{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Gratis-killinger og reddermanien! {{forumTopicSubject}}

Jeg kender en fra mit studie, der i går lagde en video op med en lille killing, som hun havde haft i 3 dage. Jeg synes den ser mistænkeligt lille ud og spørger til den.
Det var en killing, der sammen med sin mor og en anden killing var på en skole. De var blevet indfanget og moren og den ene killing blev aflivet. Hvorfor denne ikke også blev det, ved jeg ikke.

Hun påstår, at hendes veninde, som er dyrlæge inden for kvæg og smådyr, har sagt god for at hun kunne opflaske den og havde åbenbart informeret hende om diverse ricisi ved at tage en så lille killing, som jeg også nævnte for hende. Så tænker jeg: Enten lyver hun, eller også har der IGEN været en yderst inkompetent dyrlæge, der ikke har vidst, hvad hun snakkede om og vejledte i.
Killingen vakler stadig lidt, har meget blå øjne og vejer 455 g.
Ser dog lidt "høj" ud, men også lidt svært at aflæse ud fra en video.
Der var noget med at nogen før dyrlægen havde sagt, at de var klar til at komme "hjemmefra"? Hvad er det for en tilgang?

Jeg skrev til hende direkte, at det var enormt dårlig vejledning hun havde fået, og at hun burde finde en amme eller i det mindste jævnaldrende killinger, som den kunne vokse op med.
Så begyndte patos-seranaden, for hun kunne jo ikke skille sig af med den nu - havde også givet den navn. Det er selvfølgelig klart man knytter sig til dem, men hold da op, hvor er de sager tunge at danse med. Har sagt, at i så fald er det meget egoistisk af hende og at det ikke er i kattens tarv.
Herefter fik jeg en mindre sviner, hvor hun skrev at jeg krydsede grænsen ved at skrive sådan, for hun var i hvert fald ikke egoistisk og jeg skulle stoppe med at skrive til hende omkring det bare fordi jeg ikke var enig. Så er jeg vist nok blevet blokeret og kan derfor ikke gøre mere smiley
Havde troet hun var anderledes - men nej. Den killing skulle reddes - af hende. Ikke hjælpes.

Så sent som i dag ser jeg derudover også et opslag på Facebook, hvor en person hårdnakket påstår, at hendes killinger på 8 uger godt må sælges. Jeg sendte hende lovtekst. Det burde være ulovligt at sælge dyr på Facebook. Bevares, jeg har selv lavet en annonce på Facebook med mine plejekillinger, som bliver neutraliserede, vaccinerede og chippet inden de flytter herfra, men gær engang, hvor mange henvendelser jeg har fået vs. de mange annoncer jeg har set med gratis-killinger, "der har fået ormekur"...? 0.
SÅ sørgelig tendens og så sørgeligt et syn på katte/dyr, der sund og rask nemt kan leve 15-20 år eller mere. Fy. Det må kunne gøres bedre? Jeg må indrømme, jeg er en af de sure skeder, der spørger ind til annoncer på g&g eller Facebook, når jeg ser noget med dyr, der ikke lige passer mig. Men hallo!? Det er jo ikke en defekt hækkeklipper vi har med at gøre, vel?

Hvad gør I?
Ps. God sommer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis-killinger og reddermanien!
  • #1   6. jul 2017 nu er jeg ikke på fb, men kommer på guloggratis en del, og her melder jeg dem hvis killingen er for lille, og så fjerner guloggratis annoncen fordi de ikke må sælges så små

    og ellers kan man jo melde folk til politiet for overtrædelse af dyreværnsloven.
    det ville jeg nok gøre i den sag du omtaler.
    4xx gram svarer ca til en killing på 3-4 uger, og den bør altså have en mor


  • #2   6. jul 2017 Jeg har selv vurderet killingen til at være 4-5 uger, dog undervægtig. For det var den også, kunne man se. Jeg ved ikke om jeg bør melde hende. Det er jo ikke en fremmed, hvor min dag fortsætter som normalt. Det er en jeg skal sidde i klasselokale med, og muligvis endda studiegruppe. Vi læser begge to til lærer.
    Og vil politiet i det hele taget gøre noget ved det?

    Jeg gør det samme som dig på guloggratis.dk.


  • #3   6. jul 2017 Hvorfor i himlens navn bliver folk bare ikke klogere, jeg fatter hat af hvad der får folk til at forsøge at opflasket bitte små killinger uden en kattemor/ katteonkel. Det er virkeligt folk der ikke er for kloge, ja undskyld det fornærmer nok nogen, men jeg er galt seriøs, de gør killingen en bjørnetjeneste for chancen for at den vokser op og udvikler en uheldig adfærd fordi den aldrig har lært at være kat er så uendelig stor og så ender killingen som kastebold eller aflivet og hvad var det så være??.

    Jeg ser fra tid til anden disse annoncer eller opslag, men jeg leder ikke efter den, og jeg skal blankt indrømme at for mit eget helbreds skyld så bladre jeg hurtigt forbi, ellers ville jeg eksploderer og det nytter jo intet for for hvert opslag der er, er der omkring 50 der syntes det er helt fint og flot gjort, og så bliver man ellers bare svinet til at man ikke fatter hvor fin en gerning det er og hvad alternativet er, ja der er ikke det man ikke bliver kald og det gider jeg ikke for mod dumhed kæmper man forgæves desværre.
    Så hvad gør jeg, absolut intet, nogle få gange har jeg reageret, det kan godt være det er den nemme løsning og ikke hjælper nogen, men det føler jeg bare heller ikke det andet gør, jeg føler jeg løber panden mod en mur, og så har jeg det bedre i mit hovede ikke at vide noget.

    Men lur mig om ikke denne skolekammerat om nogle år står med en kat der har en eller anden form for uheldig adfærd, mit gæt er at den enten bliver en hidsig lille satan eller bliver urenlig, for den har jo ingen at lære sig hvordan den skal være kat. smiley


  • #4   6. jul 2017 Det er så synd når de så senere får adfærdsproblemer og må aflives eller også sælges videre smiley Forstår ikke hvordan man kan være så uansvarlig og selvisk ...
    tror måske det har noget at gøre med at man har lært fra barn af at man "bare" kan gøre som man vil. For i mange tilfælde lyder det som om de små killinger bliver taget ibd fordi de her mennesker har en utopisk og barnlig tro på at "de" er den person man hører om - lidt ligesom et everntyr - for hvem har ikke ønsket sig at være det barn der fandt en lille en og tog sig af den?


  • #6   7. jul 2017 Heidi, det var også det ordvalg jeg brugte, altså at hun gjorde den en bjørnetjeneste, men hun stejlede med det samme jeg begyndte at tale om, at hun burde finde et andet sted til killingen.
    Har intet hørt fra hende siden. "Den får modermælkserstatning og proteinrig kattemad" var sådan set den eneste info jeg fik om hvad hun egentlig gjorde for killingen. Hvad "proteinrig" kattemad så er i hendes øjne, aner jeg ikke.

    Ida, jeg tror desværre du har lidt ret.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   15. jul 2017 Kære Christina

    Du kan måske printe ovenstående ud og lægge det, hvor I begge færdes - uden at snakke mere om det.

    Desværre er det en stadig større tendens i Danmark (og sikkert også resten af Verden), at alt handler om at se god ud - uanset hvad. Jeg kalder det "hattedameri": Alle skal se, at JEG hjælper, men det er lige meget OM det hjælper smiley

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Gratis-killinger og reddermanien!

Annonce