{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.532 visninger | Oprettet:

Kradsetræ {{forumTopicSubject}}

Får snart min lille Ragdoll killing 'Rafael' hjem , og glææææææder mig
Bor i lejlighed og tænker at lave er kradse træ selv da jeg syntes dem man køber til gulvet er alt for skrumlet
Har en ide med at sætte nogle runde hylder op på væggen og nogle kasser af en art og så et kradsebrat på væggen
Derunder dens seng
Ville det være nok ? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradsetræ
  • #2   4. jul 2017 Har ledt ig ledt og syntes bare slet ikke de er pæne ??
    Tænkte at lave en væg med noget der passer ind i indretningen smiley


  • #3   4. jul 2017 Syntes ikke de ser særligt stabile ud, derfor tænkte jeg noget på selve væggen ??
    Og sådan en bandit går jo hurtigt hen og bliver stor smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   4. jul 2017 Hej Zikan

    Jeg har et kradsetræ til salg herinde, hvis du kan lide det. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/helt-nyt-kradsetrae_/id-45745


  • #5   4. jul 2017 Tak for tilbuddet
    Det jeg er ude efter er noget/nogle ideer der ikke fylder for meget til montering på væg smiley


  • #6   4. jul 2017 De er skam ret solide, og ellers kan man købe et ekstra beslag til væggen. Jeg har ekstra ikke sendt link til de dårlige træer, man kan købe rundt omkring.

    Det nederste link er træet af massivt træ hele vejen igennem. Fordelen ved disse træer er, at man kan vaske betrækket. Det kan man sjældent ved kradsetræer.


  • #7   4. jul 2017 Du skriver at de kradsertræer du har set er for skrumpet og ikke passer ind i indretningen, så du vil bygge noget selv... Det er sådan set også fint at ville bygge selv, men du skal i hvert fald tilgodese kattens behov, behovet er knap så stor så længe den er lille, men behovet bliver større jo ældre den bliver. Du skal sørge for at der er en stamme som er høj nok til at katten kat strække sig helt ud op af den, også når den bliver voksen, den skal have en god tykkelse så katten kan komme godt rundt om den med begge forben, da en ragdoll jo ikke er en af de små racer. Egentligt syntes jeg ikke om de kradseting man hænger på væggen, for i min verden lærer man katten at den godt må kradse i væggen, men det er jo op til en selv.
    Kattens no.1 har mange løsninger, både til at stå på gulvet og til at hænge på væggen, man kan bygge et helt kradsemiljø som man ønsker det, fordi du køber alt i løsdele og selv sammensætter, dog ved de også hvad de skal have for det, men man kan jo købe enkelte dele og lave resten selv: http://kattensno1.dk/kattensno1/vaeg-krads.html

    Jeg vil dog lige indskyde at hvis din beskrivelse er rigtig forstået så lyder det som om du har en ide om at katten skal have en seng på gulvet, her vil jeg nok lige indstille dig på at der er god chance for den ikke bliver brugt, da langt de fleste katte helst vil sove oppe i højden, begge mine sover helst oppe under loftet hvis de altså ikke ligger i møblerne eller vindueskarmen, jeg har indtil flere kattesenge på gulvet samt huler på kradsetræer som aldrig bliver brugt, de blev brugt da de var killinger men aldrig nu hvor de er voksne.


  • #8   4. jul 2017 https://shop.petfun.de/

    Her kan du selv sammensætte kradsetræ, vælge stof osv.


  • #9   4. jul 2017 Heidi havde nu ikke tænkt mig den kun skulle have 1 seng smiley Har set på nettet at man kan købe sådanne runde hylder med puder på til katte , tænker at købe sådanne 3-4 styk til væggen også.. og så evt nogle kasser den kan lege/gemme sig i
    Tænker bare noget lidt lækkert som også ville se pænt ud

    Ellers har jeg open closet i begge soveværelser, måske han nok også vilfinde sig godt til rette der ??


    profilbillede
  • #10   4. jul 2017

    profilbillede
  • #11   4. jul 2017

    profilbillede
  • #12   4. jul 2017 Syntes der findes lidt smartere løsninger end lige et alm kradsetræ :)??

    profilbillede
  • #13   4. jul 2017 Jamen det gør der da helt sikkert også, det er kun fantasien der sætter grænser smiley
    Det du har postet billeder af ser rigtig fint og underholdende ud, man udnytter også plads man ellers måske ikke får brugt, samt du tilgodeser kattens behov, så gå du bare i gang smiley
    Det med sengen var bare måden du skrev det på, derfor jeg lige svarede som jeg gjorde smiley de der sengepuder på hylderne ved jeg mange er glade for, en del er også glade for hængekøjer, min den yngste har en radiator hængekøje og den er virkeligt et hit, særligt i vinterhalvåret hvor der er varme på radiatoren smiley smiley

    Jeg medgiver dig at langt fra alle kradsetræer er kønne eller dekorative, så ideen med at bygge noget kreativt selv er super hvis man har mod på det samt har mulighed for det i sin bolig. Mit hus er desværre forfærdeligt at sætte noget op på væggen i smiley
    En ting mere du skal have med i tankerne er at for at katten fuldt ud benytter kradsetræet så skal det stå i umiddelbar nærhed af hvor du mest opholder dig, katte er sociale og vil gerne være hvor vi mennesker er. Men sådan som jeg nu forstår dig så er det nogle miljøer du vil skabe rundt om i beboelsen så der er lidt hist og pist og det er jo rigtig fint.

