Kattebakke lugt... Kattebakke lugt...
Hvad er jeres erfaringer med lugtgener fra kattebakken?
Jeg har en af de store lukkede kattebakker, som benyttes af 2 katte.
Jeg anvender pt. kattegruset Premiere, der kan købes i maxizoo. Jeg synes desværre bare ikke at det holder på lugt generne ret længe trods det, at jeg fjerner klumper dagligt x flere..
Jeg har læst mig frem til at flere siger, at de er sluppet af med lugtgener ved brug af kattegruset Extreme Classic eller kattegruset Catrine.
Er det noget i kan nikke genkendende til?
I så fald er det muligt at købe det i nogle fysiske forretninger?
Udover det har jeg læst mig frem til at foderet selvfølgelig også kan spille en rolle.
Jeg fodrer med Kingsmoor. Jeg ved ikke om det skulle have noget at sige i forhold til deres lugt?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.478
Jeg er glad for Van Cat, eller EC, men jeg har tidligere haft en kat som ofte havde stres mave, og den kunne stinke nyt grus til, så det var aldeles ligemeget, hvor grundigt jeg gjorde rent, eller hvilket grus jeg brugte, og idag hvor han ikke er her længere, bruger jeg ikke halvt så meget grus.
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 60
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis kattens tarmflora er slem, så er der ikke noget grus, der kan tage lortelugten. Det er bare med at få fjernet pøllen så hurtigt som muligt, og lufte ud.
Mine ene kats pøller lugter meget svagt og ikke ubehageligt. Men den anden kats pøller er stærke sager!
maj 2015
Hvor ofte bundskifter i?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nu er jeg gået over til Cats Best Øko Plus (der dog pt. klumper dårligt
Bundskift. Altså skure bakke og skifte al gruset ud?
Her holder Cats BEst Øko plus nok 5 uger. Jeg tager 4-5 uger med CBØP og en lille uge hvor jeg fylder almindelige træpiller på i stedet for det dyyyre CBØP-grus.
Følger: 5 Følgere: 494 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
maj 2015
Ja bundskift, så mener jeg vaske af og skifte grus.
Jeg har prøvet med træpiller, men min hankat bryder sig åbenbart ikke om det, for han valgte at tisse ved siden af bakken. Så skiftede tilbage til gruset.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
og i mine øjne er der kun 2 som er rigtig gode
superklump kattegrus, fåes i petworld
og
golden grey - bruger master. fåes flere forskellige steder,køber det selv hos zooplus.de da de er billigst.
er
ak er også rimelig godt, men kan være svært at finde
ec lugter mærkeligt og er ikke godt nok
træpiller... må så sige at i spar kan man købe en pose til omkring 30 kr og den er sådan set bedre end den der øko noget.
har prøvet øko´en og det eneste jeg fik ud af det var 8 bakker som var totalt klisteret ind i noget harpis-lignede noget. vasker ellers bakker hver 2. uge men det kunne slet ikke holde det
man skal ikke spare på gruset. desværre hænger pris og kvalitet sammen.
har prøvet alt fra remas klumpende til div forskellige andre mærker i forskellige priser.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/tigerino/313697
Hvis du ikke kender Zooplus, så er der rigtig mange godt ting og sager og du kan få det leveret.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Har prøvet træpiller, men hverken kattene eller jeg kunne lide dem. Har også prøvet betonit grus fra netto det var ikke et hit, føj hvor det hurtigt kom til at stinke!
maj 2015
Jeg finder det bare lettere at kunne købe ting som foder og grus i fysiske butikker, så jeg ikke skal gå og huske på om jeg ved at løbe tør for noget, at få bestilt i god tid og finde tid til at gå ned og hente det på posthuset. Det er ikke lige mig, da jeg har ret mange ting jeg skal nå i dagligdagen.
dec 2012
Køber alt hos zooplus.de
jul 2008
bruger så gls - er så heldig at være hjemme hele dagen så det bliver smidt af i stalden
nu skal det så siges, at jeg bruger 8 poser grus, 2x10kg tørfoder, xx antal vådfoder og så alt det andet
og så lige 75 kg hestefoder
apr 2014
Jeg synes nu ikke det er mere svært at huske, det er lige som at skrive en seddel, når man skal handle
maj 2015
Jeg har et hårdt fysisk og psykisk krævende arbejde på 35 timer om ugen. Foruden det har jeg også 2 heste jeg rider. Samtidig med at jeg skal sørge for at holde hytten ren, da 2 langhårede katte ses tydeligt rundt omkring.
