998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

HJÆLP! Miv og Mille HJÆLP! Miv og Mille

jaaa aner ikke hvad der sker nu men Miv er begyndt at være "bange for mig" altså kryber hen af gulvet hvis jeg prøver at ae hende men hvis jeg ligger i sengen og putter med mille så kommer hun op men ikke for at snakke med mig men for at sutte og prøve at die ved Mille tror ikke der kommer mælk ud men det da træls at se på og kan se det er træls for mille også hvad gør jeg???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Miv og Mille
  • #1   13. sep 2017 Hvor meget vejer killingerne? Hvor gamle sagde du, at de var, da du fik dem? Den ene ser ret lille ud.

• #2   13. sep 2017 har ingen vægt så kan ikke rigtig veje dem, men vil skyde på omkring 2kg begge to, de var begge 12½ uger da jeg fik dem smiley men ja Miv er en smule mindre en Mille.

• #3   13. sep 2017 Når de sutter på ting, hinanden eller på sig selv, er det oftest tegn på, at de er kommet for tidligt hjemmefra. Og ja, 12 uger kan også være for tidligt. Ikke alle katte modnes lige hurtigt.

• #4   13. sep 2017 årr hvor træls smiley føler helt jeg er ond ved at have fået dem nu så smiley

• #5   13. sep 2017 jeg har også en som gerne vil sutte - dog kun på lammeskind. hun var 14 uge da jeg fik hende. men hendes mor var blevet gravid igen og afviste killingerne da de var 8-9 uger. hun blev sterilsedet, men der var "skaden" sket.
    de 3 sidste killinger er dog sammen med morkatten, også selvom at de er 17 uger nu. men de ligger også og sutter ved morkatten mm.
    min må bare nøjes med lammeskindet. det skal siges at min kun gør det når hun er træt

jeg ved fra andre at nogle dyrlæger anbefaler feliway, calm mm hvis killinger har et suttebehov. det kunne også være at miv vil være tryg

• #6   13. sep 2017 Så jeg skal bare lade hende gøre det?

• #7   13. sep 2017 altså ud over at man kan sætte feliway i stikkontakten, give katten calm (både foder og det fåes også som flydende noget)
    ja så er der altså ikke meget man kan gøre. Og hun vil bare blive mere stresset hvis du begynder at være efter hende.
    jeg har en ælder hunkat som også gjorde det da hun var killing. hun havde et tøjdyr, en langpelset and som sutteklud. efterhånden som hun blevet vel et par år, mistede hun faktisk interessen for anden. Og i dag gør hun det slet ikke mere.
    så måske en sutteklud til hende, så hun ikke bruger Mille?

• #8   13. sep 2017 Hmm tak for svar må lige kigge på det sutteklud og feliway, indtil da må mille finde sig i det eller selv begynde at sige fra smiley

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 501 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #9   13. sep 2017 Det er helt normalt,også selvom killingerne er gamle nok til at komme hjemmefra.
    det er tryghed killingen søger,lad være at gøre det til et stort problem,det går over af sig selv smiley

• #10   13. sep 2017 Okay tak jeg lader dem være så. det er også først efter jeg afbryder miv i agten at hun er begyndt ikke at vil snakke smiley

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 501 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #11   13. sep 2017 ja prøv at lade dem være,ellers vil der ske det at hun bliver nervøs når du nærmer dig,det skal nok gå over. smiley

• #12   13. sep 2017 Super endnu engang tak for svarene allesammen. håber miv bliver glad for mig igen smiley

• #13   13. sep 2017 ellers må du i gang med "fedtningen" med godbidder, god mad mm smiley

• #14   13. sep 2017 hahaha ja lige præcis smiley

• #15   13. sep 2017 Ja Mitti brugte Røde som sutteklud ret længe, og Mitti var over 14 uger da jeg fik ham, og Røde styrede selv når han ikke gad mere, selv idag hvor Mitti er over 4 år, kan han stadig stikke næsen ind under Rødes mave, eller min arm, og han tygger gerne på finger,,,, får han ikke lov så går han efter alt bar hud, og tager for hårdt fat smiley

• #16   13. sep 2017 Fønix sutter stadig på tæpper, og han er over 1 år. smiley

• #17   13. sep 2017 okay kan se jeg ikke er den eneste med killinger/katte med disse "mærkelige" vaner smiley

• #18   14. sep 2017 Man kan få sådan store kanin skind jeg tror det er hos Jekas . Der står de giver killinger mere tryghed . Det var da værd at prøve. Det er sikkert også en god ide med noget lammeskind som andre nævner som hun kan ha et rart puttested . Min på 4 har også et stort lammeskind hun bruger om efteråret . Hun sutter så ikke på det men det får større ælte ture end andre tæpper .
    Jeg har også haft en sutte mis . Behovet kan være så stort at hvis de tvinges væk vil de bare finde andre ting at sutte på. Min blev hale sutter, hvis ikke der var andre at sutte på og det kom efter de andre killinger ikke gad hendes sutteri mere. Der skulle jeg jo nok ha været mere obs på hun havde fået et alternativ, hvis man kan få dem til det. Men jeg har aldrig set hun suttede så pels eller noget blev skadet. Men hun blev ved hele sit liv. i perioder. Så tag det ikke så tungt den anden skal nok sige fra og lad være med at blive irriteret selv om det kan virke træls. Hun er jo kun en lille Miv

• #19   14. sep 2017 jeg må få skaffet noget hun kan bytte med og føle sig tryg på smiley
    jaa hun er bare en lille Miv så sød og mens jeg skriver her kastede hun lige hele sit måltid mad op på gulvet smiley

• #20   14. sep 2017 http://www.jekas.dk/16825-1/?p=55527/ De har også sådan nogle små minkhaler. Mine katte har alle elsket at lege og tygge i de små haler. Og der er ikke en masse pels de får i maven. Jeg kender ikke andre steder med natur legetøj men det er da muligt de findes andre steder. De holder meget længe. Jeg kender så ikke selv de større kanin skind. Jeg ved altså ikke om de ligefrem dur som sutteklude.

• #21   14. sep 2017 tak der skal jeg helt sikkert kigge lidt inde når vi får penge igen smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Miv og Mille

Annonce