{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Familie-forøgelse {{forumTopicSubject}}

og en ret uventet en af slagsen.. eller... næsten..

Mimse, min 10 år gamle hunkat, har de seneste 14 dage, skiftet personlighed, tilbage til ala 'jeg er killing - put med mig' humør... Noget hun ikke rigtig har gidet i de sidste par år...

Gramsede hende på maven her i sidste uge, og kunne mærke.. et eller andet, der bevægede sig... Gosh tænkte jeg.. hvordan pokker mon det her skal gå?! En 10 år gammel kat, der oveni det hele HADER andre katte?! Specielt killinger.... smiley


Idag fik jeg svaret.. Mimse fødte tidlig i morges, en enkelt killing, og viser ingen men efter fødslen. Killingen blev fundet til middag, da den stak i hyl. Mimse havde slet ikke vist tegn på fødsel, udover at hun var blevet tyndere over natten, og jeg tænkte, at tjah.. hun havde nok tabt killingen, og var indstillet på at få samme dom af dyrlægen til tjek i morgen.... Skal siges, at hendes graviditet SLET ikke var planlagt, og jeg ved, at katte i hendes alder, slet ikke har godt af det... men det var noget af en ups'er der blev opdaget for sent smiley

Nå.. anyway.. efter et lunkent bad (for at løsne stivnet blod og få rettet navlestrengen op : den sad om bag ryggen) og have givet noget lunkent modermælkserstatning, har killingen det nu rigtig fint, den snakker, bøvler rundt, og eeelsker sin mor..! smiley Mimse har fundet ud af, at det altså er en baby hun har fået, så hun har smidt sig trofast i sengen, og vasker den lille flittigt. Dog producerer hun ikke mælk, tror vi, og vi hjælper så til med fodringen af den lille, som de begge tar godt imod!

et enkelt lille billede, af mor og barn, kan ses, i Mimses profil, billede 8...

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=564

PS: Helst ingen moral-prædiken, da jeg kender risiko ved ældre katte og graviditet/fødsler, og aldrig bevidst ville forårsagde dette... Dette var en smutter og en éner..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie-forøgelse
  • #1   5. nov 2006 skal lige tilføje, at Dr. Dyr får besøg af både mor og baby i morgen, for at tjekkes smiley



  • #2   5. nov 2006 Jamen hjertelig tillykke med den lille ny! Hvor er han(?) dejlig! <33

    ´Glæder mig meget til at se mere til ham herinde!


    Poteknus.


  • #3   5. nov 2006 A Z I Z A M > tusind tak.. kønnet har jeg ikke tjekket endnu... smiley jeg har mest sørget for at hverken mor eller killing har manglet noget.. smiley Men tjekker det snarligt, eller så beder jeg lige Dr. Dyr om det i morgen; det kan de nok se meget hurtigere og præcist end mig, alligevel...

    Igen, mange tak smiley



  • #4   5. nov 2006 ´Var så lidt søde! Godt at du er opmærksom på hende og hendes lille killing! *SSS*

  • #5   5. nov 2006 God billeder i øvrigt!

  • #6   5. nov 2006 A Z I Z A M > mange mange tak, også for udfordringer smiley


    var lige et hurtigt smut op på værelset, og tjekkede kattene, de har det gooodt.. De 4 andre killinger (Mis') ligger allesammen og holder Mimse + hendes killing med selskab smiley Fik lige givet lidt mad til den lille, og Mimse fulgte nysgerrigt med i hele processen... guud hvor er hun en dejlig mis smiley

    Min frygt, var at Mimse skulle flippe helt, når hun så sin killing, og bare efterlade den.. Skete dog næsten helt, men nu er killingen, som sagt, accepteret. Mimse viger ikke fra dens side! smiley


  • #7   5. nov 2006 Ååårrhhh, en sød historie! Og nogle fine billeder af Mimse og den lille ny! Jeg håber, at alt kommer til at gå godt med dem begge! smiley

  • #8   5. nov 2006 (Maria) Therese K >Tusind tak smiley det håber jeg også. Mimse er min aller første kat, så jeg vil nødig miste hende, men samtidig håber jeg også at killingen klarer sig godt smiley

    ¤ Föffi > takker... smiley Jah den ligner hende en smule.. glæder mig helt til at se den om et par dage, hvor man bedre kan tyde farve og tegn smiley Ja det er en keeper, og aner pt ikke om det er en han eller hun; det får jeg svar på i morgen smiley



  • #9   6. nov 2006 Hvis du ikke lader killingen sutte hos Mimse så vil hun ikke ligge ordenlig mælk til det er meget normalt at der går lidt inden mæken kommer rigtig og det gør den ved at killingen massere og sutter, så pas på med at give den for meget mad ved siden af, hun burde have rigligt når der kun er en...

  • #10   6. nov 2006 Hov og TILLYKKE med den den ser skøn ud og Mimse er da en super smuk kat...

  • #11   6. nov 2006 Najda L > Killingen har altid haft adgang til at die, Mimse har bare ikke haft noget mælk.. Da vi fandt killingen, var den iskold, og skreg af ren sult.. ergo fik vi hurtigt givet en lille pipette med lunken killingemælk.. Tusind tak for det.. Jah Mimse er skøn smiley Håber da at killingen arver samme personlighed smiley Indtil videre, ser det ihvert fald ud til, at den blir grå, med mørkegrå striber, hvidmasket ansigte (over næse - øjne) og hvide poter allesammen.. Men nu ser vi smiley

    Mimse har ligget og sovet i sengen, med den lille hele natten, pånær lige et smut ned i stuen for at tisse *GS* I morges var der også kommet mælk i de to nederste patter, og killingen har slubret i sig siden smiley



  • #12   8. nov 2006 .. hvis der stadig er nogen der følger med i tråden,
    så vil jeg bare oplyse, at den lille misling (whiskas) kun nåede at leve indtil mandag aften smiley

    Dyrlægen gav grønt lys for både mor og søn, men
    fandt killingen slap, men i live mandag aften. Påbegyndte straks stimulering for at fremprovokere vejtrækning... men det hjalp desværre ikke... R.I.P


  • #13   8. nov 2006 tak.. jeg tudede også som en gal, og prøvede alt for at få den til at holde sig igang..

    men.. jeg opgav da den ikke havde trukket vejret i 10 min. Tirsdag blev lille Whiskas begravet, ved siden af min skønne Cleo... smiley

    Mimse har taget det ret ok.. tror hun kunne fornemme der var noget galt; da jeg kom ind til dem, og fandt killingen, havde hun gået fra den. Hun hjælper nu med de øvrige killinger, omend de er 8 uger. Så Mis har fået tid til sig selv.. Tror det hjælper på Mimses humør..


Kommentér på:
Familie-forøgelse

Annonce