KILLING FUNDET, En der kan passe den? {{forumTopicSubject}}
Hejsa min ven har fundet under en by tur denne killing som med sikkerhed var hjemløs da folk i det område ikke må eje kat og den var ikke øremærket eller chippet samt den var meget sulten og tørstig og ked af det.
Håber der en som kan komme og hente hende og tage sig af hende, hun er omkring de 3 - 4 måneder gammel og venlig / tam.
Og meget kælen, men det eneste sted hun kan opholde sig er i min gang og det synes jeg er synd grundet jeg har en han kat.
Hun miauw'er hele tiden grundet hun enten er trist eller ikke vil være der og det føler jeg ikke er godt for mig eller hende så hvis en vil hente hende i dag og kan tage sig af hende til nogen andre kan tage over eller i kan vælge og beholde hende hvis der ikke er nogen der melder ind.
Det er fuldt ud op til jer bare hun kommer til og få det bedre end det jeg kan give hende her.
Skal siges jeg har intet i kan få med dsv, eller nogen transport kasse men hun kan sagtens tages med uden da hun ser ud til og hygge sig lige meget hvad.
Hun befinder sig i Randers C har fået mad og vand.
sep 2016
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 16
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Lav i stedet for nogle flyers og smut ud og sæt dem op på lygtepæle mv.
Vis det gerne til små børn, de er gode til at fortælle vidt og bredt
Du kan ikke bare forlange at nogen kommer og henter en kat som du ikke har undersøgt om den har en ejer. En så ung kat har stadig ikke styr på sin indre GPS, så den "beregner ny rute" hele tiden.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
sep 2016
Vi fik besked på og prøve og tage den hjem og finde nogen der kunne tage sig af den til den kunne komme op til en af de andre steder
Vi har haft den chip tjekket øre mærke thejjet har smidt 10 opslag op på facebook gruppet i lokal området og ikke nogen har har meldt ud han fik den hjem til sig selv igår kl 18:00 og nu det 24 timer siden hvis denne killing havde en ejer der ville have den så ville den ejer være fundet nu
sep 2016
Hun kan nemlig ikke være med andre katte.
Og jeg står ikke med bil eller andet så jeg kan køre hende længere ud
Eneste jeg kan gøre et og smække den ud på gaden og direkte lade den dø og det gider jeg ikke, men jeg kan ikke have den her.
Min kat miaw'er på wc'et og vil ud men det kan han ikke fordi hun her er ude ved det eneste sted der plads.
Sidder med to triste katte, og kun en har jeg valgt bevist og have den anden er aldrig en der planlagt men jeg siger aldrig nej til og passe et dyr til ejer kan blive fundet men må dsv sige at det er umuligt denne gang.
sep 2016
Og det kan man sagtens, vil du da heller have at jeg smækker en killing som intet kan ud på gaden og lade den være op til sig selv uden mad uden noget og drikke i kulden i en midt by hvor der køre biler uden og kigge sig for? Hvis du mener det smækker jeg den ud på gaden nu og tager ikke skylden for at den måske mister livet fordi der ikke var nogen der valgte og melde ind og sige Hey! Jeg kan godt lige tage mig af den og hjælpe med og finde ejeren.
sep 2016
sep 2016
Havde ærligtalt forventet at der var bare en der gad og melde ind på en side som denne og måske rede en kats dag / liv.
Men så det godt man i det mindste har lidt familie som man kan ty til i sådan noget som det her..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
for man skal altid forsøge at finde ejeren først.
har man ikke mulighed for at tage katten/killing ind selv, så lad være og kontakt 1812 med det sammen - inden man begynder at tage noget med hjem
og det med at man ikke må have kat i et område, er altså IKKE ensbetydende med at folk så ikke har dem. har selv arbejdet for KV i flere år, og i vores område var der bla to boligområder hvor ingen måtte have løse katte. sjovt nok fik vi næsten 2-3 katte ind hver mdr. oftes store killinger som nok havde haft et hjem men var smuttet hjemmefra (har sikkert været efter nogle børn eller andre)
så næste gang så ring 1812 og så lad være med at tage dem med hjem. For gør man det så hænger man altså på den.
ulempen er også at når man tager den med hjem selv, så er det ikke noget akut for internatterne.
sep 2016
Den er tisse forkølet af kulden og har det meget dårligt.
Den er fanget ind sendt afsted til en som kan passe hende og tage sig af resten.
Ejer er prøvet g blive fundet men tror ærlig talt at den blev sluppet fri for og dø da de fandt en papkasse med 4 uger gamle killinger 20 meter fra hende her.
Det sker alt for tit i Randers da der ikke er plads til dem og folk ikke gider og bruge penge på sine dyr.
jan 2016
Følger: 7 Følgere: 50 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 180
Dem mangler vi flere af....!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Her ville mine katte få stres og de ville også blive udsat for smitte, jeg syntes det er synd for den killing du fandt og de andre som blev fundet, og du har ret, at det er på grund af folks uansvarlighed, og killingerne betaler prisen.
Da der er forlange killinger og katte, er det umuligt at hjælpe alle, og derfor kan det være nådigt at aflive, selvom det virker alt for hårdt.
