{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Sammenførring af katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kastrat på 2 år og for en uge siden fik jeg en hankilling (som også skal kasteres) Jeg havde ikke troet at der ville blive nogle problemer med sammenførring idet Charmus (den på 2år) kun har gået alene i 2½ mdr., men han er stadig sur på den lille, knurrer, hvæser og giver den et dask i ny og næ. Jeg synes vi har gjort alt efter forskrifterne, kæler med begge når de er i samme rum, giver Charmus ekstra opmærksomhed, forkælet dem osv. osv. Nu har vi også sat et net op imellem når vi ikke er hjemme så de kan snuse og se hinanden, men synes ikke der er nogen fremgang. Charmus er næsten kun inde for at spise og sove og har det bare så dårligt med det. Tror I stadig der er håb? Ved godt det kan tage sin tid, men synes bare ikke der er nogen fremgang.
Hvad har I af erfaringer og har I evt nogle gode råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenførring af katte
  • #1   11. okt 2006 Glemte lige at skrive at de har haft næserne sammen en del gange uden at sige noget

• #2   11. okt 2006 ja det med at sætte et net op er en af de bedste måder at gøre det på. Håber det går.....

• #3   11. okt 2006 puhha så kan jeg godt se jeg skal være tålmodig. vil det ikke være synd for Charmus hvis der kommer til at gå så længe? Er så bange for den føler sig svigtet.
    Den lille ser ikke ud til at lide nød, den søger altid kontakt til Charmus hver gang den kommer ind

• #4   11. okt 2006 ej hvor er det træls for dig.
    jeg har været mega heldig hver gang. det har højest taget et døgn.s

• #5   11. okt 2006 Nej det er ikke nemt, jeg troede også Charmus savnede en legekammerat for sådan virkede det, men må bare håber den snart forbarmer sig over den lille

• #6   11. okt 2006 Puhha Michell det lyder til at have været hårdt. Er glad for Lars er i bedring men træls at det skal være på bekostning af at Donna er væk.
    Den killing vi har fået er også utrolig imødekommende, alt for meget efter Charmus´smag tror jeg.
    Er noget bekymret for om det skal gå ligeledes med vores, vil være ked af at skulle af med den lille, er jo allerede knuttet til den, men kan virkelig ikke bære hvis det går ud over Charmus.
    Den er heldigvis stadig sig selv når den er alene med os

• #7   11. okt 2006 Det er okay Michell ville jo gerne høre om folks erfaringer, har indtil videre kun hørt om de gode og derfor har jeg nok været alt for optimistisk omkring hvor let og hurtigt det ville gå, så det er fint at høre erfaringer fra alle vinkler.
    Charmus kan godt være lidt sky, nok derfor det tager ham lidt tid, men er også en rigtig kælerøv når det er på hans premisser.
    Han skulle jo gerne have den sociale baggrund idet han er vokset op sammen med sin bror, men der kan måske også være forskel på katte og med hvem de kan sammen med.

• #8   12. okt 2006 Jeg har smamenført to kasteret hankatter her i august. Havde en meget sky hankat på 3 år... Købte så en ung gut på 1 år. Den første dag gik de hver for sig. 2. dag byttede jeg lorte rundt i deres kattebakker. Næste dag byttede jeg andre ting der lugtede af den anden rundt. Tid sidst fik de lov til at kigge på hinanden og lugte lidt til hinanden gennem en sprække i døren. Jøsses den gamle var sur... Endelig fik de lov til at mødes. De første par korte gange - brummede den gamle konstant..... Efter 14 dage turde jeg lade dem gå sammen - selv når jeg ikke var hjemme..... Så det kan lade sig gøre, men det kan tage tid..
    Havde snakket med dyrelægen om det og læst meget om det på nettet. Det har ændret den gamle kat en del..Meget af hans skyhed er forsvundet og de har ekstrem meget ud af hinaden...så fat mod...:-) Når de lærer at acceptere hinanden vil du ikke fortryde det...

• #9   13. okt 2006 Hanne tak for det. det er rart lige at høre folks erfaringer, var ved at være lidt betækkelig når Charmus godt kan være lidt sky, men så kan der stadig være håb for ham :0) Det er desværre kun killingen som bruger kattebakke ellers var det nok et rigtig godt trick, kan være jeg skal ligge det tæppe som killingen tit ligger på op hvor Charmus plejer at ligge? Ja okay der er kun gået godt en uge, tror bare jeg har haft en lykkelig forestilling om at i løbet af et par dage vil de bare være pot og pande :0)

Michell tak for dine tanker. Synes lidt det er det samme, men Charmus var inde med en mus til os i går, det ser jeg som et godt tegn for det har den ellers ikke været den sidste uge og det plejer ellers at være hver dag :0) Charmus hvæser stadig nogle gange af den og andre gange kan de fint gå forbi hinanden og snuse til hinanden uden der er noget. Charmus er stadig ikke ret meget inde og løber tit skræmt ud hvis den lille lige kommer for tæt på. Tror den er lidt af en drillepind.
    Hvad gør man mht. mad, den lille får jo killingefoder og Charmus får RC outdoor 32, men den lille vil hele tiden stjæle Charmus mad, skal jeg lade den gøre det?? Det har den vel ikke godt af? Eller skal jeg selv lade dem styre det? Charmus lader den gøre det nogle gange og andre gange jager den, den væk.

Kommentér på:
Sammenførring af katte

Annonce