663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Raw feeding Raw feeding

Hej!
Til folk der fodrer deres katte raw / barf:
Hvornår er det for tidligt at starte en killing på dette? Og er der noget en killing skal have mere af, for at den vokser ordentligt?

Det har undret mig, da man jo kan få vådfoder/tørfoder til killinger.
Er der så også noget man kan tilføje for at gøre raw-diæten bedre for killingen?

Og er der nogen der har erfaring med Felini Complete?
http://m.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/vitaminer/182477

Andre råd om Raw er også dejlige. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Raw feeding
  • #1   20. sep 2017 Det er for tidligt at introducere råt, hvis killingerne ikke kan spise fast føde endnu. Det vil sige, at du kan begynde at tilbyde fast føde/råt fra en 4 ugers tid (mener jeg, har ikke haft et kuld killinger).

Du skal være sikker på at dække killingerne godt ind med det rigtige forhold mellem kød, ben, brusk og indmad. Så vil de vokse ordentlig til uden at mangle noget fra kosten.

Der er flere teorier/måder at fodre på. Prøv at Google raw meat and bones, wholeprey og frankenprey for at se nogle muligheder.

Der laves masser af diverse tilskud, jeg tilfører ikke ekstra til mine kattes mad. Men de har tørfoder stående også.

Har ikke brugt Felini, da jeg ikke giver tilskud. Men vær obs på at du ikke må give dem ben/knogler udover Felini tilskuddet, alene det gør at det produkt ikke er relevant for mig.

• #2   20. sep 2017 jeg ved fra en som avler katte, at det er vigtig at huske vitaminerne.
    hun havde godt nok puttet vitaminer i, men ikke nok i forhold til at det var killinger. så hun endte desværre med to killinger med brækket ben på 1 weekend.
    efterfølgende valgte hun at sørger for at de altid havde tørkost stående.
    hun sagde desuden at man burde starte dem op på raw allerde når de er killinger. det kan nemlig godt være svært at få de voksne katte til at spise det. hendes cooner nægtede at spise det..

• #3   20. sep 2017 Det er ikke så godt at blande raw og tørkost da der er forskellig fordøjelsestid på men det står også mere detaljeret på de fleste raw sider. Der findes opskrifter til raw og det er en rigtig god måde at fodre på smiley der er også forskellige firmaer som laver BARF mad som man bare skal tø og fodre.

• #4   22. sep 2017 Tak for de mange svar! Har læst dem alle og er nu næsten sikker på at jeg prøver en opskrift med felini complete.
    Mit eneste problem er at man ikke må tilføje ben til opskriften, pga supplementet, og har hørt at ben(ikke de store ben) er gode til deres tænder.

Dog, hvis jeg skal gøre det uden felini complete, så jeg kan få ben med, så ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal skaffe mig de nødvendige vitaminer.
    Jeg har set nogle videoer og læst nogle opskrifter, men jeg synes det er svært at finde det vitaminer i lille Danmark, uden at jeg skal shoppe i 10 forskellige butikker.

Er der nogen der bruger noget vitamin supplement?

• #5   23. sep 2017 Tænker, du bare kan bruge de der vitaminpasta, der er inde på zooplus...

Og ja, ben er godt for tandsundheden.

Der er nogle, der mener, at tørfoder og råt kød ikke går godt sammen, da de ikke bliver fordøjet med samme hastigheder og dermed kan give problemer i mave-tarmkanalen.

Jeg har aldrig set dokumentation for at det forholder sig sådan. Jeg giver råt kød 2-3 gange om dagen og tørfoderet står altid tilgængeligt i 2 skåle. Jeg blander aldrig det rå med tørfoderet, det bliver serveret i separate skåle. Når de har spist råt, mætter det meget og de søger ikke skålene med tørfoder lige bagefter.

• #6   23. sep 2017 Haha synes folk snakker om at give tørfoder og ved ikke om det bare er en lille intern snak (hvilket er fint - og synes stadigvæk det er interessant at læse), men vil bare lige gøre klart at jeg selv gerne vil helt væk fra tørfoder smiley vil bare gerne sørge for at det mad jeg laver dækker min killings behov.

Sarah R: vitaminpasta? Det lyder interessant smiley kigger lige selv efter det, men et link ville også være dejligt!

• #7   23. sep 2017 Link:

http://m.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/vitaminer

Nå, jeg ville nu bare svare på det med at bruge både tørkost/råt. Mit første indlæg nævner kun at jeg også har det stående, altså som et mini supplement til det rå smiley

• #8   23. sep 2017 Sarah R: det er også spændende nok at høre smiley det er fint nok at høre hvordan andre gør det, så man kan finde noget inspiration, før man selv går i gang.

• #9   23. sep 2017 Og tak for linket. smiley

• #10   26. sep 2017 Jeg bruger Felini Complete til min møj kræsne hunkat.
    Hun får det på hver gang hun får kød.
    Først prøvede jeg at drysse det på og så give hende det sådan, men nej, det gad hun da ikke. Så prøvede jeg at drysse det på, skylle mine fingre og så blande det sammen med den smule vand jeg havde på fingrene. Jeg lod det så stå i et par minutter, før jeg serverede det og DET virker smiley
    Selv om Mille ikke får kød hver dag (hvis hun fik det , ville hun slet ikke spise noget vådfoder og hun spiser kun vådfoder og ingen tørfoder) så synes jeg bestemt hendes pels er blevet langt pænere at se på.

Kommentér på:
Raw feeding

Annonce