Jeg håber at du også næste gang du møder en sølle killing vil handle, om det så er at ringe efter hjælp, aflive eller tage den hjem, så har du/man gjort det godt.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
jeg bryder mig da hellere ikke om at aflive en kat - også selvom at jeg har kørt en del til aflivning på internattet. det var dog oftes pga sygdom/adfærd / andet.
en ting er at man siger at det ender nok med en aflivning, så er der tit langt til virkeligheden. for oftes kan man godt finde plads. har da selv gjort det mange gange.
men nej jeg tager hellere ikke imod en killing uden hjem. jeg har valgt at alle mine er testet INDEN de kommer ind. Og man får altså ikke bare lige taget en test her hvor jeg bor. Og så koster en test faktisk en del penge.
så de gange hvor jeg har været nød til at tage imod en killing har den måtte sidde alene på et værelse indtil det er sket, OG det bryder jeg mig slet ikke om.
da jeg fangede Pyrus på motorvejen, stod jeg selv og havde ingen steder at gøre af ham. internattet kunne ikke tage ham, da vi stod og var ved at lukke. ja jeg kunne få ham aflivet gratis hos den nærmeste dyrlæge, men det kunne jeg så bare ikke. og så måtte han jo blive hos mig. han blev testet 3 dage efter. men pga hans størelse ja så boede han lidt længere på værelset - dog ikke hele tiden
jeg syntes bare at man skal tænke sig om når man finder en kat/killing. for tager man den først med hjem uden at have kontaktet internatter mm, ja så risikere man altså at hænge på katten. Også selvom at man ikke har lyst. har set flere annoncer med folk som har fundet en hittekilling, og nu skal de så på ferie og kan ikke komme af med katten. og så står man altså der.
personligt vil jeg da helst købe en kat på internat. for får man kat andre steder fra, ja så sidder de jo bare der på internat, og der kan ikke komme nye ind. derfor har jeg også "kun" husmisser. 5 er fra internat - og de fleste skulle faktisk have været aflivet pga at de havde boet over 1 år på internat. Micky nåede at bo der i 4 år!
men man skal altså ikke begynde at skyde skylden over på andre som har kat/katte. Og slet ikke herinde. mange har jo ikke bare "det er jo bare en kat" måde at have kat på.
de fleste herinde går op i deres velfærd. vi bruger mange penge på div dyrlæger mm. flere går på udstillinger. Og man har bare ikke brug for at få en evt syg kat ind i en måske større flok.
jeg har stået med 18 ud af 19 katte som blev syge - og det koster
ja det er fint at ts tager hånd om killingen, men så må man også selv tage ansvaret for den. tager det 2 uger inden den kan komme på internat, ja så må man tage de to 2 uger med. også selvom at det kræver noget af en. ja vedkommende har en kat hjemme, og jeg har 14 og kan godt sætte en killing ind - hvis den altså er testet. så hvorfor kunne vedkommende ikke?
men igen så bør man bare ikke hakke på andre bare fordi man ikke lige står på spring og tilbyder ens hjem og hus.
så må man altså vælge.
mar 2012
Følger: 1 Svar: 2
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Katte kar i mange mange år levet hos mennesker, ja de har fanget mus og fugle, men også spist af vores skraldebunker, en nyere undersøgelse i Danmark, viser at katte som er fundet kørt ihjel på landet, faktisk har mellem 50 og 80 % menneske mad i maven, det er ikke at klare sig selv uden hjælp!
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
Jeg ville ønske jeg kunne, jeg har bare selv 3 katte og den ene kan slet ikke med andre end de to hun bor med, så hun ville fare i flæsket på det lille pus og det ville jeg slet ikke kunne byde den..
Jeg har så ikke set opslaget før nu, så det er lidt tidligt at klandre folk, husk det har været weekend og ikke alle sidder klisteret til kattegalleri. Jeg har fx haft to bonusunger på weekend og så er der fart på i hjemmet og ikke på nettet
Det glæder mig at du fandt en løsning og havde herne lagt bil til at få den til et andet internat hvis det var det stadig manglede, bor ikke så langt fra Randers
Men ja det er fandme trist at se katte lide i naturen, det sker alt for ofte. og mener stadig der er noget med at hvis man får et kuld killinger og man ikke kan tage sig af dem, så kan folk få dem aflivet gratis ved en dyrlæge så længe de er under 24 timer.. Ville ønske at folk benyttede sig at det i stedet for at smide dem i en papkasse i kulde og overlade dem til en smertefuld død. Så hellere den fredsfyldte aflivning hvor de sover inden det sker..
Forresten tænker jeg, synes ikke jeg så et billede af katten, så det kunne måske have været en idé hvis der havde været et billede med herinde, måske en kender kattens ejer, man ved jo aldrig..
Og hvis den har været ude længe, så kan ejeren have opgivet håbet om at finde den igen, det sker jo også..
Og som en anden skrev, bare fordi man ikke må have katte i et boligkvarter, så har mange det altså alligevel.. Den kan jo være røget ud af vinduet og landet heldigt på benene
Men tak for at du havde et stort hjerte og tog den med dig da det var det eneste at gøre da hjælpen ved internatet var umuligt..
Mange venlige hilsner
Stella
maj 2015
Følger: 6 Katte: 1 Svar: 2
KILLING FUNDET, En der kan passe den?