{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Min Perle bidt i halen! :'-( {{forumTopicSubject}}

Jeg lagde mærke til, at lille Perles hale hænger lige ned, og da jeg rørte ved den, kom hun med et højt piv! Rumlemor har været ret voldsom ved hende, for når hun er glad bliver hun så overstadig, at den lille får en brydetur og nogle nap. Jeg troede ikke, at det var så hårdt, for den lille drønede straks videre og fortsatte med at lege, men det har det åbenbart været... Hun leger, spiser og drikker helt normalt, men hendes fine, stolte puffehale hænger lige ned. Jeg kan ikke lade være med at være urolig, for min mors kat blev engang overfaldet af en fremmed kat, der kom ind på hendes territorium, og hun blev bidt oppe ved haleroden, så halen er delvist lam.

Jeg skal alligevel til dyrlægen i overmorgen for at have hende vaccineret og chippet, men hvad skal jeg gøre?? Jeg kan jo ikke se noget, da pelsen er så tyk og lang, og hun piver jo, hvis jeg kommer til at røre ved halen... Hun leger som sagt videre, så skal jeg vente og se, eller hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Perle bidt i halen! :'-(
  • #1   31. okt 2006 synes bestemt du skal lade dyrlægen tjekke det...der kan jo nemt gå infektion i bidsår og så bliver det først meget værre!!....har godt nok aldrig hørt det med de kunne få en lammelse i halen, men synes nu alligevel dr. dyr skal se på det for en sikkerheds skyld...!!

  • #2   31. okt 2006 Jeg har talt med dyrlægen, og jeg kan komme ud med hende ved 18.30-tiden. Jeg venter lige på, at han ringer med et præcist tidspunkt. Jeg tør simpelthen ikke tage nogen chancer med min lille prinsesse!! Grunden til at hun ikke bevæger halen, er jo nok, at den gør ondt, men som sagt vil jeg ikke satse på det!

  • #3   31. okt 2006 Mange tak! smiley

  • #4   31. okt 2006 Så er vi hjemme fra dyrlægen igen. Hendes hale er ikke brækket, og er ikke uden følelse, så det er da altid noget!! Hun har fået noget smertestillende, og jeg har fået noget mere med hjem til de næste 4 dage. Jeg skal holde tæt øje med hende, og hvis hun hæver den mindste smule eller bliver mere øm, skal jeg ringe til ham med det samme, sagde han. Hun blev vaccineret med det samme, så jeg behøver ikke at tage derud med hende i overmorgen. Og hun tog det hele så fint!! Hun er simpelthen så tryg og tillidsfuld, og tog det hele i stiv arm, hvis hun ellers havde haft sådan en! Hun peb, da han tog hendes temperatur (forstår man jo godt!), og da han mærkede hendes hale igennem, og hun rystede også over det hele, men ligeså snart han var færdig med at "pille ved" hende, var hun igen helt rolig, og sagde intet til sprøjterne eller det fæle smertestillende, som blev sprøjtet ind i munden på hende. Mens dyrlægen udfyldte alle papirer på hende, lagde hun sig ellers godt til rette på bordet, som om hun var hjemme! Det eneste der manglede, var, at hun var begyndt at spinde! Hun er bare så dejlig, og jeg fik så meget ros for min skønne og dejlig lille kat, at jeg kunne flyve! Det lyder skørt, men i andre kattetosser kender vel følelsen smiley Hun skal så vaccineres igen om en måned sammen med Rumlemor, og hun skal ved den lejlighed også chippes.
    Så hvis i vil hjælpe mig med at krydse fingre for, at der ikke sker mere med hende indtil da, er jeg taknemmelig! smiley


  • #5   31. okt 2006 Tusind tak; det varmer, når man bliver så urolig! smiley De er jo som ens børn, og Perle er endnu kun en baby...
    Nu vil jeg benytte mig af, at hun er træt af det smertestillende og gå på hovedet i seng, da det har været en lang dag og aften! Den lille putter og kæler helt enormt og kigger beundrende op på mig; jeg er ret sikker på, at hun ved, at jeg har hjulpet hende! De forstår meget mere, end vi tror!
    Godnat til alle herfra smiley


  • #6   1. nov 2006 I dag går det betydeligt bedre. Halen er ikke ret langt oppe, men den hænger ikke sådan længere! Selvfølgelig får hun jo også smertestillende, hvilket er skønt, da jeg slet ikke kan klare, at hun har ondt! Hun var ikke glad for at blive holdt fast og få det ækle stads i munden, men hun klarer det flot, og har heller ikke kastet op, som dyrlægen sagde, hun måske kunne komme til.

    I går aftes da jeg var gået i seng, kom Rumlemor op til mig (den lille er stadig lukket inde i transportkurven om natten, så vi alle kan få ro; den står dog ved siden af min seng, så hun kan se, at jeg er hos hende), og hun lagde sig til at putte og spinde!! Rumlemor, som ikke er nogen puttemis!! Og da jeg slukkede lyset, kravlede hun ligefrem ind under dynen til mig og puttede sig ind til mine mave og spandt og atter spandt!!! Det har hun aldrig nogensinde gjort før!! Jeg tror, at det var, fordi alt var så mærkeligt; den lille havde haft ondt, og jeg var ked af det. Men jeg var jo også taget hjemmefra med den lille, og Rumlemor var ladt alene tilbage nu, hvor hun har vænnet sig til, at den lille er hos hende hele tiden, og hun har aldrig brudt sig om, at jeg har forladt hende. Måske husker hun, at hun engang er blevet efterladt, og så har hun været nervøs for, at vi forlod hende. Jeg ved jo ikke helt, hvad hun har oplevet tidligere, men hun har i hvert fald aldrig været så puttesyg før!! Hvor var det bare skønt at opleve!


  • #7   1. nov 2006 Forresten er det ikke sikkert, at hun er blevet bidt i halen; den kan også være blevet forvredet eller lignende. Det var bare nærliggende at tro, da Rumlemor var ret voldsom ved hende og bed, men en haleforvridning (eller forstuvning...) kan jo også være sket i deres "brydekamp". I dag har jeg sørget for at få Rumlemor fra den lille, når hun er hoppet på den, og heldigvis lystrer hun, når det gælder. Hun er simpelthen så dejlig, ja det er de begge! smiley

Kommentér på:
Min Perle bidt i halen! :'-(

Annonce