1.974 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Vildtklo på bagben ? Vildtklo på bagben ?
Hejsa
Jeg er den lykkelige indehaver af en smuk polydactil kattekilling på 4,5 måneder Gizmo.
Gizmo har 8 kløer på hver forpote - 7 trædepuder med klør, og en klo mellem den "normale pote" og "tommeltotten".
Nu har jeg opdaget at han har vildtklør/ulveklør på begge bagben - ikke i forbindelse med poten, men op af bagbenet. Der er en fin klo og en lille trædepude på hver vildtklo.
Er det en del af at have polydactil poter ? Eller er det et helt andet gen som spiller ind ?
Gizmo er en blanding af Maine coon, hellig Birma, perser og "naboens grå hankat" ??
Mvh Charlotte
2 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Godt du fandt de ekstra tæer, der skal jo holdes øje med dem, og så vidt jeg ved, er det vigtigt at klippe de ekstra kløer, fordi de ikke bliver slidt.
Du må lægge billeder ind af hans poter
okt 2016
Følger: 24 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 19
Jeg er begyndt at klippe "den skjulte klo" på hvert forben, og ulvekløerne på bagbenene - han er ellers dygtig til at ordne de andre kløer på sit kradsebræt, men lige de 4 kløer kan han jo naturligvis ikke slide selv.
Heldigvis var hende som solgte ham til mig meget opmærksom på at fortælle mig om de skjulte kløer, så jeg har pillet ved dem lige siden han var 12 uger, og nu er han vant til at få dem klippet, når han ligger og tager sig en lur på sofaen
Jeg prøver lige at få lagt nogle billeder ind at de ekstra tæer/kløer.
Mvh Charlotte
okt 2016
okt 2016
okt 2016
okt 2016
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
okt 2016