{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Flytning af Kampvogn! {{forumTopicSubject}}

Historien er følgende:

For 3 måneder siden gik min kæreste igennem 5 år og mig fra hinanden hvilket betød at jeg naturligt nok flyttede ud.

Vi havde på ejendommen vores 4 katte hvoraf Kampvogn ikke kunne trives efter jeg var flyttet. Han blev væk flere dage ad gangen, ville ikke spise og var trist...

Mine andre katte er meget knyttede til stedet, hvor Kampvogn er meget knyttet til mig.

Jeg savnede Kampvogn (og selvfølgelig også de andre katte) helt vildt og derfor besluttede jeg at flytte ham med ud I mit nye hjem sammen med min nye kærste.

Flytningen er så sket i dag og køreturen herud gik fint nok selvom han kom til at tisse på vejen i bilen.

Han har nu været rundt over det hele og undersøgt tingene og ligger nu på sofaen ligeså stille...

Det der bekymrer mig mest er at kampvogn aldrig har brugt en kattebakke.
Han har altid været vandt til at kunne komme ud når han skulle tisse.

Hvor jeg bor nu tør jeg ikke rigtigt lukke ham ud fordi der er veje hele vejen omkring huset og desuden skal han jo først og fremmest lige finde ud af hvor hjem er.

Er det synd at holde ham inde når han er vandt til at kunne være ude?

Det skal siges at Kampvogn aldrig har været meget udekat ligesom mine andre katte...
Han har altid foretrukket at ligge på sofaen og hygge sig og har stort set kun bevæget sig ud for at tisse...

Hvordan får jeg ham til at bruge kattebakken når han aldrig fr har prøvet det?

Og hvordan får jeg ham bedst muligt til at falde godt til i de nye omgivelser?

Jeg har medbragt nogle af han legesager, kurve og andre ting så der er lidt der lugter som det plejer, men hvad mere kan jeg gøre?

Håber nogle vil svare/kommentere dette indlæg da jeg selvfølgelig ønsker det bedste for min lille baby smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning af Kampvogn!
  • #1   14. okt 2006 Du skal holde ham inde ihvertilfælde 14 dage, før han må prøve at komme ud - hvis hanoverhovedet skal prøve det :o)
    Om han vil kunne finde ud af en kattebakke vil kun tiden vise, men hvis han er vant til jord, skal der måske jord i, men prøv med grus først.

    Held og lykke.


  • #2   14. okt 2006 Jeg har fyldt alm. grus i bakken for han er vandt til lidt af hvert.. Jord, samd, grus osv. så hvis han bare kan forstå han ikke skal ud og gøre det tror jeg gentlig han er ligeglad med underlaget...
    Men er bange for han bare vil stå og miave ved døren for at komme ud når han skal tisse...

    Jeg havde overvejet at tage endnu en af mine katte med herud, men har lidt svært ved at finde ud af hvem af dem det skal være for Kampvogn er ikke specielt glad for nogle af mine andre katte...

    Han er meget en ener og er egentlig ikke specielt social...
    Han er blevet meget tilbageholdende over for andre katte efter han desværre har mistet 3 legekammerater som han var meget tæt knyttet til...

    Og jo - jeg har skam også svært ved at klare tanken om at skulle holde ham inde, men jeg ikke bære at miste ham fordi han bliver kørt ned...
    Jeg har desværre allerede mistet alt for mange katte på den måde...

    Men ja - hvis han skal prøve det bliver det nok først om 14 dage til en måned....

    Forresten hvad kan I så anbefalde man bruger af kattegrus?

    Det skal være lugtefrit (minimeret), billigt og nemt at bruge smiley


  • #3   14. okt 2006 Uha ang. kattegrus er der bare sååå mange meninger
    bare se her:
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=14765


  • #4   15. okt 2006 Vil da lige kigge indlægget om kattegrus...
    Har slet ingen erfaring med det så ethvert godt råd kan bruges...

    mine katte har jo altid haft lov at være ude.. jeg syntes det er det sundeste og mest naturlige for dem og mine katte elsker at være ude...
    desværre har det jo bare været skyld i at jeg har mistet nogle stykker smiley

    Men hvor jeg boede før var der jo marker osv. omkring ejendommen og kun en stor vej - her hvor jeg bor nu er der veje hele vejen rundt.. ikke store veje, men de er der da og da han jo ikke er opvokset herude kender han dem jo ikke...

    Men jo - noget socialt kontakt bliver nu nok en nødvendighed for jeg bliver jo nok ikke ved med at gå sygemeldt så jeg kan rende hjemme hele dagen og nusse med ham...

    Kan bare ikke rigtigt blive enig med mig selv om det er synd at han ikke kan komme ud... Han er jo vandt til at jage osv. og havde også et ret stort territorium hvor jeg boede før, så måske han vil komme til at savne det og blive trist hvis jeg holder ham inde...


  • #5   15. okt 2006 Kattegrus.
    Jeg vil gerne anbefale noget grus der klumper. Man fylder en god del - jeg bruger hele posen - i en stor/dyb bakke.
    Når katten tisser fjerner man bare klumpen med en kattebakkeske. og pøllerne klumper jo af sig selv :o)
    Så efterfylder man bare i bakken når det svinder i det. (og engang imellem bundskiftes)
    Jeg bruger Catty kattegrus fra superbrugsen, eller det man kan købe i Fakta. Det er ganske udemærket.


