3.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Kattebakke lugt... Kattebakke lugt...

Hvad er jeres erfaringer med lugtgener fra kattebakken?

Jeg har en af de store lukkede kattebakker, som benyttes af 2 katte.
Jeg anvender pt. kattegruset Premiere, der kan købes i maxizoo. Jeg synes desværre bare ikke at det holder på lugt generne ret længe trods det, at jeg fjerner klumper dagligt x flere..
Jeg har læst mig frem til at flere siger, at de er sluppet af med lugtgener ved brug af kattegruset Extreme Classic eller kattegruset Catrine.

Er det noget i kan nikke genkendende til?
I så fald er det muligt at købe det i nogle fysiske forretninger?

Udover det har jeg læst mig frem til at foderet selvfølgelig også kan spille en rolle.
Jeg fodrer med Kingsmoor. Jeg ved ikke om det skulle have noget at sige i forhold til deres lugt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattebakke lugt...
  • #1   31. aug 2016 Ja et bedre grus kan hjælpe meget, EC er fint, med der er flere gode, men jeg ved ikke hvilket udvalg du har lokalt.
    Jeg er glad for Van Cat, eller EC, men jeg har tidligere haft en kat som ofte havde stres mave, og den kunne stinke nyt grus til, så det var aldeles ligemeget, hvor grundigt jeg gjorde rent, eller hvilket grus jeg brugte, og idag hvor han ikke er her længere, bruger jeg ikke halvt så meget grus.

• #2   31. aug 2016 Jeg har maxizoo til rådighed og der har jeg desværre ikke set de her mærker. smiley

• #3   31. aug 2016 Det er lortelugt (ikke tislugt) du mener, ik'?
    Hvis kattens tarmflora er slem, så er der ikke noget grus, der kan tage lortelugten. Det er bare med at få fjernet pøllen så hurtigt som muligt, og lufte ud.
    Mine ene kats pøller lugter meget svagt og ikke ubehageligt. Men den anden kats pøller er stærke sager! smiley

• #4   31. aug 2016 Ja det er lugten fra deres aff. der er slem. Men selv efter ganske kort tid synes jeg at gruset får en sær lugt, på trods af det næsten ikke er brugt.. ?
    Hvor ofte bundskifter i? smiley

• #5   31. aug 2016 Aha, den sære lugt - er det sådan en ufrisk lugt, der kan minde lidt om gammel rødkål? Det oplevede jeg da jeg brugte EC og andre betonitgrustyper. Dog ikke efter kort tid, men efter et par uger (trods fjerning af klumper mange x dgl).

Nu er jeg gået over til Cats Best Øko Plus (der dog pt. klumper dårligt smiley ) og det holder sig frisk længere, synes jeg. Dog kan det godt lugte lidt af hø.

Bundskift. Altså skure bakke og skifte al gruset ud?
    Her holder Cats BEst Øko plus nok 5 uger. Jeg tager 4-5 uger med CBØP og en lille uge hvor jeg fylder almindelige træpiller på i stedet for det dyyyre CBØP-grus.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 494 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #6   31. aug 2016 Jeg har prøvet mange forskellige slagsen grus, men det eneste her som er effektivt mod lugten fra urin er træpiller, især når du har fertile katte, kan lugten blive meget gennemtrængende, men der er træpiller gode til at neutralisere amoniak lugten.

• #7   31. aug 2016 Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal beskrive lugten. Den er i hvertfald ikke særlig indbydende smiley

Ja bundskift, så mener jeg vaske af og skifte grus. smiley Her synes jeg allerede at jeg oplever den sære lugt efter en uges tid. smiley

Jeg har prøvet med træpiller, men min hankat bryder sig åbenbart ikke om det, for han valgte at tisse ved siden af bakken. Så skiftede tilbage til gruset. smiley

• #8   31. aug 2016 med 14 katte og lidt rengøringsvanvid, ja så har jeg prøver meget forskelligt grus
    og i mine øjne er der kun 2 som er rigtig gode

superklump kattegrus, fåes i petworld
    og
    golden grey - bruger master. fåes flere forskellige steder,køber det selv hos zooplus.de da de er billigst.
    er
    ak er også rimelig godt, men kan være svært at finde

ec lugter mærkeligt og er ikke godt nok

træpiller... må så sige at i spar kan man købe en pose til omkring 30 kr og den er sådan set bedre end den der øko noget.
    har prøvet øko´en og det eneste jeg fik ud af det var 8 bakker som var totalt klisteret ind i noget harpis-lignede noget. vasker ellers bakker hver 2. uge men det kunne slet ikke holde det

man skal ikke spare på gruset. desværre hænger pris og kvalitet sammen.
    har prøvet alt fra remas klumpende til div forskellige andre mærker i forskellige priser.

• #9   1. sep 2016 Jeg har også prøvet flere slags og bruger nu dette.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/tigerino/313697
    Hvis du ikke kender Zooplus, så er der rigtig mange godt ting og sager og du kan få det leveret. smiley

• #10   1. sep 2016 Jeg sværger til cats best öko plus fra zooplus.de
    Har prøvet træpiller, men hverken kattene eller jeg kunne lide dem. Har også prøvet betonit grus fra netto det var ikke et hit, føj hvor det hurtigt kom til at stinke!