Der er fart på i hverdagene men også i de weekender, hvor jeg også arbejder.
Derfor bliver ting som at handle ind osv. altid nedprioteret og ofte først gjort i sidste øjeblik.
Selvfølgelig har jeg dage hvor jeg ville have tid, men det sidste jeg ville gide var at køre på posthuset og hente en kasse, jeg dårligt selv kan slæbe ud og op af trapperne.
Så derfor foretrækker jeg at kunne købe det i fysiske butikker, så kan jeg få det til at hænge sammen med de penge jeg har og hvor meget jeg kan slæbe
maj 2012
Jeg har endnu ikke prøvet at bestille grus på zoopluds, fordi jeg har købt lokalt, men jeg syntes det er skønt når der står en kasse ved min dør, med alt til kattene, men jeg er heldig med, at bo hvor det kan lade sig gøre, og derfor bruger jeg altid posten, for med gls skal jeg huske, at ringe og lave en seddel om, at de må stille det, også selvom det står på pakken.
maj 2015
Jeg ville ikke turde lade dem stille det ude foran opgangen, for der bor mange specielle typer i mit boligområde ..
jul 2008
jeg begynder faktisk dagen efter jeg har bestilt.
så behøver man ikke at glemme noget - eneste ulempe kan være at tingene forsvinder når de ikke på lageret - så skal man lige huske hvad man lige har bestilt
dec 2012
jul 2008
det er jo det når man lige falder over noget, så er det med at få det på listen. og det er det som er mest rart på zooplus.
jeg har tit det med at jeg lige vil have noget andet næste gang, og så er det nemmere at få det skrevet på nu end at skulle huske det i flere uger.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Svar: 8
Det kan købes ok billigt i netto osv. Og du skal bruge 1 pose på 5 liter i en almindelig bakke for 2 katte i lidt over 1 uge.
Du skal IKKE rode rundt i det, bare fjerne prutter som kan smides i toilettet og glatte det ud. Men dine katte vil nok selv grave en del i starten (1 måned) og derfor holder det kortere, men de finder ud af med tiden.
På posen står der 5 liter pr kat pr måned, men 14 dage er Maks.
gruset enten stinker pludselig af ammoniak eller kattene har ikke deres daglig afføring - så er det absolut tid til bund rens med rodalon.
Zooplus sælger meget fint krystal grus Tigorino Fun, da nogle katte synes det gør ondt at træde på. Mine har begge varianter i forskellige bakker og er ligeglade hvilken de bruger.
sep 2011
Følger: 1 Svar: 1
Deb her er den bedste jeg har prøvet, og har prøvet både ec og premiere osv osv.. Nu har jeg linket til en med æblemost men de fås både uden og med andre dufte.. Desuden er det noget billigere synes jeg og det bliver leveret lige til døren med postdk
sep 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2016
Følger: 26 Følgere: 41 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 58
dec 2010
Følger: 1 Svar: 1
Fresh'n'Easy månedsgrus Perler i bunden Og AMIGO TRÆFLAKES øverst
hvis vi sørger for at tage lorteklatterne en gang daglig så har vi ingen lugt gener og fyldet kan holde pænt langt tid før vi behøver at skifte
Vi har til ca. 4 fyldningen i de 2 poser som til sammen koster omkring 90 kr.
jul 2014
Følger: 1 Svar: 14
apr 2014
Jette. du skal få lavet dig en fast fuldmagt hos GLS.
Det går ud på at du skrive hvor du vil have det afleveret (evt.billed) og så skiver I kontrakt på at de må afleveret pakkerne på et fast aftalt sted. Når kontrakten er under skrevet, får du et klistermærke, der skal hænges synligt op, der hvor de skal aflevere. så scanner de din stregkode, når de aflevere.
Meget nemt og så skal du ikke ringe hver gang, eller være hjemme til det
apr 2014
Silke, har du måtter under bakkerne, det kan da tage det værste
maj 2012
Bla med krassetræet, så fik jeg mail om, at det blev sendt med gls, og jeg ikke skulle betale ekstra, da jeg jo havde bedt om postforsendelse
sep 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2012
Pas på når der er meget grus uden for bakken, det skal væk hurtigst muligt, for ellers kan det blive brugt
jul 2008
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
jul 2008
og lige som hos dyrlægen som sælger foder for rc mm, så er det noget vi har inde bare for at sælge det.
da jeg var i odense brugte vi ikke selv ak. solgte det godt nok, men vores internatsleder var til noget helt andet - noget meget groft.
Kattebakke lugt...