2.052 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor kun røde hanner ? {{forumTopicSubject}}
Kan I sige mig hvorfor hankillinger/katte altid er røde og hunner ikke er? Eller kan hunner også være røde/orange/creme?
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
Tlænkte at jeg ville vise personen der havde fortalt mig det, <b>alle</b> de røde hunner herinde , og gik begyndte at lede . efter en ½ time stoppede jeg med kun 2 røde hunner & et tons af hanner . Røde hunner er altså sjældene måtte jeg indrømme overfor personen , som jeg ellers havde hovdet over for at det ihvertfald ikke overhovedet passede :b uppps .
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg tror at grunden til at man ikke ser så mange røde hunner er at de er trefarvede/tortie! :o)
Han katte har kun mulighed for at få/vise et gen med farve, så de har Enten det røde eller det sorte gen (et andet gen gør så at de kan være tabby/stribede, og et tredje gen kan gøre katten blå hvis den har det sorte gen og creme hvis den har det røde)
Men en hunkat kan have to gener, derfor skal den arve to røde gener for at blive rød, og hvis den som de ofte gør arver er sort og et rødt gen bliver den tortie i stedet for rødt.. Dvs rent sandsynlighedsmæssigt er det sværer at få røde hun katte end hankatte.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
dec 2005
Følger: 231 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 357
Mega Knuzere
Lene M.
Hvorfor kun røde hanner ?