• #11   1. sep 2016 Jeg kender godt til zooplus, jeg har købt mange ting der igennem. smiley
    Jeg finder det bare lettere at kunne købe ting som foder og grus i fysiske butikker, så jeg ikke skal gå og huske på om jeg ved at løbe tør for noget, at få bestilt i god tid og finde tid til at gå ned og hente det på posthuset. Det er ikke lige mig, da jeg har ret mange ting jeg skal nå i dagligdagen. smiley

• #12   1. sep 2016 Jeg synes det er meget nemmere at få det sendt smiley jeg køber STORT ind 2-3 gange om året, så det er ikke noget der forstyrrer hverdagen smiley
    Køber alt hos zooplus.de smiley

• #13   1. sep 2016 jeg bruger det mest fordi jeg har dårlig helbred så det med at slæbe ting rund flere gange ja det går ikke.
    bruger så gls - er så heldig at være hjemme hele dagen så det bliver smidt af i stalden

nu skal det så siges, at jeg bruger 8 poser grus, 2x10kg tørfoder, xx antal vådfoder og så alt det andet
    og så lige 75 kg hestefoder

• #14   2. sep 2016 Ja, jeg er nu også ret glad for at få det bragt - jeg kan lige se mig bakse rundt med 1 kasse med 30 kg grus og en kasse med dåse mad og tørfoder i bussen smiley

Jeg synes nu ikke det er mere svært at huske, det er lige som at skrive en seddel, når man skal handle smiley

• #15   2. sep 2016 Jeg bor i en 2 værelses lejlighed, så plads til at købe stort ind har jeg ikke smiley - og penge til det har jeg heller ikke. Ikke på en gang. smiley

Jeg har et hårdt fysisk og psykisk krævende arbejde på 35 timer om ugen. Foruden det har jeg også 2 heste jeg rider. Samtidig med at jeg skal sørge for at holde hytten ren, da 2 langhårede katte ses tydeligt rundt omkring.
    Der er fart på i hverdagene men også i de weekender, hvor jeg også arbejder.
    Derfor bliver ting som at handle ind osv. altid nedprioteret og ofte først gjort i sidste øjeblik.

Selvfølgelig har jeg dage hvor jeg ville have tid, men det sidste jeg ville gide var at køre på posthuset og hente en kasse, jeg dårligt selv kan slæbe ud og op af trapperne. smiley

Så derfor foretrækker jeg at kunne købe det i fysiske butikker, så kan jeg få det til at hænge sammen med de penge jeg har og hvor meget jeg kan slæbe smiley

• #16   2. sep 2016 Ja kan posten ikke sætte den nogen steder, er det et problem.

Jeg har endnu ikke prøvet at bestille grus på zoopluds, fordi jeg har købt lokalt, men jeg syntes det er skønt når der står en kasse ved min dør, med alt til kattene, men jeg er heldig med, at bo hvor det kan lade sig gøre, og derfor bruger jeg altid posten, for med gls skal jeg huske, at ringe og lave en seddel om, at de må stille det, også selvom det står på pakken.

• #17   2. sep 2016 Nej desværre. Vi har dørlåse på vores opgange, så de skal være heldige at nogen kan lukke dem ind. Hvilket er meget sjældent, så ofte ender mine pakker på posthuset. smiley
    Jeg ville ikke turde lade dem stille det ude foran opgangen, for der bor mange specielle typer i mit boligområde .. smiley

• #18   2. sep 2016 i ved godt at man kan sætte ting på listen hos zooplus?
    jeg begynder faktisk dagen efter jeg har bestilt.
    så behøver man ikke at glemme noget - eneste ulempe kan være at tingene forsvinder når de ikke på lageret - så skal man lige huske hvad man lige har bestilt

• #19   2. sep 2016 Man kan også gå ind i 'ofte bestilt' eller 'sidst bestilt' og finde det man plejer at bestille smiley

• #20   2. sep 2016 den har jeg kun brugt en gang - og her fik jeg ikke bestil alle de gode nye tilbud.ergo så manglede jeg en del af vådfoderet.

det er jo det når man lige falder over noget, så er det med at få det på listen. og det er det som er mest rart på zooplus.
    jeg har tit det med at jeg lige vil have noget andet næste gang, og så er det nemmere at få det skrevet på nu end at skulle huske det i flere uger.

