Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjene skifter farve.
  • #1   27. nov 2006 Det er lige som med Baby'er (så vidt jeg ved) de starter også med blå øjne og får så senere deres rigtige øjenfarve.
    Sådan er det også med katte killinger, blå øjne og så senere den rigtige voksen farve.. Kender ikke den genetiske/fysiologiske baggrund desværre..
    Men ved at nuancen af blå kan være en indikator på hvilken farve de får :o)

• #2   27. nov 2006 hej.. det er svært at forklare det med gene..

men brun/grøn er dominerende .

b= blå og B = brun/grøn.. så prøver jeg lige.

hvis to forældre har blå øjne, kan deres børn kun få blå øjne.

hvis to forældre har brune kan de få børn med brune og blå øjne, altefter hvilke gen de giver vidre..og har fået af deres forældre.( man har altid to gener)

hvis den ene giver blå og en giver brun = brund øjne, men så har man gen for blå.hmm..

så´n er det hos mennesker.. ga det mening.. tihi

• #3   27. nov 2006 jeg kender ikke hos katte..men colour point har blå

tortie og blå katte har brune... mener og så røde katte har det... men er ikke sikker

• #5   27. nov 2006 nej men somregel.. har coulor point blå, og de andre brune...

det har passet på alle mine katte...

eller snakker du om det men mennesker

• #6   27. nov 2006 der er selvfølgelig også de katte der har grønne øjne.. det har fx min Miv. Hun er smoke

• #8   27. nov 2006 så var det jo lige godt jeg skrev somregel..

• #9   28. nov 2006 Sanne - Hvor har du dine oplysninger om kattes øjenfarver fra? Det er korrekt at maskede katte altid har blå øjne. Det hører med til maskegenet. Men de andre farver, du er inde på er ikke tilknyttet en bestemt øjenfarve. Hvis du tager en race som burmeseren, så skal de helst have gule øjne - uanset om de er tortie, blå eller en helt tredie farve smiley

• #10   28. nov 2006 Hejsa
    Vil bare lige tilføje at den gamle teori med dominerende gener med hensyn til farver er lidt en skrøne.. Faktisk så er det ret tilfældigt og farverne bliver også blandet.. Det er der forskning der viser, men der er selvfølgelig lidt om dominerende gener alligevel, idet der er størst sandsynlighed for at den mørke farve trænger stærkest igennem.. Det jeg grundlæggende vil ud med er, at farverne ikke er identiske, dvs. man kan ikke sige at barnet/killingen har fået farens øjenfarve, men kan sige at det har fået en kombination af forældrenes farver, hvor farens træder stærkest igennem.. smiley
    Nå nu håber jeg ikke jeg modsiger mig selv alt for meget, det er længe siden jeg læste om det.. smiley

Dog ved jeg ikke hvorfor øjenfarven skifter, men det kan måske have noget emd hormoner at gøre, da hormoner styrer det meste af ens udvikling fra barn til voksen..

Kommentér på:
Øjene skifter farve.

Annonce