1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Eosinofilt granulom Eosinofilt granulom

Min ene kat, Chili, har Eosinofilt granulom - hun er 3 år og har haft Eosonofilt granulom siden hun var 1 år.

Chili har været i behandling med pencillin, Cortison og senest med Medrol gennem ca. 1 år.
Heldigvis tåler hun Medrol godt, men sygdommen bliver kun lige holdt nede i korte perioder, for så at blusse op igen smiley

I begyndelsen havde hun "kun" sår/knuder på overlæben.
Senere fik hun et stort knudelignende væv bagtil i munden, som måtte bortopereres.
Nu har hun også fået knuder/sår mellem trædepuderne.

Jeg har selvfølgelig fulgt med i forum, de gange der har været råd omkring sygdommen, men de ting som er kommet op som råd, er allerede prøvet af her.

Mit håb er, at der er nogen her, som gennem de seneste par år, er blevet klogere i forhold til behandling, evt. alternativ behandling som jo er svære at google sig frem til.

Jeg giver ANIMA-STRATH som kosttilskud.

Venlig hilsen Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eosinofilt granulom
  • #1   11. okt 2016 Det håber jeg også der er, for det lyder generende og smertefuldt smiley
    Jeg tror nok, at jeg personligt, ville overveje aflivning, fordi det ikke bliver bedre, men det er ikke en sjov beslutning smiley

• #2   11. okt 2016 For år tilbage havde jeg en udemis som også havde det flete steder. Han blev testet for FIV og var desværre positiv. Hvis det ikke er gjort, så synes at du skal få det gjort inden du lader den gennemgå flere behandlinger.

• #3   11. okt 2016 jeg kender desværre ikke noget til sygdommen men jeg ville nok helt bestemt prøve at snakke med lise bang hansen

http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

hun er vel nok danmarks bedste alternative dyrlæge. og hun er bare super sød og dygtigt
    har selv brugt hende til 3 af mine katte - den ene med lymfekræft.

så prøv at kontakt hende. hun siger kun ja hvis hun mener at hun kan hjælpe. fordelen er at medicinen er noget billigere end det normale, og det er også meget nemt at få i katten

• #4   11. okt 2016 Tak for svar smiley

Hun er irriteret når det er i fuldt udbrud, slikker sig om munden og soignerer poterne meget lige nu, men hun trives (spiser og leger) så jeg håber selvfølgelig at jeg kan undgå en aflivning.
    Hun er testet FIV negativ, samtlige dyrlæger som har undersøgt hende er ikke i tvivl, det er Eosinofilt granulom og efter al sandsynlighed den arvelige variant.

• #5   11. okt 2016 Tak Anja, hende vil jeg kontakte

• #6   11. okt 2016 velbekomme
    hun er rigtig sød

Kommentér på:
Eosinofilt granulom

Annonce