• #21   5. sep 2016 Jeg er opdrætter og har selvfølgelig fertile katte, som jo lugter lidt ekstra. Jeg har de sidste 10 år primært brugt silikat/krystal grus, da det tager al lugt - også fra afføring efter få sekunder.
    Det kan købes ok billigt i netto osv. Og du skal bruge 1 pose på 5 liter i en almindelig bakke for 2 katte i lidt over 1 uge.
    Du skal IKKE rode rundt i det, bare fjerne prutter som kan smides i toilettet og glatte det ud. Men dine katte vil nok selv grave en del i starten (1 måned) og derfor holder det kortere, men de finder ud af med tiden.
    På posen står der 5 liter pr kat pr måned, men 14 dage er Maks.
    gruset enten stinker pludselig af ammoniak eller kattene har ikke deres daglig afføring - så er det absolut tid til bund rens med rodalon.
    Zooplus sælger meget fint krystal grus Tigorino Fun, da nogle katte synes det gør ondt at træde på. Mine har begge varianter i forskellige bakker og er ligeglade hvilken de bruger.

• Michael
    Michael Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #23   5. sep 2016 http://www.bitiba.dk/shop/kattetilbehoer/kattegrus/tigerino/canada/494808

Deb her er den bedste jeg har prøvet, og har prøvet både ec og premiere osv osv.. Nu har jeg linket til en med æblemost men de fås både uden og med andre dufte.. Desuden er det noget billigere synes jeg og det bliver leveret lige til døren med postdk

• #24   5. sep 2016 Jeg brugte det kattegrus som du skrev og havde selv en stor lukket kattebakke og fjernede hverdag, havde dog stadig lugtgener. Så jeg tog overdelen af og slap af med det på denne måde. Nu døjer jeg så med kattegrus overalt i stedet

• #25   5. sep 2016 Hvis der er mange ridser efter kløerne i bunden af kassen, så begynder de at lugte uanset hvad man gør.

• Karina F
    Karina F Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #26   5. sep 2016 Vi blander 2 produkter ca 1/2 af hvert

Fresh'n'Easy månedsgrus Perler i bunden Og AMIGO TRÆFLAKES øverst

hvis vi sørger for at tage lorteklatterne en gang daglig så har vi ingen lugt gener og fyldet kan holde pænt langt tid før vi behøver at skifte

Vi har til ca. 4 fyldningen i de 2 poser som til sammen koster omkring 90 kr.

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #27   5. sep 2016 Har lukket kattebakke til stor Maine Coon. Bruger Olivers klumpende kattegrus, som bliver bragt til døren. Tror man kan lave aftale om tidspunkt. (Måske kan en nabo tage imod? ) Det grus er super effektivt, og bakken lugter aldrig, hvis man husker at fjerne klumperne.

• #28   6. sep 2016 16#
    Jette. du skal få lavet dig en fast fuldmagt hos GLS.
    Det går ud på at du skrive hvor du vil have det afleveret (evt.billed) og så skiver I kontrakt på at de må afleveret pakkerne på et fast aftalt sted. Når kontrakten er under skrevet, får du et klistermærke, der skal hænges synligt op, der hvor de skal aflevere. så scanner de din stregkode, når de aflevere.
    Meget nemt og så skal du ikke ringe hver gang, eller være hjemme til det smiley

• #29   6. sep 2016 24#
    Silke, har du måtter under bakkerne, det kan da tage det værste smiley

• #30   6. sep 2016 Ja det er sådan det fungere med posten, så det er kun når zoopluds har sendt det med gls ( for tunge vare) at jeg har brugt dem.
    Bla med krassetræet, så fik jeg mail om, at det blev sendt med gls, og jeg ikke skulle betale ekstra, da jeg jo havde bedt om postforsendelse smiley

• #31   6. sep 2016 Ja har to for at det ikke skal være løgn, men min han graver helt vildt, så når jrg kommer ud om morgenen, så ligger der godt og vel 1-2 håndfulde på gulvet smiley

• #32   6. sep 2016 Så vil du være glad for en gummimåtte med kant, for så kan det hældes tilbage i bakken smiley
    Pas på når der er meget grus uden for bakken, det skal væk hurtigst muligt, for ellers kan det blive brugt smiley

• #33   6. sep 2016 da du havde låget på havde du så også den lille låge i?

• Baltazar B
    Baltazar B Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #34   7. sep 2016 hvis man spørger både Kattens Værn og Inge's Kattehjem anbefaler de Vancat eller AK. Hvis der er nogen som ved besked om bakker der lugter er det dem, det er jo en arbejdsplads hvor man har rigtig mange katte og det skal fungerer med hensyn til lugt og støv. Foderet kan have indflydelse på lugten i pøllen. Hvis der er tilsat smagsstoffer i foderet kan det være årsagen. Bruger selv "RIGTIG Specialkost" foder til mine katte. Det er ikke et kendt mærke men er forebyggende mod struvitter (nyresten ) Det fungerer super godt til vores indekatte. Vi har 3 katte og renser bakken 2 gange i ugen og tømmer det hele ud ca. 2 gange i året. Er meget tilfreds

• #35   7. sep 2016 har selv solgt ak for kv.
    og lige som hos dyrlægen som sælger foder for rc mm, så er det noget vi har inde bare for at sælge det.
    da jeg var i odense brugte vi ikke selv ak. solgte det godt nok, men vores internatsleder var til noget helt andet - noget meget groft.

Kommentér på:
Kattebakke lugt...

Annonce