{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Øget søvn {{forumTopicSubject}}

Kære brugere

I er altid så utrolig søde til at hjælpe med alle mine bekymringer, så her kommer endnu een:

Vi er lidt bekymrede for vores hunkat (ukendt alder, måske ca. 4-5 år), som den seneste uge er begyndt at sove meget mere end hun plejer. Hun er ude-/indekat med kattelem, men gå næsten ikke udenfor for tiden, kun en kort tur om formiddagen og så lægger hun lige uden for døren om aftenen og kigger. Ellers er hun frisk, bevæger sig normalt, virker ikke til at have ondt (vi har tjekket grundigt), kan hoppe op på alt og løbe, vil gerne lege (kort), er kælen og socialt og har normalt appetit og toiletbesøg. Men hun sover markant mere end hun plejer, går mindre ud og virker træt. Så vi er lidt bekymrede, men ved ikke rigtig om vi bare er pylrede.

Det hører med til historien, at vi har problemer med en steril hankat, som færdes i vores have og jagter vores kat, så måske er det derfor hun ikke vil ud?

Har I nogle gode erfaringer? Vi har ikke været hos dyrlægen, da alt andet adfærd bortset fra søvn er normalt.

På forhånd tusind tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øget søvn
  • #1   4. aug 2017 Nu ved jeg ikke hvordan vejret har været hos dig, men her har det regnet i snart 3 uger og så er Freddie ikke så meget ude som han plejer. Så måske er det både vejret og en kat der holder hende inde?

  • #2   4. aug 2017 Det kan du selvfølgelig have ret i! Vejret havde jeg slet ikke tænkt over; godt bud:)
    Jeg håber og ønsker, at det bare er det, der får sovelysten frem i katten:)


  • #3   4. aug 2017 tilskriver det også vejret. flere af mine gider nemlig hellere ikke at gå ud. så de ligger bare og snorker helt vildt rundt om i huset.
    nogle af dem kan godt være inde i flere dagene af gangen - uden problemer.

    men når det er sagt, så kan det godt hænge samme med en fremmende hankat. det vil stresse mange katte når der er fremmende katte i området.
    og så er det bare nemmere at blive hjemme og sove.

    og så sover de fleste katte jo 16-18 timer i døgnet


  • #4   4. aug 2017 Tak for dit svar Anja, som beroligere mig lidt. Emmy (katten) nyder måske bare slapper-tilværelsen og inde-livet?

    Jeg skal måske nævne, at vi skal flytte indenfor en overskuelig fremtid (3-6 måneder), så derfor har vi valgt ikke at hegne haven ind eller lign. trods den fremmed hankat.


  • #5   4. aug 2017 hun lyder til at nyde freden i jeres hjem. hun er måske en af dem som ikke gider de andre katte - og samtidigt gider hellere ikke den balade som det kan medføre når der er fetile hankatte i område. de hanner kan jo godt være dumme.
    så hvis hun ellers spiser normalt og bruge bakken normalt. så skal hun da bare have lov til at hygge sig inde.
    og når så vejret er bedre og hankatten er smuttet videre ja så skal det nok komme igen.


  • #6   4. aug 2017 vi har problemer med en steril hankat
    ??? Steril??? Vil det sige den er neutraliseret eller mener du der er fertil = intakt???

    Det med hun er inde mere og ellers virker normal ville jeg nok også tilskrive en del vejret og så den hankat der jagter hende, og når en kat er mere i de end den egentligt plejer så sover/ hviler den mere end man ellers lægger mærke til, for når en kat er ude så betyder det jo ikke som mange tror at så er katten aktiv al den tid den er ude, rigtig mange katte har et favorit sted hvor de ligger og hviler ude, så hun behøver faktisk ikke at dovne meget mere end normalt.

    Men hvis hun samtidig spiser mindre og begynder at tabe sig så skal du reagere og få en dyrlæge undersøgelse.


  • #7   4. aug 2017 Ha ha det var selvfølgelig en slåfejl/stavekontrolfejl - ja en FERTIL hankat. He he smiley

    God pointe med aktivitet eller mangel på samme udenfor - hun sover faktisk ofte ude i en busk ved siden af terrassen, nu jeg reflekterer over det.
    Hun spiser det samme og taber sig (desværre...) ikke, så det er også derfor jeg ikke har været forbi en dyrlæge.

    Tak fordi I giver jer tid til at svare.


  • #8   4. aug 2017 smiley Tænkte godt det var en fertil hankat smiley så er det nok meget godt i snart skal flytte for en fertil hankat kan være svær at være nabo til. Jeg har desværre selv prøvet det, dog jagtede han ikke mine katte for de er indekatte, men til gengæld overpisset han alt vi havde udenfor, havemøbler, krukker ja alt, pisse irriterende og op af bakke når man ikke kender der ejeren, desværre må jeg sige at jeg faktisk var glad for at han blev kørt ned, synd for katten men bare ikke til at leve med for mig da jeg intet kunne have ude smiley

    Når der ingen anden ændret adfærd er, så ville jeg se tiden an for som sagt sover hun måske ikke mere end hun plejer, du ser det bare mere nu hvor hun er mere inde, mine sover også mere nu hvor det er øv vejr end hvis vejret er godt,tænker det hænger sammen med at dyrelivet i haven også er mere stille når det er regn og blæsevejr end når solen skinner.
    Hun kan også være lidt nedtrykt over at hun bliver jagtet og nærmest forvist fra sin egen have, det kan også give den adfærd, det er jo desværre ikke noget du kan gøre noget ved og så er det jo godt at i flytter inden for kort tid.


Kommentér på:
Øget søvn

Annonce