{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

Nina J
Nina J
Tilmeldt:
2. okt 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

4 uger gamle kattekillinger forladt af mor {{forumTopicSubject}}

Hej, vi har 3 kattekillinger som 4 uger gamle cirka. Moren er begyndt at hvæse af killingerne og vil ikke lade dem die. Vi er så begyndt af give dem foder, 2 af killingerne vil gerne spise, men den tredje vil bare ikke spise den spytter det ud så snart den har fået mad ind i munden. Så det ene spørgsmål er hvordan får jeg den tredje kat til at spise? Det andet spørgsmål er, er det nok at give dem foder når de er 4 uger gamle, skal de også have modermælks erstatning? og hvor mange gange om dagen skal de have mad? Bare lige at tilføje er de friske og i god stand men de piver rimelig meget når vi kommer ned i stalden hvor de plejer at være.
Håber i kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 uger gamle kattekillinger forladt af mor
  • #1   2. okt 2016 Så små killinger skal have flaske stadigvæk. Hunkatten er sikkert i løbetid, og så er det meget normalt, at hun afviser killingerne. Jeg sætter mine piger på p-piller ca. en uge efter fødslen af samme grund.

    Har mormis brystbetændelse? Det kan også være en grund til, at hun afviser dem.


  • Nina J
    Nina J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #2   2. okt 2016 Umiddelbart så tror jeg ikke hun har brystbetændelse, men det noget jeg må tjekke imorgen. hvor køber man modermælks erstatning, kan man godt købe det i brugsen? og hvor mange gange om dagen skal de så have have det?

  • #3   2. okt 2016 Nej, man kan ikke købe modermælkserstatning i brugsen. Det skal være erstatning til katte.

    Det kan købes hos dyrlægen, Petworld og lign.


  • #4   2. okt 2016 Ja som Susanne vil jeg gætte på at mismor sikkert er kommet i løbetid igen, det passer meget godt med at killingerne er 4 uger gamle, så er killingerne kun til besvær for hende nu.
    Det er ikke særligt godt at killingerne skal vokse op uden mismor til at opdrage, så få hende tjekket ved dyrlægen så sygdom kan udelukkes og så kan dyrlægen også give råd om videre forløb.
    Lilli her på 4 uger kan ikke nøjes med fast føde endnu, de skal have mismor mælk eller mælkeerstatning, mælkeerstatning til katte kan kun købes hos dyrlægen eller i velassorterede dyrehandler som Maxi Zoo og Petworld m.m. H is mismor slet ikke lader dem Die vil jeg mene de skal have erstatning g ca hver 2-4 time døgnet rundt, udover at de også får tilbudt dåsemad med vand tilsat nogle gange om dagen.


  • #5   4. okt 2016 De skal have killinge modermælkserstatning hver 4 time, døgnet rundt.. samt vådfoder 5-6 gange om dagen.. tørkosten skal de selv begynde at spise, når de er klar til det.
    Missemor er enten i løbetid igen eller brystbetændelse og derfor vil hun ikke amme sine killinger.. hun føder et nyt kuld killinger igen om 9 uger, hvis hun er i løbetid.. brystbetændelse kan hun dø af.
    Har du mulighed for at tage missemor og killinger indenfor så du kan holde øje med hende /dem og ikke lukke hende ud ??


Kommentér på:
4 uger gamle kattekillinger forladt af mor

Annonce