{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

kat med tynd mave HJÆLP! :( {{forumTopicSubject}}

Min kat på 10 år har fået tynd mave. jeg opdagede det her til morgen efter han havde været ude på sin morgentur. Det sidder tørret under halen på ham. Det ser ikke ud til at have været helt vand men det har nok være tykt flydende. Han virker ellers glad og tilpas. men alligevel er jeg meget bekymret! Det er jeg altid når der er noget med ham. Kan det være noget alvorligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat med tynd mave HJÆLP! :(
  • #1   26. nov 2016 Tjahh.. det kan det vel godt, men prøv med Zoolac i rigelige mængder og kattemalt.
    Det kan såmænd bare være at han har spist noget der ikke helt passede til maven eller også kan der være dannet en masse hår.

    Hold skarpt øje med ham. Gode tegn er, at han ellers virker frisk og glad.
    Min Elvis har det periodisk og fejler ingenting, blot mavekatar og så hedder det specialfoder indtil han er stabiliseret smiley


  • #2   26. nov 2016 Nu bliver jeg jo endnu mere bange når du siger det godt kan være noget alvorligt! smiley
    Han fælder meget i tiden så måske er det hårboller.


  • #3   26. nov 2016 Nej nej smiley
    Alvorligt ja, men så hjælper ingen af rådene. Det kan såmænd være en hårbolle der har sat sig fast og med rigeligt malt burde den kunne løsnes.
    Bliver den dårlig (synes at du skal holde den inde til obs.), ja så kontakt dyrlægen og h*n vil sikkert teste for parasitter.

    Så ro på, en gang beskidt vand i et fuglebad kan skam være nok og så skal ovennævnte råd såmænd nok hjælpe.


  • #4   26. nov 2016 Han er både ude og indekat. Mine forældre er på ferie så jeg passer ham. Ved ikke om han savner den vante dagligdag. Og dyrlæge kan han desværre ikke komme til da han bliver så bange derude at dyrlægen ikke kan undersøge ham. Håber ikke det er noget alvorligt.

  • #5   26. nov 2016 vi må ikke håbe at der er noget galt med ham men din undskyldning for ikke og tage til dyrlæge bryder jeg mig ikke om dyrlæger er professionelle og har prøvet og have vilde katte.
    jeg har selv en som dyrlægen bliver nød til at give en sprøjte så hun sover for ellers kan hun ikke blive tjekket undersøgt osv.
    vis katten er syg så er der i hvert fald ikke nogen undskyldning for ikke at tage til dyrlæge.


  • #6   26. nov 2016 Jeg er heller ikke vild med at han ikke kan komme til dyrlægen men det er desværre ikke mig der bestemmer det. jeg har ikke kørekort så kan ikke tage afsted med ham og har heller ikke råd til så mange gange. smiley

  • #7   26. nov 2016 du sætter ham på kogt kylling/eller fisk, og ikke andet.
    han få må vand.

    zoolac er super godt til dårlig mave. malt ville jeg nok ikke lige bruge, da man faktisk kan bruge dt til forstoppelse...

    der findes også div foder hos dyrlægen som også hjælper

    det kan være mange grunde til at han har fået dårlige mavse. han kan have spist noget dårligt, når han nu går ude. hold øje med ham, bliver han mere "syg" ja så er du nød til at finde en mulighed for at komme til dyrlægen.
    men start med at skift hans foder ud med kogt kylling/fisk. Og så skal han selvfølgelig have mad over flere gange i løbet af dagen. på kv brugte vi det for det meste, og vi gave kyllig vel 4-5 gange i løbet af dagen - og så brugte vi så noget tørfoder fra rc til dårlig mave.


  • #8   26. nov 2016 Julie:
    Nu passer du jo katten altså er den dit ansvar indtil dine forældre er hjemme igen.
    Hvor der er en vilje er der en vej.
    Hvis den bliver mere syg, ja så må du altså enten tage en taxa eller spørge diverse livliner om hjælp - det må jeg.
    Dine forældre må jo refundere dyrlægeregningen når de kommer hjem.


  • #9   27. nov 2016 Update! i dag løber han rundt og fangede han lige i at være på wc og tjekkede ham under halen og der var ikke noget løb men han havde noget skidt men ved ikke om det var fordi han lige været på wc. han har lige vasket sig. håber det er gode tegn.

  • #10   27. nov 2016 han kan jo have haft en mindre ad-dag. sikkert spist/slikket på noget som har gjort hans mave uskabil.
    det går oftes over af sig selv


Kommentér på:
kat med tynd mave HJÆLP! :(

Annonce