{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Så skete det........... {{forumTopicSubject}}

Så skete det smiley
Som nogle herinde ved, har jeg haft en del "uoverensstemmelse" med underboerne om at de lader deres katte rende ud og ind, da vi har en togbane i baghaven og en 4 sporet motortrafikvej 20-30 M fra huset på den anden side.

Trods utallige forsøg på og få dem til og indse alvoren i at de risikere at miste deres katte, er der intet der er sivet ind smiley

Deres ene kat (en Main Coon blanding) er "vokset" op inde ved min storebror (min nabo)
Men da min nevø og Tino (katten) ikke fungerede sammen valgte han og lede efter et nyt sted til Tino. Det er så her at min underbo kom ind i billedet. De sagde ja tak til og tage imod ham.
Og de virkede oprigtigt glade for ham. Han kom til dyrlæge og blev kastreret og øremærket. De virkede virkelig til og elske ham.
Så jeg var endnu mere forundret over at de lod ham gå ud og ind. Havde jo sagt til dem at jeg mistede min gamle kat til togbanen.

Men de sidste måneder har jeg opgivet mit forsøg på og overtale dem.

Dette bringer os frem til sidste Tirsdag.
Min veninde som der i sin tid sørgede for at min bror fik Tino, ringede til mig og spurgte om jeg havde set Tino i dag. Jeg havde set ham om formiddagen da jeg kom hjem fra den daglige skovtur med hunden.
Hun fortæller så at der ligger en hvid og grå kat midt på den 4 sporet vej lige foran udkørselsen fra vores by.
Fuck tænker jeg bare.....
Så jeg skynder mig ned til underboen og banker på... Der er ingen hjemme. Jeg skriver til dem på facebook, men intet svar.
Jeg går så den tunge gang ud til vejen for og se om det er Tino.
Og der ligger han så smiley smiley smiley
Stendød....
Jeg får kæmpet mig over de første 2 spor, så jeg nu står mit i svingbanen på en 4 sporet vej smiley
Jeg griber bare fat i nakkeskinnet på ham og løber tilbage til vejkanten med ham dinglende ned langs siden smiley
Og her står jeg så i vild forvirring og sorg og aner ikke mine levende råd.
Det eneste jeg kunne tænke på, var at han i hvert fald ikke skulle blive liggende der midt på vejen.
Og tænkte at underboen sikkert gerne ville begrave ham.
Jeg begynder så og gå tilbage mod huset. Jeg ringer til underboen, men får intet svar.
Nu er jeg sådan virkelig ved og bryde sammen.
Ringer i panik til min bror som gudskelov kommer ned og går mig i møde. Han har en pose med vi kan ligge ham i.
Nu svare min underbo på facebook, de er ikke hjemme.
No shit sherlock........ smiley smiley smiley
Ringer op til dem igen. intet svar....
Nu blev jeg sku vred. Så skriver ligeud til dem på facebook : Tino er død.
bagefter ser jeg at de samtidig med min besked har skrevet til mig at de er hjemme om lidt. Og mindre end 30 sekunder senere kommer de kørende.
Han stiger ud af bilen og får den ikke slukket. Hun sidder bare på passagersædet og ser fuldstændig uforstående ud.
Jeg kan næsten ikke fremstamme noget som helst til dem. Men får da til sidste givet dem den smugle information jeg havde, + en nettopose med deres døde kat i.....
Vi står alle bare lidt og og kigger ud i luften.
Og jeg kan bare mærke at jeg er nød til og komme væk derfra inden jeg kommer til og sige noget til dem i vrede og frustration over hele situationen.
Jeg når kun lige til foden af min trappe før jeg bryder total sammen. Jeg tudbrøler simpelthen. Efter ca 20 min for jeg styr på mig selv, og får ringet til min mor, for og snakke lidt.

Jeg har vedhæftet en billed af omgivelserne vi bor i.
Den store røde ring er hvor vi bor og den lille røde ring er hvor jeg hentede Tino.

Til dem der er nået hertil.
Jeg havde bare lige brug for og få luft, og komme ud med min historie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det...........
  • #2   1. sep 2017 R.I.P Smukke dreng

    profilbillede
  • #3   1. sep 2017 Det var vel nok trist . Stakkels mis. De skulle ha lyttet til dig. De kommer så hurtigt de tog. Jeg håber de lytter nu, hvis de har flere katte. Godt du fik ham med hjem så han ikke skulle ligge der. Når det nu endte sådan. smiley

  • #4   1. sep 2017 Stakkels Tino, der måtte lade livet fordi underboen ikke ville se alvoren I friløb. Håber at de, hvis de får en ny kat, ikke lader den gå frit! Rip Tino og trøstekram til dig, Overgaard

  • #5   1. sep 2017 Århh stakkels smukke mis.
    Det er så trist at trafikken atter har taget et katteliv, men det er jo desværre den risiko der er når katte går frit.

    Jeg vil egentligt ikke klandre hverken din underbo eller trafikanten der ramte Tino, vi har alle forskellige måder at holde kat på, nogle mennesker mener at katte hører til i naturen og bør løbe frit, er jeg enig??? Nok ikke 100% jeg mener ikke fritløbende katte er forkert hvis forholdene er til det, det er bare desværre de færreste steder at forholdene er til det og selv der er der en risiko.
    Jeg bor i en lille landsby hvor den ene ende af byen består af 4 gårde som selvfølgelig ligger ud til store åbne marker, alle gårdene har katte så vidt jeg ved jeg ser kattene fra tid til anden på markerne, gennem disse store marker går der en lille vej hvor der kun er plads til at 2 biler passere hinanden ved at begge biler køre med et hjulpet i rabatten, vejen fører til den næste lille landsby hvor man så derfor også passere nogle få huse. I sidste uge kom jeg kørende på denne vej på vej hjem fra arbejde da den vej er den nærmeste vej hjem fra mit arbejde, så jeg kører der dagligt, jeg var netop kommet inden for byskiltet da ud af ingenting en kat kommer farende lige ud foran bilen, jeg når lige at træde på bremsen, men rammer katten med ca 30 km/t smiley øv når jeg at tænke, min største frygt gik i opfyldelse, katten triller rundt i rabatten og spurter så afsted, jeg aner ikke hvem ejer katten eller om den kom til skade, men jeg har det skidt med at have ramt den selv om jeg intet kunne gøre for at forhindre det. Alligevel vil jeg ikke dømme nogen for at have fritgående kat, for forhold!denne her er egentligt til at lade den gå frit, men katte glemmer bare at se sig for.

    Jeg håber din underbo har lært lektien, men måske valgte de bare at tage chancen, dumt af dem smiley


Kommentér på:
Så skete det...........

Annonce