{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

vægt {{forumTopicSubject}}

hej smiley
jeg ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig jeg er lidt i tivl om mine katte er undervægtig eller overvægtige,
her er lidt om dem smiley
de er begge anmeldlig huskat

Banditten:
han bliver 4 år d. 25 september.
længe - ca 46cm højde - ca 34cm vægt - 3,8kg
foder - sund premium killing kornefri blandet med det billige fra Lidl (ved godt han ikke har behov for killing fodre men han vil ikke spise andet end de to ting).

Tøsen:
hun bliver 1 år d. 10 Augst.
længe - ca 44cm højde - ca 30cm vægt - 3,3kg
foder - sund premium killing kornefri blandet med Royal canin savour exigent (hun får kun Royal canin for ellers vil hun ikke spise killing fodre)
men mit søgsmålet er om deres vægt er normal eller ? smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægt
  • #1   13. apr 2017 Man kan ikke rigtigt ud fra højde og vægt på en kat bedømme om den er overvægtig, undervægtig eller helt normal. Andre bedømmer det bedst ved at kigge og mærke på katten. Ser katten rund ud og skal man trykke hårdt på siden af katten for at mærke ribben så er katten overvægtig. Hvis katten ser mager ud og man kan se ribben eller tydeligt mærke ribben blot ved at styre katten på pelsen, så er katten undervægtig. Ser katten slank ud og kan ribben mærkes ved et let tryk på siden af kroppen, så er katten helt normalvægtig. Vægt på katte variere meget, den ene kat kan veje 7 kg og v!Re helt normal vægtig og en anden kat kan veje 5 kg og være overvægtig, der er mange ting der spiller ind.

    Ingen af dine katte skal sådan set have killingefoder, det er ofte alt for fedt og der er ofte meget lidt taurin i, voksenfoder vil være langt sundere for dem, jeg tror det handler om at finde et foder de kan lide, prøv at få fat i nogle prøveposer og prøv dig frem, det kan godt tage tid at finde det helt rigtige foder som kattene kan lide og trives på.


  • #2   13. apr 2017 det er bedst at se billeder. gode billeder hvor man kan se hele katten

    har 14 styks i vægten fra 4 til 11 kg.har bla en hankat som vejer 8,5 kg, og han er overhovedet ikke for tyk. men har da også nogen som vejer det samme, som hører til den tykke side.
    min gamle dyrlæge sagde altid at man skal se på katten - ikke på vægten.


  • #3   13. apr 2017 tak for det jeg må prøve at mærke på dem smiley min kæreste og jeg havde også snakket om at stoppe med killing fodret når posen var tom, men kan man godt bare gå ned i dyrhandleren og få nogle prøveposer ? for de begge to er kræsne og banditten vil helst have det billige for Lidl men er bange for nyresten og det så derfor blander jeg det med noget andet mad for at håbe på det kan hjælpe lidt,
    Tøsen der har jeg allerede prøvet mange forskellige slags mad men hun vil højst spise det i 14dage også gider hun ikke mere, så nu har jeg købt det Royal canin savour exigent det skulle være til kræsene katte, smiley


  • #4   13. apr 2017 jeg bruger exigenten som godbidder. da produktet lige kom frem, fik jeg en prøvepose. på det tidspunkt var der INGEN af mine som ville spise dem, så naboens kat fik dem smiley
    i dag spiser de dem med velbehag
    da jeg var på kv, brugte vi dem til de nye katte. glippede exigenten, ja så fik de rc sterilsed. faktisk var den tit bedre end exigenten

    du kan også prøve at kigge på zooplus - dk eller de, alt efter hvor god man lige er til tysk. den tyske er dog billigst
    her kan man få prøveposer. og de har et ret stort udvalgt.
    køber alt mit foder - både til kattene, fuglen, kaninerne og hestene - og mit grus + alt det man ikke kan leve uden smiley


  • #5   13. apr 2017 hej Anja n, jeg har lige prøvet at tage / finde nogle nye billeder af den og hvor man kan se dem ligger dem lige ind smiley

  • #6   13. apr 2017 Banditten:

    profilbillede
  • #7   13. apr 2017 Banditten

    profilbillede
  • #8   13. apr 2017 Banditten

    profilbillede
  • #9   13. apr 2017 Tøsen

    profilbillede
  • #10   13. apr 2017 Tøsen

    profilbillede
  • #11   13. apr 2017 Tøsen

    profilbillede
  • #13   13. apr 2017 hej Felis, de få våd foder lige nu er det de to ting her, da Tøser er den der er mest kræsen og vil ikke spise det samme i mere end ca 14 dage, selv om det er med forskellige smage men de får hver aften, og prøver alle mulige foreskellige mærker. smiley
    men tak jeg må igang med at mærke, men er glad for du ikke synes de ser tynde ud smiley


    profilbillede
  • #15   14. apr 2017 smiley

    profilbillede
Kommentér på:
vægt

Annonce