{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Tisset på tæppet - IGEN {{forumTopicSubject}}

argh, jeg er snart ved at være træt af, at min kat tisser på mit gulvtæppe hele tiden smiley
Eller dvs, hele tiden er det ikke. Er han glad og tilfreds vandrer han pænt ud i sin kattebakke, det kan han godt finde ud af.
Men er der det mindste, der går ham på, ja så tisser han altså på min gulvtæppe. Medmindre problemet er, at der er kommet post ind ad brevsprækken - så tisser han på det i stedet!
Han har altid været utrolig dominerende - ifølge dyrlægen "agressiv", men her hvor han er ved at blive voksen er han begyndt at tisse, ja på mit gulvtæppe, i stedet for at gå til angreb - og helt ærligt, så foretrækker jeg altså det første.
Det kan være små ting, som at jeg er for længe oppe, eller sover for længe. Eller at han ikke synes, at han har fået nok tun (men han kan jo altså ikke leve af tun). Ofte gør han det også, hvis jeg snakker med min mor - tror måske han føler sig overset? Ved det ikke.

Er bare så træt af ham lige nu. Nu skal jeg igen til at vaske tæppet - men han får ikke ét gram tun fra mig!
Grr! Måtte lige ud med det. Er der nogen der har nogle råd? Det er jo (går jeg ud fra) klart fordi han er utilfreds (sådan virker han i hvert fald, når han gør det :b)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisset på tæppet - IGEN
  • #1   26. nov 2006 Ja, det er han, og det har han været længe. Han var meget agressiv, så det var simpelthen en nødvendighed (det har også hjulpet)

  • #2   26. nov 2006 Nu må i ikke misforstå mig, når jeg siger agressiv - han kan også være utrolig sød og kæle, sover helst på maven af én osv. Han er typen, man kan smække om på ryggen og så spinner han og vil kløes. Han er generelt glad for mennesker, men det er så også os, han brokker sig til, når noget ikke går efter hans hoved (f.eks. mht maden).
    En Garfield-type (;


  • #3   26. nov 2006 hm s:

    har i prøvet at sprøjte sådan noget 'gå-væk-kat' på ? det har indtil vidre , hjulpet herhjemme (: sprøjtet det på i sommers , & hun har ikke tisset på gulvtæppet siden . har dog på mors sko en enkelt gang , fordi vi havde så travlt vi ikke fik gjort rent hos hende en dag -.-'


  • #4   26. nov 2006 ja, gå-væk-kat er afprøvet i mange afskygninger.
    Dette har desværre den effekt at han bliver sur = tisser på problemet..


  • #5   26. nov 2006 ja - det kunne faktisk godt lyde som urinsvejssten . da soffi havde det, tisser hun over det hele, helst på mine tasker, eller mit tøj /:

    Du skulle overvejer at tage et smut forbi dr. dyr (:


  • #6   26. nov 2006 Britta: Det der med urinvejssten/grus, er det noget han kan gå med i længere tid, uden at blive dårlig af det? Han har gjort sådan her siden før han blev kastereret.

    Altså, som sagt, så gør han det altså oftest når han er "sur" og ikke får nogen reaktion på sine klageråb (f.eks., "giv mig tun" - miau'et). Får han sit tun kan man være helt rolig på, at han nok skal trisse hen i kattebakken bagefter.
    Tit har han også været henne og lige sætte en klo i ens arm inden han ligesom går til yderlighedder og "vil tisse på det hele".


  • #7   26. nov 2006 albus er whiskas-kat - vi forsøgte på et tidspunkt at skifte til noget andet, men der sultestrejkede herren og overtissede desuden lejligheden, samt flåede og kradsede på mig i vrede...

    - er det ikke noget, som dyrlægen burde opdage, tænker jeg? Altså når hun kastererer ham osv. ?


  • #8   26. nov 2006 puha , whiskas xx(

    synes bestemt du skal bestille tid hos dyrlægen og få ham tjekket.

    min soffi, fik whiskas , måske en gang om ugen og fik urinsvejsten - dyrlægen var sikker på det var derfor smiley + det andet foder som vi gav hende dengang, som nok heller ikke lige var det bedste kvalitet . øv.

    så vi skyndte os at skifte til royale canin, og har ikke haft problem siden (:


  • #9   26. nov 2006 forresten , godt reklamebritta (; fuldkommen enig ! smiley

Kommentér på:
Tisset på tæppet - IGEN

Annonce