Barf / Tørfoder... {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 6 mdr. britepige,der aldrig er vænnet til tørfoder.
Hun blev i sommer købt i Stockholm og var da kun vant til
div. former for dåsemad.
Da kvaliteten af dåsemad ikke altid er den bedste,har jeg kørt hende over på råfoder / barf.
Men...jeg vil gerne have hende på tørfoder,da jeg ofte er hjemmefra 1-2 dage og derfor altid må have nogle til at fodre hende,som tingene er nu.
Det vil ikke være nødvendigt,hvis hun kom på tørfoder.
Jeg har forsøgt at blande både tørt og opblødt tørfoder i den mad hun får nu,men hun spiser det kun fordi hun ikke kan undgå det.
Er der nogle,der har et godt råd ??
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
I må da have den vise sten ??
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Har du prøvet tørkost med dåsemad, eller leverpostej blandet sammen?
Det eneste er jo så bare et problem, hvis hun så kun vil have det med leverpostej eller dåsemad.
Eller måske tage hende helt af BARF (Hvis hun stadig er på det) og kører på dåsemad for en tid, måske lidt mindre potioner end normalt, og langsomt fodre mere og mere med tørkost.
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
jun 2006
Men har længe samlet smagsprøver fra alt,uden held.
Jeg tror at problemet er,at hun ikke "ser" tørfoder som mad...
Men må nok bare arbejde mere med at blande mere og mere tørfoder i hendes mad.
nov 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 138
jun 2006
Men jeg nænner altså heller ikke at sætte "hårdt med hårdt" og sulte hende,indtil hun spiser det.
Hun har også lige været igennem et tandskifte,så derfor
har jeg ville vente til nu.
Hun er ved at være 7 mdr. nu.
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Jeg har en kat, der på ingen måde vil spise nogen form for kattemad..... hun er nu 8 år... nu er det meget sjælent at jeg ikke er hjemme, men når jeg tager på udstilling, eller sover ude, hælder jeg bare meget mad op til hende..
jun 2006
De andre misser er overbevist om,at maden også er til dem...hm
nov 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 138
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 952
Ordet BARF betyder Biological Approbiate Raw Food (Biologisk Rigtigt Råt Foder) eller Bones And Raw Food (Ben Og Råt Foder).
Råfodringen blev genopdaget af Dr. Ian Billinghurst fra Australien i starten af 1990, men metoden har eksisteret længe dog ikke så meget blandt alm. hundeejere og det gav Dr. Ian Billinghurst anledning til at bringe det frem i lyset under navnet BARF.
Der er siden kommet flere forskellige fortolkninger af råfodring, som alle går ind under BARF, men metoderne kan være meget forskellige afhængig af hvem man spørger
Barf / Tørfoder...