    Katte elsker skabe og lignende hvor de kan gemme sig lidt når de vil have deres skønhedssalon og ikke forstyrres smiley


  • #14   4. jul 2017 http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/haengekoeje?utm_source=gridclick&utm_medium=dog&utm_term=snacks&utm_content=logolink&utm_campaign=elementsbets


    og så er der også jekas.dk her finder du vildt mange forskellige kradstræer i forskellige priser. og når man lige er på jekas så bliver man da lige nød til at købe noget af deres naturlegetøj - de fleste katte elsker det
    pt har de så også fået reto ting til hjemmet, så det kan være farligt at kigge på den hjemmeside


  • #15   14. jul 2017 Jeg tænkte egentligt at det hele skulle indrettes i et hjørne i stuen ??:)
    Har også købt en rund radiator seng
    Hvad med kradse 'stolper ' vil i anbefale at man har mere end 1
    Tænkte om man os skal have et i gangen eller soveværelset ?
    Tænker også ar finde 'selv lave' en lækker pude som kan ligge i vindueskarmen i stuen evt med noget lammeskind
    Ville det være et hit tror du/i ?
    Tilbage til selve kradse stolpe
    Skal jeg købe flere ??<3??


  • #16   14. jul 2017 Et hjørne i stuen er fint, så længe det er et hjørne i den del hvor du opholder dig mest ( afhænger af hvor stor en stue det er).
    Om du skal have flere kradsestolper i andre rum, tjaa det kan da godt være, jeg selv har kun 2 gulv til loft kradsetræer i stuen, ellers har jeg ikke nogle kradse ting andre steder, men der er stor forskel på katte. Et alternativ til en kradsestolper kan enten være en kradsetønde eller blot en sisalmåtte, en del katte kan godt lide også at have noget vandret at kradse på, selv har jeg sådan en bølge agtig kradse ting som mine anvender rigtig meget, lige så meget som deres kradsetræer.
    Det med puden i vindueskarmen, det kan godt være en fin ide, afhængigt af hvor bred (dyb) din vindueskarm er så kan det måske være en god ide at den kan fastgøres til vindueskarmen eller du ligger en skridmåtte under så ikke pludseligt at katten glider ned fra vindueskarmen sammen med puden.
    Selv har jeg en hylde som er spændt på vindueskarmen fordi min vindueskarm ikke er særligt dyb, så for at få en lidt bredere karm som kattene bedre kan sidde på så har jeg købt sådan en fætter som der er skumgummi på beklædt med et plysstof.


  • #17   17. jul 2017 Jeg har nu købt den helt store kradse tønde med store huler 'til større katte' og stor pude på toppen
    2 extra hylder som kan monteres på væggen evt forskudt over tønden, 'de runde med hynder' og så 2 puder af lammeskind til vindues karmene , mine vindueskarme er 36 cm dybe 'god ide med det skridsikre! du nævner :)??
    Et kradse ting ting til at ligge på gulvet
    Og så et rund rør/seng til radiatoren evt i soveværelset
    Men min opdrætter siger at Ragdolls ikke er specielt vilde med at komme op i højden , maximum skulder/hoved højde
    Så nu tænker jeg om hylderne er overflødige ? smiley


  • #18   17. jul 2017

    profilbillede
  • #19   17. jul 2017

    profilbillede
  • #20   17. jul 2017 Du har da rigtig fået handlet ind smiley
    Regnjakke godt være at nogle racer ikke er lige så vilde med at komme i højden som andre, eller også er det fordi opdrætter ikke har muligheden, men uanset hvad så er der aldrig regler uden undtagelser, jeg syntes ikke hylderne er overflødige, du vil lynhurtigt se om katten ønsker at benytte en eller ej, og du kan jo vælge at lade være med at sætte hylderne helt oppe under loftet og nøjes med at sætte dem i max skulderhøjde, føl dig frem, og gider katten den ikke så tag den med og sæt dem evt et andet sted eller brug den til noget andet.
    Min den ældste går såmænd heller ikke højere end ca skulderhøjde, så hun bruger egentligt ikke den sidste halve til hele meter der er til loftet, hvor imod min den mindste elsker sin øverste hylde helt oppe under loftet, så kan hun ligge der og overskue hele stuen og køkkenet med smiley

    36 cm på en vindueskarm er en rigtig fin dybde, mine er ca 20 cm, men en skridsikker måtte kunne være en god ide, man kan jo blot købe sådan en i størrelse med en dækkeserviet, tror faktisk man kan købe sådan nogle til at ligge under dækkeservietter.


