{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.090 visninger | Oprettet:

Cecilie C
Cecilie C
Tilmeldt:
12. maj 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Vi har en kat på nu 3 år vi har overtaget. Problemet er at vi har hørt man skal vente med at sterilisere til løbetiden er ovre. Hun er nu i gang med løbetiden på anden uge og vi er ved at få stress her hjemme og vi kan se hun er utrolig presset også. Kan vi gøre noget for at berolige hende. Eller kan vi finde en anden dyrlæge der vil gøre det imens hun er i løb. Hun jamre meget højt og kan høres halvt ude på gaden. Vi prøver at distrahere og stimulere hende med leg og godbidder i sådan en dims der kræver koncentration. Men hun kan ikke holde fokus længe. Det virker heller ikke til hun kommer ud af hendes løb de næste par dage og vi er snart alle sammen ved at gå til i hovedet ??

Gode råd modtages!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   5. jun 2017 Nogle dyrlæger vil gerne sterilisere, selvom de er i løbetid. Ring og hør dyrlægen ad.

  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #2   5. jun 2017 Har bare hørt så mange er imod det. Min egen Vil ikke men må prøve at ringe til andre i området. Det begynder at blive synd for hende.

  • #3   5. jun 2017 Ellers må i smide hende på p-piller for nogle uger, indtil hun er ude af sin løbetid, så hun kan steriliseres.

  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #4   6. jun 2017 Det vidste jeg ikke man kunne det må jeg lige finde ud af:)


  • #5   6. jun 2017 De fleste dyrlæger kan og vil godt sterilisere under løbetid, men kun i aller yderste tilfælde, grunden til dette er at katten kan forbløde under operationen, og dermed er risikoen højere, en risiko som dyrlæger helst ikke tager hvis de kan undgå det, ganske forståeligt, man skal dog påregne en højere pris hvis der opereres under løbetid.
    Jeg mistænker at noget er galt med hormonerne som gør at hun desværre er i konstant løbetid, derfor ville jeg konsultere en dygtig dyrlæge med speciale i smådyr/ kæledyr og forhøre om muligheden for at give p-piller for at stoppe løbetid og dermed mulighed for sterilisation, men det skal gøres i samråd med en dygtig dyrlæge.

    Det kan godt være det er til gene for jer at hun er i løbetid, men det er også super stressende for hende, hvilket er derfor i ikke kan distrahere hende med mad og legetøj, ligesom hvis du har tusinde gøremål der skal klares på kort tid og derfor er stresset over det, så har hunkatten det på samme måde,der er kun en ting der fungere i hendes hoved og det er at kalde på en villig hankat og blive parret, hun er rent drevet af instinkt.


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #6   6. jun 2017 Ja det er super synd for hende og man kan se på hende hun er meget mærket. Det værste er da vi overtog hende fik vi afvise hun var ordnet. O havde de for pokker bare sagt hun ikke var så havde vi kunne gøre det inden hun kom i den her løb og sparet hende for den stress. smiley

    Men ja vi har tid på fredag ved en dyrlæge som gerne vil ordne det. Og de to andre dyr kommer hjem til mine forældre så hun kan komme sig og få den nødvendige ro.:)


  • #7   6. jun 2017 Hvor irriterende at folk ikke kan være ærlige.
    Godt du har fundet en dyrlæge som kan hjælpe, det bliver så meget bedre for alle parter bagefter.


  • #8   7. jun 2017 Det kan altså godt være at hun er steriliseret, men at der er efterladt noget væv, som kan generere løbetiden - er hun øremærket tidligere, er hun normalt også steriliseret

  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #9   7. jun 2017 Hun er ikke øremærket. Men vores normale dyrlæge øremærkede heller ikke vores gamle.

    Nå men Ja jeg håber alt er bedre når hun er ordnet!:D


  • #10   7. jun 2017 At få sin kat mærket er alfa og omega, ellers har ingen en chance for at se, hvor den hører hjemme. Mine er chippede og/eller øremærket. Elsa har et C i hvert øre for Chip.

  • #11   7. jun 2017 Når nu hun alligevel skal i narkose for at blive fixet, så ville det da være en rigtig god ide at få hende øremærket på samme tid, det koster så uendeligt lidt når katten alligevel er i narkose.

  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #12   8. jun 2017 Det er inde katte og vi bor på anden sal med lukket altan. Så har nu ikke tænkt det var så vigtigt. De kan ikke rigtig smutte nogen steder jo. Men Ja hvis hun alligevel er i narkose så kan hun ligeså godt få det med.
    Nå men idag er hun heldigvis meget stille så håber hun er på vej ud af løb så hun er klar til imorgen.

