Sammenførring af katte {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kastrat på 2 år og for en uge siden fik jeg en hankilling (som også skal kasteres) Jeg havde ikke troet at der ville blive nogle problemer med sammenførring idet Charmus (den på 2år) kun har gået alene i 2½ mdr., men han er stadig sur på den lille, knurrer, hvæser og giver den et dask i ny og næ. Jeg synes vi har gjort alt efter forskrifterne, kæler med begge når de er i samme rum, giver Charmus ekstra opmærksomhed, forkælet dem osv. osv. Nu har vi også sat et net op imellem når vi ikke er hjemme så de kan snuse og se hinanden, men synes ikke der er nogen fremgang. Charmus er næsten kun inde for at spise og sove og har det bare så dårligt med det. Tror I stadig der er håb? Ved godt det kan tage sin tid, men synes bare ikke der er nogen fremgang.
Hvad har I af erfaringer og har I evt nogle gode råd
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 30
nov 2005
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 4
sep 2006
Den lille ser ikke ud til at lide nød, den søger altid kontakt til Charmus hver gang den kommer ind
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
jeg har været mega heldig hver gang. det har højest taget et døgn.s
sep 2006
sep 2006
Den killing vi har fået er også utrolig imødekommende, alt for meget efter Charmus´smag tror jeg.
Er noget bekymret for om det skal gå ligeledes med vores, vil være ked af at skulle af med den lille, er jo allerede knuttet til den, men kan virkelig ikke bære hvis det går ud over Charmus.
Den er heldigvis stadig sig selv når den er alene med os
sep 2006
Charmus kan godt være lidt sky, nok derfor det tager ham lidt tid, men er også en rigtig kælerøv når det er på hans premisser.
Han skulle jo gerne have den sociale baggrund idet han er vokset op sammen med sin bror, men der kan måske også være forskel på katte og med hvem de kan sammen med.
apr 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 2
Havde snakket med dyrelægen om det og læst meget om det på nettet. Det har ændret den gamle kat en del..Meget af hans skyhed er forsvundet og de har ekstrem meget ud af hinaden...så fat mod...:-) Når de lærer at acceptere hinanden vil du ikke fortryde det...
sep 2006
Michell tak for dine tanker. Synes lidt det er det samme, men Charmus var inde med en mus til os i går, det ser jeg som et godt tegn for det har den ellers ikke været den sidste uge og det plejer ellers at være hver dag :0) Charmus hvæser stadig nogle gange af den og andre gange kan de fint gå forbi hinanden og snuse til hinanden uden der er noget. Charmus er stadig ikke ret meget inde og løber tit skræmt ud hvis den lille lige kommer for tæt på. Tror den er lidt af en drillepind.
Hvad gør man mht. mad, den lille får jo killingefoder og Charmus får RC outdoor 32, men den lille vil hele tiden stjæle Charmus mad, skal jeg lade den gøre det?? Det har den vel ikke godt af? Eller skal jeg selv lade dem styre det? Charmus lader den gøre det nogle gange og andre gange jager den, den væk.
Sammenførring af katte