Et godt internat i Vestsjælland ? Råd? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke, hvor jeg skal finde et godt katteinternat.
Jeg ville blive glad for erfaringer, da hvad man kan læse på en hjemmeside (desværre) ikke altid stemmer overens med virkeligheden...
Min farmors mand døde i april (tiden går godt nok hurtigt...). Hun er inkarneret Dyrenes Beskyttelse og Dyrevennen-medlem og har skrevet adskillige læserbreve til aviser omkring hendes tanker og oplevelser osv.
Da man farfar døde havde hun to katte, en havde holdt til farfar og den anden havde været farmors "barn".
Den ene døde (iflg. min farmor) af ørebetændelse eller kræft, og sikkert også savnet af dens ven, for ikke mindre end et par uger efter, blev den aflivet hos dyrlægen.
Min farmor har ikke mange veninder, og går ikke meget ud (hvis I nu tænkte på Bridge eller bingo), så katten var ligesom det eneste hun havde. Men den var også 14 år, da den blev kørt over.
I hvert fald skal vi have fundet en ny kat, og der er ikke tvivl om, at det skal være fra et internat, da hun i høj grad støtter forsøget på at afsætte uønskede katte til gode familier - for det er vel, hvad de gør, ikke?
Desuden er kravet, at katten skal være voksen, så det skulle da være muligt at finde en sød kat.... Men <i>hvor</i>?
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Tak for hjælpen, tror vi besøger den i næstved !
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Jeg blev mødt af en meget voldsom urindunst i hovedet da jeg trådte ind, der var slet ikke så sterilt og hygiejnisk som jeg havde forventet og regnet med at der ville være - tværtimod nok det modsatte, og den kat som jeg havde med for at aflevere der (en kat der holdte til på mit arbejde, og som var en udmagret og ussel lille hankat) var jeg tæt på at tage med hjem igen. - Det havde jeg også gjort hvis ikke jeg havde haft mine egne 2 herhjemme, og ikke ville have dem syge.
Så mine tidligere erfaringer med Inges kattehjem er bestemt ikke det bedste, nej.
Roskilde dyreinternat har jeg også kun hørt godt om!!
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
Det hedder vist nok noget med Blæsenborg.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
(link fjernet)
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
Har ledt rundt omkring i lang tid så jeg kan finde det helt perfekte sted, når jeg skal på ferie.. Tak for linket.. Den må jeg ud og besøge..
Et godt internat i Vestsjælland ? Råd?