{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Fontæne {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en vandfontæne foræret og den er blevet modtaget med lige dele nysgerrighed og angst, så jeg er spændt på, om det er noget for mine katte.

Kort spørgsmål:
Hvor tit skal vandet skiftes - jeg er blevet oplyst om 1 gang i ugen men..
Skal den være tændt 24/7, jeg synes at adapteren bliver varm.

Den er af mærket: Pet Mate.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fontæne
  • #1   23. aug 2017 Mine er tændt 24/7, ja adapteren bliver varm men det Gør den efter blot 1/2 time.
    Jeg skifter vand Ca en gang om ugen, men fylder mere vand i næsten hver dag, jeg afkalker motor m.m Ca en gang om måneden da vi har ret hårdt vand i vores område.

Begge mine var også noget skeptiske over for vandfontainen i starten men de er begge flittige brugere af dem nu smiley

• #2   23. aug 2017 jeg har to forskellige fortæner. begge er laver sådan at kattene kan drikke selvom at den ikke kører.
    så min er kun tænkt om dagen, fra vi står på til vi går i seng
    jeg skifter vand hver dag. jeg drikker jo hellere ikke gammel vand.

skifter filter hver 2 uge, og her bliver de også afkalket

• #3   24. aug 2017 Hvordan afkalker I?

• #4   24. aug 2017 Jeg afkalker så simpelt som at sætte fontænen "i blød" i lager eddike og motoren kommer i et glas med lager eddike og får lov til at stå nogle timer, nogle gange skiller jeg motoren hvis kalken er ekstra slem, efterfølgende skyller jeg motoren grundigt og resten af fontænen bliver vasket i varmt vand og sæbe.
    Den måde føler jeg det er mest trygt på, for eddike er jo ikke skadeligt for katten som hvis jeg brugte kemi og det fungere rigtig fint.

• #6   24. aug 2017 vi har rigtig meget kalk i vores vand, så her må vi bruge lidt stærkere midler. så jeg bruger afkalk til kaffemaskinen, og så bliver de renset.

• #8   25. aug 2017 Nu har jeg besluttet mig for "eddike-metoden" det virker ret nemt smiley

Vi har ret meget kalk i vandet, så nu må vi lige se.
    Jeg kan hos Zooplus købe filtre, men det er til en med 2 liter - det er der i hvert fald ikke i denne her.
    Tror I at filtrene er identiske??

Nå, men nu har Freddie da fattet hvad den skal bruges til - så følger de andre nok trop smiley

Kommentér på:
Fontæne

Annonce