  • #21   17. jul 2017 den kradsetønde du har købt, den er bare super god. Mine har haft en i 1½ år nu, og den er lige så fin som da jeg købte den. og de er rigtig glade for den.

    jeg har et mindre hav af katte ting i hele huset. det er man jo nød til når man har 14.

    det bedste jeg har købt indenfor det sidste stykke tid, er et fake lammeskind. de har fået dem i zooplus i sort og i hvid. rigtig lækker. skal have nogle flere.


  • #22   17. jul 2017 @anja det er jeg glad for du nævner , de anmeldelser jeg har læst om 'Tønden' var også rigtig gode, og ja den er meget stabil og rummelig!
    14 misser ???? det var lidt af en mundfuld ?? Men må da være dejligt , jeg har bare ikke tiden til det :)??

    @ Heidi
    Ja du har ret nu ER de købt og kommer op!! ??
    Ved stadig ikke om jeg skal købe en kradse stolpe også hvad syntes i
    Tænker til gangen eller soveværelset

    Har i Ragdolls ? smiley


  • #23   17. jul 2017 Ps : kan man ikke downloade denne side som app ??

  • #24   18. jul 2017 Det er lidt svært om du behøver en kradsestolpe, jeg ville nok se tiden an og se om behovet opstår når katten kommer hjem til dig, umiddelbart ville jeg nok mene at tønden er nok, så mit råd er egentligt at se tiden an.

    Nej jeg har ikke Ragdolls, det er en utrolig smuk race men magter ikke al den pelspleje, og tror ikke langhårskatte er vejen frem for mig, jeg har allergi for kat og syntes jeg oplever at reagere mere ved langhårskatte smiley
    Jeg har 2 helt almindelige huskatte, en stor hunkat på 10 år og 10 kg og en mindre hunkat på 5 år og 5 kg, den ældste er gråstribet og den mindste er blå.


  • #25   18. jul 2017 Forresten
    Jo der er en app til denne side.


  • #26   18. jul 2017 Hvirdan finder jeg den

  • #27   18. jul 2017 Det kommer nok an på om du har iphone eller android.
    Det er længe siden jeg hentede appen men mener bare jeg gik ind i playbutik og søgte bazoom.

    Jeg ved ikke hvordan det fungere med iphone.


  • #28   19. jul 2017 Det lykkedes! Taark Heidi.N

  • #29   19. jul 2017 Jeg har også den tønde, kattene bruger den på skift og den holder sig pæn længe.
    Hvis du overvejer en kradsestolpe, så husk at køb en på mindst 1 meter, så kan katten nemlig strække helt ud, når den bruger den.:)


  • #30   19. jul 2017 Min har også puder i vindueskarmen og de bliver brugt dagligt og er ynglingsplads om formiddagen inden solen kommer og bager . Jeg tror din kat bliver glad for en vinduesplads Dog skal underlaget i vinduet nok ikke være for varmt om sommeren , hvor min foretrækker kølige faste puder eller hynder der . De runde hylder er gode men de er jo ikke helt nemme at flytte rundt med . Jeg ville vente til katten ankom og se hvilke steder den mest foretrækker til hylder om det skal være ved kradsetønden eller andre steder. Og om det skal være højt eller lavt. Ofte er de ret kræsne med hensyn til deres pladser og vælger helt selv og det vil være synd, hvis du har sat en masse op forgæves og skal til at flytte det ned igen.

  • #31   19. jul 2017 Ja må nok bare se tingene an
    Nu har jeg det fornødende , så kan man jo altid købe det smiley
    Tak for din respons på det hele, meget sødt af dig ??


  • #32   19. jul 2017 @Britt ja du har nok ret , nu har jeg det i hvert fald på 'lager' ??
    Har købt 2 ægte lammeskind hynder ved zooplus
    Tænker en i stuen ig en i soveværelse vinduet
    Skal bare lige ha kæbe de der skudsikre underlag Heidi nævner smiley


  • #33   24. jul 2017 Jeg har 3 af dem her, de er gode til at blive i vindueskarmen, da der er dupper på undersiden + betrækket kan vaskes.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/kattepuder/til_vindueskarmen/275358


  • #34   24. jul 2017 Jeg har købt nogle i ægte lammeskind hvor eer også ligesom er lidt fyld indeni
    Der står de kan vaskes i hånden med mild shampoo
    Skal bare lige have købt noget underlag til dem smiley


Kommentér på:
Kradsetræ

Annonce