663 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Raw feeding Raw feeding
Hej!
Til folk der fodrer deres katte raw / barf:
Hvornår er det for tidligt at starte en killing på dette? Og er der noget en killing skal have mere af, for at den vokser ordentligt?
Det har undret mig, da man jo kan få vådfoder/tørfoder til killinger.
Er der så også noget man kan tilføje for at gøre raw-diæten bedre for killingen?
Og er der nogen der har erfaring med Felini Complete?
http://m.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/vitaminer/182477
Andre råd om Raw er også dejlige.
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Du skal være sikker på at dække killingerne godt ind med det rigtige forhold mellem kød, ben, brusk og indmad. Så vil de vokse ordentlig til uden at mangle noget fra kosten.
Der er flere teorier/måder at fodre på. Prøv at Google raw meat and bones, wholeprey og frankenprey for at se nogle muligheder.
Der laves masser af diverse tilskud, jeg tilfører ikke ekstra til mine kattes mad. Men de har tørfoder stående også.
Har ikke brugt Felini, da jeg ikke giver tilskud. Men vær obs på at du ikke må give dem ben/knogler udover Felini tilskuddet, alene det gør at det produkt ikke er relevant for mig.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.014
hun havde godt nok puttet vitaminer i, men ikke nok i forhold til at det var killinger. så hun endte desværre med to killinger med brækket ben på 1 weekend.
efterfølgende valgte hun at sørger for at de altid havde tørkost stående.
hun sagde desuden at man burde starte dem op på raw allerde når de er killinger. det kan nemlig godt være svært at få de voksne katte til at spise det. hendes cooner nægtede at spise det..
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 6
Mit eneste problem er at man ikke må tilføje ben til opskriften, pga supplementet, og har hørt at ben(ikke de store ben) er gode til deres tænder.
Dog, hvis jeg skal gøre det uden felini complete, så jeg kan få ben med, så ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal skaffe mig de nødvendige vitaminer.
Jeg har set nogle videoer og læst nogle opskrifter, men jeg synes det er svært at finde det vitaminer i lille Danmark, uden at jeg skal shoppe i 10 forskellige butikker.
Er der nogen der bruger noget vitamin supplement?
jan 2011
Og ja, ben er godt for tandsundheden.
Der er nogle, der mener, at tørfoder og råt kød ikke går godt sammen, da de ikke bliver fordøjet med samme hastigheder og dermed kan give problemer i mave-tarmkanalen.
Jeg har aldrig set dokumentation for at det forholder sig sådan. Jeg giver råt kød 2-3 gange om dagen og tørfoderet står altid tilgængeligt i 2 skåle. Jeg blander aldrig det rå med tørfoderet, det bliver serveret i separate skåle. Når de har spist råt, mætter det meget og de søger ikke skålene med tørfoder lige bagefter.
nov 2006
Sarah R: vitaminpasta? Det lyder interessant
jan 2011
http://m.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/vitaminer
Nå, jeg ville nu bare svare på det med at bruge både tørkost/råt. Mit første indlæg nævner kun at jeg også har det stående, altså som et mini supplement til det rå
nov 2006
nov 2006
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Hun får det på hver gang hun får kød.
Først prøvede jeg at drysse det på og så give hende det sådan, men nej, det gad hun da ikke. Så prøvede jeg at drysse det på, skylle mine fingre og så blande det sammen med den smule vand jeg havde på fingrene. Jeg lod det så stå i et par minutter, før jeg serverede det og DET virker
Selv om Mille ikke får kød hver dag (hvis hun fik det , ville hun slet ikke spise noget vådfoder og hun spiser kun vådfoder og ingen tørfoder) så synes jeg bestemt hendes pels er blevet langt pænere at se på.
Raw feeding