{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Cathrine E
Cathrine E
Tilmeldt:
27. maj 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hunkatte der ikke kan enes {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

For snart tre uger siden stod der pludselig en stor hun killing ude i min have, efter flere forsøg på at finde en ejer til katten, har vi nu besluttet os for at vi vil beholde hende. Der er bare lige det problem at vi i forvejen har en steriliseret hunkat på 5 år, Pixie. Problemet er at den gamle kat nogle gange jagter killingen.. om det er for sjov, eller om hun rent faktisk jagter hende fordi hun ikke kan lide hende? Men på samme tid kan de også sidde ved siden af hinanden lige så snart at der er mad, uden at der sker noget.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle herinde som kan komme med nogle råd til hvorfor de to katte opfører sig sådan når de er sammen. Det skal lige siges at killingen ikke er steriliseret og at hun ca. Er 6 måneder gammel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkatte der ikke kan enes
  • #1   30. jul 2017 Først og fremmest så ville det nok give mere ro at få steriliseret den yngste også. Både fordi hormoner spiller ind i forhold til deres indbyrdes forhold men også for din egen skyld. Inden længe går hun i løbetid og så starter larmen og strinteri, har selv prøvet det og hold da op sikke et gedemarked.

  • #3   30. jul 2017 Hvis din gamle kat slet ikke ville tolerere den lille nye killing så ville du høre skrig og skrål samt slåskampe i en uendelighed, det at de kan sidde ved siden af hinanden til tider betyder at de kan acceptere hinanden, men samtidig så skal den ældste kat have lov til at fortælle den nye hvem der bestemmer, det gør hun ved dansk i ny og næ lidt knurren og måske en lille jagt fra tid til anden, så længe den nye ikke virker skræmt af den gamle og slet ikke kan være i fred så skal det nok komme til at gå i det lange løb, men sammenføring af 2 katte kan tage lang tid, måneder faktisk og bedste venner er der i gen garanti for at de nogensinde bliver, men så længe de acceptere hinanden så skal det nok gå.
    Dog vil jeg indskyde at du skal se at få den nye steriliseret, både fordi det er nemmere at sammenføre neutraliserede katte, men også fordi hun meget snart kan få sin første løbetid og det kan give problemer i henhold til sammenføringen for en kat i løb kan være en strid mokke og gør det først galt mellem dem, så kan det være svært at komme på god fod igen.


  • Cathrine E
    Cathrine E Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   1. aug 2017 Tak for svarene. Ud fra det i skriver, kan jeg bestemt sige at min gamle kat godt kan acceptere den nye.
    Der er blevet bestilt tid til at den lille skal neutraliseres i næste uge, så nu håber jeg bare at det hjælper med at gøre de to lidt bedre venner.


Kommentér på:
Hunkatte der ikke kan enes

Annonce