{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Antigenic stimulation {{forumTopicSubject}}

En af mine katte har tabt sig over nogle måneder. Vi har så været hos dyrlægen og fået taget blodprøver smiley

Resultatet af disse viser at der er:
Lymphocytosis - may represent antigenic stimulation

Der bliver så nu suppleret med:
FeLV/FIV

Kan nogen hjælpe mig med hvad jeg skal mene - ud over at jeg naturligvis er bekymret. Har ikke nogen anelse om, hvad dette betyder for en kat. Og det er virkelig 100 år siden jeg arbejdede som sygeplejerske. Tror slet ikke den slags sygdomme var opfundet endnu smiley

Dyrlægen (som jeg i øvrigt er uhyre tryg ved) foreslog antibiotika - for en sikkerheds skyld. Jeg ønsker dog at vi afventer svar på de nye prøver, der formentlig foreligger i morgen - alternativt på mandag. For hvis det viser et billede af noget kræft-agtigt, så er der vel ingen grund til at belaste hans system med antibiotika nu? Katten har ikke akutte symptomer. Blodprøven blev taget pg.a. vægttabet smiley

Men hvad betyder Antigenic stimulation hos en kat og hvad er prognosen - best case og worst case?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antigenic stimulation
  • #2   18. maj 2017 Susanne - Mange tak for link. Det er jo ikke lige hyggelæsning - men da det var info jeg efterlyste, er jeg glad for at kunne læse mere om hvad det muligvis kan være.

    Jeg kan se, at katten skulle have været vaccineret 2 gange med ugers mellemrum for FeLV. Det mener jeg ikke at de blev. Men en enkelt kan måske alligevel give en smule mere evne til at holde det nede, hvis det altså er det.


  • #3   18. maj 2017 Det er en rigtig træls sygdom, hvis det er det. Jeg håber det bedste for jer.

  • #4   18. maj 2017 Tak. Jeg håber at det er falsk alarm. Det er det jo trods alt oftest.
    Viser det sig at være FeLV, så må vi tage den derfra...


  • #7   18. maj 2017 Felis - Mange tak. Og jeg forstår så nu ordene - især dem i din oversættelse. Og jeg fornemmer at det nok ikke er rigtig godt smiley

    Er der nogen herinde, der har haft en kat med den lidelse eller med tilsvarende symptomer?


  • #8   18. maj 2017 Lonnie C - Tak for info. Men den kommer lige lovlig sent til at finde anvendelse i denne omgang.

  • #10   18. maj 2017 Mht kattesyge og influenza osv. har den fået alle de vacciner og re-vacciner der skal til + årlig opfølgning. Det er kun den med leucæmi der ikke er foretaget som re-vaccination.

  • #13   18. maj 2017 Tak Lonnie C - Ser om jeg kan få en sen eftermiddagstid - Så smutter jeg lige hen med dem alle. Så er det klaret.
    (Og det mener jeg naturligvis ikke)


  • #15   18. maj 2017 Lonnie:
    men er den ene af dine katte syge på grund af manglene vaccine Fru U , så er alle dine katte muligt syge , og det betyder aflivning

    Ikke noget pænt svar vel?????
    FeLV - eller katteleukæmi smitter ad h. til, så ja, risikoen er til stede.
    FeLV forekommer oftere i syd/Sønderjylland samt fyn - hvorfor? I don't know.

    Nogle dyrlæger bruger bare en alm. paraplyvaccine uden FeLV og det er jo det der er sket her.
    Nogle steder er det en tillægsvaccine og hvis man ikke beder om det, så får man det ikke. Min dyrlæge bruger nu en med FeLV inkluderet, men vi er også i risikozonen.
    Hanne:
    Jeg har haft flere med leukæmi, den en e blandet med FIV.
    Immunsystemet nedbrydes langsomt og katten begynder at vantrives eller få "underlige" sygdomme. Min den ene fik astma og senere epilepsi - hvilket måske var en tumor i hjernen.

    Nej, det ser sgu ikke godt ud.
    Få de andre testet og hvis de er negative, så få dem vaccineret i en f****** fart.
    Min Far har en "rask" kat med leukæmi. Det er snart et år siden at det blev konstateret og han har det fortsat glimrende, men er selvf. smittebærer.
    Hvis den ellers trives, så giv noget understøttende til immunforsvaret es. immunocare.
    Desværre skal du ikke forvente at den bliver rask igen.
    Var den også positiv for FIV?


  • #16   18. maj 2017 Husk vildkattene - Tak for din kommentar. Og ja, det føltes lidt voldsomt.

    Får først svar på de sidste prøver FeLV og FIV i morgen eller mandag. Formentlig i morgen.
    Og alle katte har fået paraply vaccinen MED FeLV. Men jo altså, som jeg forstår det, ikke på den rigtige måde smiley

    Trist med dine katte...

    Lonnie C - Forstår ikke at du kalder mig ved andet end mit brugernavn. Jeg vil foretrække at du benytter det.


  • #17   18. maj 2017 Nåeh... jamen så længe du ikke ved om det andet er indblandet - FIV / FeLV, så slå koldt vand i blodet smiley
    Vi krydser fingre og så må du gå dyrlægen på klingen med hvad det andet er og hvilke konsekvenser det måtte have.


  • #18   18. maj 2017 Har modtaget denne mail for 2 timer siden - men først set den nu:
    "Nu har jeg fået svar og der er intet unormalt udover det forhøjede leukocyttal.
    Altså normal nyreværdi sdma og negativ for både Felv og Fiv.
    Lad os tales ved mht næste skridt."


    Pyh-ha. Det er virkelig en lettelse. Det var lykkedes mig at bliver godt nervøs for ham. Jeg ved selvfølgelig ikke om der kan være andet alvorligt - et eller andet er der jo. Men nu er det da i det mindste næppe smitsomt smiley .

    Mange tak for jeres svar i dag. Jeg havde bare brug for at tale (skrive) om det med nogen. Så det var rigtig fint smiley


  • #19   18. maj 2017 Det var da noget af en positiv drejning den sag fik smiley

  • #20   18. maj 2017 Ja - det må du nok sige. Så må vi bare finde ud af, hvad det så er smiley


  • #23   19. maj 2017 Tak Felis smiley

    Jeg er i hvert fald mere rolig. Han starter antibiotika i dag. Næste mandag skal han til ultralydscanning af hjerte og abdomen. Så håber at der snart er styr på det hele.

    God weekend til jer alle.

    De bedste hilsener Hanne


Kommentér på:
Antigenic stimulation

Annonce