1.693 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Min killing Gismo på 12 uger er kræsen hvad gør jeg??? Min killing Gismo på 12 uger er kræsen hvad gør jeg???
Han nægter simpelthen og dpise det jeg giver ham... har prøvet wiskas tørkost som opdrætter har givet ham.. vil han ikke spise ?? har prøvet de dyre killinge tørkost.. vil hsn heller ikke. Jo hvis det bliver blædgjordt men spiste det kun én gang... nu købte jeg Tun i vand på dåse... det elsker han men kan jo ikke leve af det... og jo wiskas dåsemad kan jeg få i ham hvis han må nøjes med sovsn ???? ihhh hva gør jeg da lige???
0 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Tag i en dyrehandel, jeg vil normalt altid anbefale kornfrit foder, men det er ikke en god løsning her og nu for din killing.
Jeg fatter så ikke, at du har købt hos en opdrætter som fodre med wishkas ? Har din killing stamtavle?, for jeg syntes det lyder mere som en der avler uden tavle!
Køb nogle prøvepakker, af tørkost og et bredt udvalg af vådfoder, også selvom det ikke er til killing, men så kan du afveksle, det vil mine helst, og hvis de får for meget at en slags, så midstet de interessen for det.
Hvis du skal tænke meget på økonomi, så kan du gå i Aldi, deres vådfoder som hedder topic, kan du give med god samvittighed, det er uden sukker, tilsætning og korn, og 100g koster ca 2 kr.
Deres dåser har større bidder, men koster en 5kr for 500g.
Det er kun topic/LUX som er i top, og kun vådkosten!
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
og hold øje med hans tænder. det kan godt være at de driller, og dermed gør det ondt når han spiser tørkosten
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og så er det jo være at huske på at hvis du køber din kattemad i Maxi Zoo så har de smagsgaranti, så hvis du køber en pose foder og han ikke kan lide det, så kan du får pengene retur eller få byttet til et andet mærke såfremt at du gemmer bonen og der blot bliver taget en eller to portioner mad fra posen.
Mine er rigtig glade for Royal canin og Select gold, men der er jo også en masse gode mærker som er kornfrit så det er jo blot at give det et skud og starte fra en ende af indtil du finder det han kan lide.
Tun til mennesker er en rigtig dårlig ide, der er alt for meget salt i og for mange tungmetaller, så det bør du holde dig mest muligt fra.
maj 2012
De fleste dyrehandler og dyrlæger har smagsgarangti, for det er dem som laver fodret, som betaler, feks Hils og RC.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
du kan evt også prøve noget voksen tørkost og så killing vådfoder. Min Pyrus nægtede at spise killingtørfoder, men de andres tørpiller var bare super.
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 18
maj 2012
De har også et stooort udvalg af vådfoder.
Når i har været i petworld, har i vel købt noget forskelligt vådfoder? Du kan også få vådfoder til katte med tun, den skal bare ikke have det hver dag
Hvis din kat ikke spiser så må den til dyrlæge, men for at vide hvor meget den spiser, så kan du veje skålene, feks om aftenen og om morgenen.
Men vigtigst: er der tis klumper i bakken, og er der en til to klatter hvert døgn? For så spiser den og drikker.
Jeg vil også foreslå, at veje killingen ca en gang i ugen, jeg har gjort det både med killinger og nye katte, til de var ca et år, og derefter med større mellemrum, jeg har brugt en køkkenvægt med en skål på, og det giver trykhed når man kan se, at de tager på.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 40
Prøv dig frem. Vil han have whiskas, så er det whiskas, men som de andre har påpeget, kan du vænne ham fra det med at blande andet foder i.
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 18
Min killing Gismo på 12 uger er kræsen hvad gør jeg???