    Skal vi faste hende inden ?:)


  • #13   8. jun 2017 Ja hun skal fast inden operation, ca 6-8 timer før skal maden tages væk og 2 timer før fjernes vandet.

    Det med øremærkning, ja hun er indekat og nej du lukker hende ikke ud, men hvad hvis en gæst glemmer at lukke døren, åbner et vindue?? Tror du indbrudstyvene lukker døre og vinduer efter sig hvis sådan en skulle komme på besøg?? Og i værste tilfælde hvis der skulle opstå brand i bygningen, så tænker jeg ikke brandvæsnet tænker på indekatte først, det handler bare om at få rømmet bygningen for alt levende.
    Der kan altid ske uheld der gør at en indekat pludseligt slipper ud, og så er i senatet nok de værst stillede fordi de på ingen måde kender området og nemt bliver skræmt af alt det fremmede og måske oveni har oplevet noget skræmmende der gjorde at de slap ud i første omgang.
    Øremærkning er lige så vigtig på en indekat som på en udekat, den dag man står i situationen hvor ens kat er blevet væk vil man være lykkelig for at man gav de basøre det koster for et øremærke eller en chip, for det gør det langt lettere at efterlyse sin kat og det øger chancen for at finde katten en del.


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #14   9. jun 2017 Vi kan ligeså godt få det fikset også hunden skal alligevel have ordnet bisser også så kat 2 kommer med også. Vi har fjernet mad og vand.

    Er der noget vi skal være obs på med hensyn til bakterier i såret han syer hende ihvertfald og tænker kattebakken bliver skiftet helt ren når vi kommer hjem igen der er støvsuget og vasket gulv. Vaskede alle tæpper Igår så hun kan ligge på dem helt rene når hun kommer hjem ?:)


  • #15   9. jun 2017 Der går heldigvis sjældent infektion i såret. smiley

    Pas på med vand når hun kommer hjem. Katte falder i søvn midt i det, de er igang med efter en narkose, så en fyldt vandskål er ikke altid så smart.

    Og hvis hun spiser vådfoder, er det ideelt at tilbyde, når hun viser tegn på sult, da det både indeholder vand og mad i et.

    Desuden skal katten holdes varm bagefter. Jo lettere forbrændes narkosen. Hvis det er muligt, kan man tage en flaske med varmt vand og ligge ved siden af katten. Bare sørg for at hun ikke kan brænde sig. smiley

    Det bedste er, hvis hun kan være i et rum, hvor der ikke er så store chancer for, at hun kan komme højt op og falde ned. Katte er ret usikre på benene et stykke tid. smiley


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #16   9. jun 2017 Er det helt normalt hun stadig ikke er oppe og nogenlunde frisk. Hun ligger bare helt slap vores gamle kom sig hurtig fra narkosen ?:)


  • #17   9. jun 2017 Katte reagerer meget forskellig på narkosen.

  • #18   9. jun 2017 Det er meget forskelligt hvordan katte reagere på narkose, min erfaring siger at jo ældre katte er jo svært har de det med at komme ud af narkosen og være friske, det er ikke unormalt at de er sløve og sover meget i op til et døgn efter, men det er vigtigt at de får lidt føde og væsentlig i sig. Har du tilbudt hende lidt dåsemad?? Hvis hun ikke er helt vågen så giv det kun u der opsyn og tilbyd det flere gange så hun får lidt i sig at stå imod med.

  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #19   9. jun 2017 Okay super blev helt nervøs

  • Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 3
    #20   12. jun 2017 Det er normalt at hunkatten er i løb fra 6 til måske 10 dage. Mine løber i 8
    Hvad angår sterilisation så vil jeg anbefale at vente til hun er over sin løbetid ??


  • Natalia T
    Natalia T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #21   13. jun 2017 Vi har en kat, som til trods for hun er blevet steriliseret, stadig tror hun er i løbetid, og opfører sig som om hun er det, er der nogen af i andre der har prøvet dette, og evt. har et godt råd til hvad man kan gøre.
    Det hjælper at give hende en p-pille, men det var jo ikke det der var meningen med at få hende steriliseret.


  • #22   13. jun 2017 Dyrlægen må åbne hende igen og fjerne det væv, der er blevet glemt sidst.

Kommentér på:
Løbetid

Annonce