Min kat humper Min kat humper
Hej Alle.
Min 10årige kastrerede hankat er begyndt at humpe, altså han laver bollebevægelser, han går fint
Dette er han begyndt med, efter han har været til dyrlægen og fået ordnet tænder. Besøget stressede ham en del, så jeg tænker, at dette kan være en grund. I den forbindelse har jeg sat feliway i stikkontakter og jeg giver ham Royal Canin Calm foder. Han fortsætter dog adfærden.
Ellers har jeg overvejet om han ønsker mere leg og kæl, så dette har vi givet ham mere af.
Hos dyrlægen blev han grundigt undersøgt og han fik også taget blodprøver, så han skulle være en sund og rask kat. Han er også helet fint op i munden, så jeg tænker ikke, at han har smerter.
Han gør det på min kæreste når vi ligger i sengen og ellers ikke, men min kæreste bliver nu hver nat vækket af at Bob, som han hedder, laver bollebevægelser på ham.
Er der nogen der ved hvordan vi skal forholde os til dette? Er der andre årsager vi ikke har tænkt på?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Vi blev bare lidt bekymrede, for hos hunde kan det jo godt være tegn på forskellige problemer. Det vigtigste er jo at Bob har det godt og han ser da også ud til at hygge sig
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Puder, ben/kat under tæppe jo, han har skam sit eget sexliv
Jeg standser ham hvis jeg kan nå det ved at sige blidt: nej, ikke numse - og han forstår det sgu
Læg mærke til om han begynder at "sætte sig til" og så stopper du ham der. løft ham blidt og sig det du nu mener virker bedst. Igen og igen - og!
Du skal ikke forvente at det går væk - og det er jo også ret uskadeligt
For resten var begge sten i pungen da han blev kastreret? Hvis ikke, og de bare har ladet en mikroskopisk rest sidde tilbage, ja så er han hankat.....
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Han blev kastreret, da han var ca. et ½ år, så det er lidt lang tid siden, men umiddelbart husker jeg ikke, at der var noget unormalt ved ham.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
den ene af brøderne gør det meget, og især på min plaid med plys. den anden gør det på pyder med plys eller også snupper han en af pigerne. de bliver dog tosset
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Når han begynder at "flytte rundt" på bagbenene så afbryder du ham. Løft ham blidt og jeg vil vædde på, at han selv springer ned
Min kat humper