{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Barf / Tørfoder... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 6 mdr. britepige,der aldrig er vænnet til tørfoder.
Hun blev i sommer købt i Stockholm og var da kun vant til
div. former for dåsemad.
Da kvaliteten af dåsemad ikke altid er den bedste,har jeg kørt hende over på råfoder / barf.
Men...jeg vil gerne have hende på tørfoder,da jeg ofte er hjemmefra 1-2 dage og derfor altid må have nogle til at fodre hende,som tingene er nu.
Det vil ikke være nødvendigt,hvis hun kom på tørfoder.
Jeg har forsøgt at blande både tørt og opblødt tørfoder i den mad hun får nu,men hun spiser det kun fordi hun ikke kan undgå det.
Er der nogle,der har et godt råd ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf / Tørfoder...
  • #1   17. jan 2007 Kom nu,alle i kloge kattefolk...:-)
    I må da have den vise sten ??

• #2   17. jan 2007 Har også haft mine på BARF, men havde ikke noget problem da jeg desværre måtte skifte dem på tørkost.

Har du prøvet tørkost med dåsemad, eller leverpostej blandet sammen?
    Det eneste er jo så bare et problem, hvis hun så kun vil have det med leverpostej eller dåsemad.
    Eller måske tage hende helt af BARF (Hvis hun stadig er på det) og kører på dåsemad for en tid, måske lidt mindre potioner end normalt, og langsomt fodre mere og mere med tørkost.

• #3   17. jan 2007 Hvilket tørfoder har du prøvet med??

• #4   17. jan 2007 Petrine R : Kører fast m. Royal Canin i div.varianter,incl. Babyfoder der jo er meget småt og nemt at gå til.
    Men har længe samlet smagsprøver fra alt,uden held.
    Jeg tror at problemet er,at hun ikke "ser" tørfoder som mad...
    Men må nok bare arbejde mere med at blande mere og mere tørfoder i hendes mad.

• #5   17. jan 2007 Vores lille Snif vil heller ikke spise tørfoder, så jeg prøver også ganske langsomt at blande lidt tørfoder i , håber det en dag vil lykkedes da jeg også syntes det er et stort problem.

• #6   18. jan 2007 Linda J.: Ja,alting vil være meget nemmere...
    Men jeg nænner altså heller ikke at sætte "hårdt med hårdt" og sulte hende,indtil hun spiser det.
    Hun har også lige været igennem et tandskifte,så derfor
    har jeg ville vente til nu.
    Hun er ved at være 7 mdr. nu.

• #7   18. jan 2007 Hej Hanne. jeg Barfer selv min ene hund pga allergi og er super gald for det.. Nu siger du at du blander tørfoder og råt sammen, det skal du altså passe meget på med, da tørfoder er meget længere tid om at blive fordøjet end råt kød er, så du kan ricikere at tørfoderet danner en prop i maven og blokere for det rå og din kat kan så få mavedrejning eller forstoppelse af det, hvilket er ret farligt især hvis det rå ligger og "rådner" i dens mave fordi det ikke kan komme igennem... Derfor siger man altid der skal gå min 12 timer imellem man giver tørfoder og råt...

• #8   18. jan 2007 øh, det med at såtte hårdt mod hårdt kan være en dårlig ide, da en kat ikke må gå uden at spise i ret lang tid,

Jeg har en kat, der på ingen måde vil spise nogen form for kattemad..... hun er nu 8 år... nu er det meget sjælent at jeg ikke er hjemme, men når jeg tager på udstilling, eller sover ude, hælder jeg bare meget mad op til hende..

• #9   18. jan 2007 Hanne P.:Det med at hælde mad op,så hun selv kan tage det efter behov,er en god ide,men duer ikke her i huset.
    De andre misser er overbevist om,at maden også er til dem...hm smiley

• #10   19. jan 2007 I må lige oversætte , hvad er barf for noget ?.... Min dyrlæge har anbefalet mig at langsomt prøve med at blande tørkost og vådkost sammen, men Snif sorterer det bare , Snif er nu snart 4 mdr. gammel, så jeg undskylder det med at han er så bette endnu.

• #11   20. feb 2009 Hvor stammer BARF fra?

Ordet BARF betyder Biological Approbiate Raw Food (Biologisk Rigtigt Råt Foder) eller Bones And Raw Food (Ben Og Råt Foder).

Råfodringen blev genopdaget af Dr. Ian Billinghurst fra Australien i starten af 1990, men metoden har eksisteret længe dog ikke så meget blandt alm. hundeejere og det gav Dr. Ian Billinghurst anledning til at bringe det frem i lyset under navnet BARF.

Der er siden kommet flere forskellige fortolkninger af råfodring, som alle går ind under BARF, men metoderne kan være meget forskellige afhængig af hvem man spørger

Kommentér på:
Barf / Tørfoder...

Annonce