{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.443 visninger | Oprettet:

Vivi-Ann Paik N
Vivi-Ann Paik N
Tilmeldt:
16. feb 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

hvorfor slikker min kat sig skaldet ? {{forumTopicSubject}}

Vi mangler virkelig hjælp og håber på at nogle af jer kan hjælpe os.

Vores kære kat er begyndt at slikke sig skaldet på maven, bagben og nu halen, så der næsten ingen pels er tilbage. der ser ikke ud til at være noget irritation af huden for det er ikke rødt, så vi ved ikke hvad det kan være.

- og så alligevel for godt 9 måneder fik vi en lille hund, og den var hun ikke særlig glad for, men det er blevet meget bedre imellem de 2.

-men hun er begyndt at slikke sig på halen nu, så den også er også ved at blive tynd for pels....
Er det måske fordi, det er blevet til en dårlig vane at hun ikke kan lade være ?

- vi har snakket med et par dyrelæger og de 2 af dem siger at det er fordi hun har en depression, og den tredje siger, vi nok hellere skulle snakke med en katte hvisker, for han mener ikke han kan hjælpe os, med dette problem, da han aldrig har hørt om det..

Er der nogen er har prøvet dette ?
Hvad skal man gøre for at få hende til at holde op ?

-Håber der er nogen der kan hjælpe os og vores lille kat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor slikker min kat sig skaldet ?
  • #1   16. feb 2007 jeg har hørt nogle katte godt kunne få en form for sygdom, som giver dem en form for overdrevet behov for rengøring af sig selv. Jeg kan ikke huske det præcise navn for det...men det vel en form for 'rengøringsvanvid'.

    Jeg ved der er et link et sted til det, hvor det står beskrevet, da det er der jeg har hørt om det. Min PC's harddisk brændte sammen for noget tid siden...dvs. alt hvad der desværre lå af gode links forsvandt ud i det blå. Men jeg mener det var inde på en side for dyr, og her håber jeg på andre evt. kan hjælpe mig.

    Der er netdoktor.dk TIL mennesker, så er der en side identisk til den bare for dyr, der mener jeg der lå noget omkring det. Men min hukommelse rækker desværre ikke til hvor, og hvad det hed.

    Det lyder ikke rart at din kat er ved at blive pletskaldet, men jeg syntes at depression, og henvisning til katte-hvisker er en lidt mystisk diagnose. For jeg vil da mene, enhvers kat normale reaktion ville være jalousi/småfornærmelse (reserverethed over for ejer), og måske hvæse knurren af en ny, både hund/kat.

    Men hvis katten er begyndt at acceptere den nye, så er det da mystisk at katten bliver ved...

    Men jeg håber da missen god en bedring... smiley


  • #2   16. feb 2007 Mon ikke dyrlægen har undersøgt om der skulle være tale om persitter..

    Jeg synes også ar det lyder som et adfærds problem..



  • #3   16. feb 2007
    Hej Britta og Heidi

    Tak for jeres svar, det vil jeg lige gå ind og kigge på...og tak fordi i svare os, vi er ved at blive meget bekymret for hende...... Derfor ingen billeder i hendes profil... for hun er ikke køn...

    - Vores lille kat har hele første étage af huset, (for sig selv) men maden og hendes bakke er nedenunder. men efterhånden er hun nedenunder sammen med os og hunden hele tiden. og hun bliver kælet med lige så meget som hun plejer. men bliver også jagtet engang imellem, men det er jo fordi hunden ikke kan lade være, og vil lege.


  • #4   16. feb 2007 Hejsa vivi
    Jeg tror også på at der kunne være tale om hyber sogerining.
    Mit råd til dig ville være at prøve at købe feliway til stikkontaken, og en feliway spray, som du måske en gang i døgnet sprøjter de områder hun ligger på ind;0)
    Ved flere har haft posetive erfaringer med feliway, når det er psyskisk.
    Dette begrundet af, hvis der hverken er kløe, rødme, eller sårskorper, eller lopper;0)


  • #5   16. feb 2007 Britta, det er sådan nogen dyrlæger der bare er dyrlæge for at have et arbejde... jeg er meget glad for en af mine dyrlæger, han udersøger alt, plus han lytter og udersøger det man vil vide

  • #6   17. feb 2007 Det kan det godt. men mener så at der skal være sår

  • #7   17. feb 2007 Det kunne også være at din kat keder sig for meget.
    en af mine hamstre gjorde nemlig også noget som minder meget om dit problem.


Kommentér på:
hvorfor slikker min kat sig skaldet ?

Annonce