vi kan ikke få en kattelem i vinduet, så hvad gør vi for at hun kan komme ind og ud mest smertefrit???

Vi tager imod alle gode råd til hvordan vi får hende til at blive en udekat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan og hvordan bliver hun udekat?
  • #1   26. jul 2016 Jeg ville ikke lukke hende ud. Det er for farligt.

    Så ville jeg hellere prøve med Colostrum eller Sedarom direkt. smiley


  • #2   26. jul 2016 Jeg ville nok heller ikke med de vilkår i kan tilbyde gøre hende til udekat, men hvad med muligheden at begynde at gå tur med hende hver dag?? Måske ville det være nok for hende.
    Ved i om hun de første 5 måneder af hendes liv, har prøvet at være ude??


  • #3   26. jul 2016 Har i altan eller mulighed for et uderum?
    Måske kunne i få lov til, at have en 3x3 m pavillon med net på i gårdhaven, så er det til fordel både for katten og de naboer som er træt af løse katte ( også noget man skal tage højde for)
    Selen er også god ide, og særligt hvis hun så kunne være i løbegården et par gange om dagen?
    Måske kan i selv finde en bedre løsning?? Men midt i byen ser jeg slet ikke nogen fordel ved at være udekat.


  • #4   27. jul 2016 Hvad med en kattebakke mere? Får i aktiveret hende nok hver dag?
    At lukke sin kat ud kan umiddelbart hjælpe situationen, men der er rigtig mange ulemper ved det smiley vi er altid bange for at vores katte ikke kommer hjem, bliver kørt over eller lukket inde et sted. De er også flere gange kommet hjem med f.eks orm, bylder og andet som skulle tilses af en dyrlæge - man skal også have økonomien til en udekat.
    Anyhow, jeg ville nok forsøge mig med andre muligheder før jeg lukkede hende ud. Der er masser af folk med samme problemer.
    Hvordan har i rengjort sofaen/jeres seng etc?


  • #5   27. jul 2016 Jeg ville, hvis I gerne vil have hende med ud, sætte en sele på hende og gå ud i jeres gårdareal med hende. Medmindre du må lave en lille kattegård derinde, tror jeg snor og sele er vejen frem smiley
    Jeg vænnede min til i tidernes morgen til at komme og få godbidder når jeg brugte klikker - det resulterede i at jeg kunne lukke hende ud når jeg tog på arbejde og klikke når jeg kom hjem, så kom hun løbende i fuld fart - så endte klikkerne med at blive "kom hjem" signal.


Kommentér på:
Kan og hvordan bliver hun udekat?

Annonce