Jeenie var ved at dø fra mig igår {{forumTopicSubject}}
Mine forældre passer min højt elskede kat for tiden. Jeg har lovet at passe kat for en veninde, og Jeenie synes det er upassende at være i selskab med andre katte. Så hun er kommet på ferie ved "mormor og morfar"
Igår morges ringer min mor så og fortæller den er helt galt med Jeenie. Hun havde hverken spist eller drukket i en halv dag, og snottet løb ud af næsen. Hun kunne næsten heller ikke trække vejret - hun har en kronisk lunge lidelse i forvejen.
Tog selvfølgelig straks derop. Har kun een gang før, set min kat så syg. Hun var slap og kold, på den der døende måde. Inden ret længe havde vi fået lavet en aftale med den lokale dyrlæge, for noget skulle der gøres lige med det samme. Et skud Binyrebarkhormon og en penicillin kur skulle der til.
Hun er frisk og glad igen nu, men hold k... hvor blev jeg bange for at hun ville forlade mig igår.
Ved godt hun er 14 år og er på lånt tid, men vi har bare haft så mange år sammen i medgang og modgang - det ville være en sorgens dag, når hun ikke er her mere.
Jeg vil helt sikkert have kat igen, når hun er væk, men jeg vil have 2, for de skal have hinanden når jeg ikke er hjemme.
Hvor tæt er du knyttet din kat, og hvad med den dag den ikke er her mere?
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 180
Jeg er meget glad for mine dyr, ellers anskaffer jeg dem ikke, men jeg håber på det ikk sker foreløbig!! Magnus og Bella har kun boet sammen i 3 mdr (Bella kom til os som skilsmisse kat og er 5 år), så helt slyng venner, er de ikke endnu, og Magnus elsker at drile hende
Men dør en af dem, tror jeg også gerne jeg vil have en ny ven til den. Vi har godt nok også hund, men de er jo adskilt, når vi ikke er hjemme
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Jeg ville ikke kunne undvære hende, men står lige nu i en ret svær situation med hensyn til flytning og sådan. Uanset hvad der sker, så skal hun bare have det godt, og jeg tør slet ikke tænke på den dag hun ikke er hos mig mere. Bare tanken kan give mig tårer i øjnene. Hun er mit ét og alt!
De to andre holder jeg også meget af, rigtig meget. Men de er knapt så afhængige, og opfører sig mere som "rigtige selvstændige katte". Jeg vil blive knust hvis de døde. Men hvis jeg skulle skilles fra dem en dag, og stadig vidste at det havde det godt, så ville det ikke være så slemt. Jeg ville selvfølgelig savne dem meget, men bare de har det godt er jeg glad
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 191
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
Det er utroligt hvilke sorger ens kat kan slæbe en gennem. Hold op hvor har Jeenie taget imod mange tårer.
Det er også en barsk omgang at miste sin far så tidligt
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg er Meget knyttet til mine katte! Især til Mea da jeg jo har haft hende helt for mig selv i to år (inden hun/vi/jeg fik May) Og jeg ville være knust hvis der skete dem noget! Mit værste mareridt er at der skal ske en kortslutning/gå ild i noget mens jeg ikke er hjemme.. ¨
Plages jeg jævnligt af..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Om ikke andet så for at opfylde det tomrum der vil efter dem..
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
Man har jo så mange minder sammen, og hver kat har jo sine vaner man elsker dem for, og det vil bare være så trist, når man ens mis pludeslig ikke ligger og sover ved siden af en mere:(..ja bliver trist bare ved tanken. Men man ønsker jo heller ikke at holde dem i live hvis de lider...
Jeenie var ved at dø fra mig igår