774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Råfodring Råfodring

Jeg vil helt vildt gerne begynde at give Angel råt, nu har jeg læst og set en del videoer med informationer men der er stadig nogle ting jeg er lidt i tvivl om.

Jeg vil gerne lave/forberede det selv, men hvis jeg ikke har mulighed at give hende ben regelmæssigt(medmindre de kan blive hakket i en kødhakker), er det nok med et kosttilskud tilføjet i maden?

Er der eventuelt nogle herinde som har nogle gode opskrifter?

Jeg tænker at hvis det er muligt at få hakket nogle "bløde" knogler i en kødhakker, skal jeg så også hakke noget af kødet med det og derefter skære noget af kødet i mindre stykker så hun stadig får nogle kød stykker i maden?

Jeg har ikke prøvet at råfodre før, så jeg vil gerne være helt sikker på at det bliver gjort rigtigt og hun får hvad hun har brug for.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råfodring
  • #1   17. apr 2017 Hvis du planlægger kun at råfodre, skal du være omhyggelig med at efterligne "det hele byttedyr". Det vil sige, det er nødvendigt at give en blanding af muskelkød, brusk, ben, indmad mv.

Hvis du kun giver råfoder som supplement til tørfoder/vådfoder, så ville jeg ikke spekulere så meget over det. smiley

Du kan evt. købe færdigmix med kød/ben/brusk til katte/hvalpe (pga. størrelsen på stykkerne smiley )eller give daggamle kyllinger/kyllingevinger/kyllingelår for at få givet nok ben. Jeg ved ikke om du kan købe det som pulver til at strø ud over hakket kød, vil tro det er bedre for katten at give en af førnævnte muligheder. smiley

For en god ordens skyld: har ikke haft kat, så jeg har tidligere sat mig ind i råfodring til hund og har læst op på råfodring igen nu her, da vi gerne vil have kat smiley

• #2   17. apr 2017 Jeg har bare ikke mulighed for at give rå ben særlig ofte, jeg vil kun give ben udenfor men hun kommer kun ud i sele og snor når vejret er godt. Derfor tænkte jeg om det var muligt, at få hakket nogle knogler og blande det med noget af kødet.
    Jeg har også planer om at blande hjerte osv med i maden, det er primært knoglerne jeg er i tvivl om.

• #3   17. apr 2017 Hvis udelukkende råfodring, husk at tilføje vitaminer og mineraler i foderet.

• #4   17. apr 2017 Bløde knogler kan du nok godt hakke sammen med kød, kommer nok mest an på, hvor kraftig din kødhakker er.

Jeg ville dog hellere selv give det som stykker i stedet for hakket, da det så gør mere for tandsundheden samtidig. smiley

• #5   17. apr 2017 Tanken er at få hende helt over på råt, men hun får lidt tørfoder ved siden af indtil sækken er tom.

Grunden til at jeg ikke vil give ben indenfor er at jeg har 2 hunde, de vil helt sikkert prøve at tage dem fra hende og ønsker ikke at det kommer rundt i lejligheden.

Jeg er i gang med at kigge på kødhakkere, den bliver købt til dette formål.
    Jeg har kigget lidt på et kosttilskud som hedder Felini complete, det ser ud til at indeholde nogle gode ting?
    Hun vil få kød stykker i maden, så alt bliver ikke hakket.

• #8   18. apr 2017 Hun spiser sådan set alt, så det tror jeg ikke bliver et problem.
    Det vil blive gjort langsomt eftersom jeg har tørfoder til flere måneder, jeg vil bare gerne have helt styr på det før jeg begynder. smiley

Kommentér på:
Råfodring

Annonce