  • #6   15. okt 2006 Altså, se nu først hvordan han tager det? Ellers kunne I måske lave en løbegård til ham? Hvis I har have og mulighed for det?

    Og en kat kan godt gå fra ude/indekat til indekat.. Det gjorde min kat Mea. Og hun virker da harmonisk og glad og bor på 2. år i min lejlighed på 3. sal :o) Jeg tror det er fordi at hun aldrig har været ude via min lejlighed og ikke forbinder det med at være ude. For kommer hun hjem til mine forældre (hvor vi boede før og hun kom ud) så vil hun ud med det samme :o)
    Men hun kedede sig også da hun flyttede med mig.. Så vi fik killinger og en ny kat, og de to har et rigtig godt forhold! :o) Og hun brød sig altså heller ikke rigtig om andre katte før.. Hun voksede da endda op sammen med en jævnaldrende killing, men synes aldrig rigtig om ham :o) Så en kat mere vil være en god ide, men se nu først hvordan det går med ham..

    Og katte er naturligt renlige dyr, og foretrækker (især katte der kommer ud) at kunne grave deres toiletbesøg ned.. Så vis ham bakken og så går det forhåbentligt helt af sig selv..


  • #7   15. okt 2006 altså vi beholdte en af hendes killinger.. (Tænkte det var en nemmere og sjovere måde, kunne ikke lige overskue at have to katte der skulle lære hinanden at kende og måske ikke brød sig om hinanden)

  • #8   15. okt 2006 Jaaaaaae - min dejlige lille mis har brugt bakken 3 gange nu...
    Når han begyndte at luske for meget rundt i hjørnerne satte jeg ham bare ud i bakken og så kom det helt af sig selv...
    Det var dejligt - en bekymring mindre smiley
    En ting der dog undrer mig lidt er at han ikke dækker det til... Det troede jeg faktisk de gjorde, for har da aldrig set noget ligge rundt omkring i bede og sandbunker hvor det foregik førhen ude på ejendommen...

    * Poly-Cats * .

    Jeg bor lige op ad brugsen så tror da bare jeg vil købe det derovre fra hvis det er udemærket...
    Købte nemlig noget andet sammen med bakken i går, men det klumper ikke ordenligt så det vil jeg ikke bruge igen...

    Eva K

    En løbegård var faktisk slet ikke nogen dum ide.. Der er en lille have til som det godt kunne lade sig gøre at hegne ind.. Det vil selvfølgelig ikke være det samme som at løbe frit, men han vil da kunne få noget luft...

    Dejligt at høre din mis trives fint, det håber jeg gså Kampvogn vil komme til om ikke andet så nå+r jeg får overtalt kæresten til at få endnu en af mine katte herud...


  • #9   15. okt 2006 Brugsen har det bedste mærke inde for klumpende kattegrus (sådan en rød pose med en grå kat med grønne øjne så vidt jeg lige husker).. Har prøvet mange slags, og det er simpelthen det jeg foretrækker! (selvom jeg skal en lang tur bare for at købe dét kattegrus, heh) Og godt han kan finde ud af det med bakken... Det kan være han ikke tildækker det fordi han vil afmærke sit nye territorium?

    Ja, for så kan han da i en løbegård få alle de lyde, lugte og synsindtryk som han er vant til, selvom han ikke kan rende så langt :o)

    Var de andre katte ikke rene udekatte eller?
    For kunne være du skulle tage at få en killing som så kan være vant til kun at være inde/i løbegård?
    Men self, kæresten skal lige overtales :o)
    Heh, det er det gode ved at bo alene, når jeg får en fiks ide som fx nu om at jeg skal have killinger igen, så får jeg det bare, hehe


  • #10   15. okt 2006 Jeg så så lige hvad poly skrev, og det er det der catty kattegrus jeg snakker om :o)

  • #11   15. okt 2006 jamen så er det da bare brugsen grus jeg bruger - det er da klart det nemmeste og hvis det ovenikøbet er godt kan det jo ikke blive bedre..

    Mine andre katte var ligesom Kampvogn både ude og indekatte, men de tilbragte bare mest tid ude fordi vi ikke havde kattelem.. De var derfor kun inde når vi var hjemme..
    Kampvogn derimod var også inde om natten og somme tider også om dagen hvis vi ikke var for længe væk for han lavede aldrig noget inde og kunne holde sig i lang tid uden at skulle tisse...

    Hmm - ja det kan selvfølgelig være afmærkning af territorium der er årsag til hans manglende tildækning.. men håber da han begynder på det, for det minimerer da lugten - og udsynet lidt hvis der er grus ovenpå...

    Ja det må være dejligt at bo alene..
    Jeg har aldrig prøvet det da jeg altid har boet sammen med fyre.. Mødte min eks da jeg var 16 og vi flyttede sammen med det samme og da det så var forbi flyttede jeg ned til min bror..
    Og nu - ja nu bor jeg jo så smmen med min nye kæreste..

    Men han var nu ike svær at overtale da det galdt Kampvogn.. Han kunne mærke jeg savnede ham meget og vidste Kampvogn savnede mig for jeg havde jo fortalt om hans mærkelige opførsel efter min udflytning..

    Men en kat mere kræver nok lidt ekstra overtalelse tror jeg.. Men nu må vi se - hvis han kan se Kampvogn ikke kan trives uden kommer det nok helt af sig selv...


Kommentér på:
Flytning af Kampvogn!

Annonce