{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neck—lesion
  • #1   28. sep 2017 Det er ikke sikkert hun mister dem alle. Det kan ramme nogle tænder og så er det slut .

    I nogle tilfælde rammer det alle tænder, men ikke på en gang.

    Jeg har en kat som havde en meget aggressiv omgang af det. På under 1 år har mistet alle tænder pånær 6



  • #2   29. sep 2017 FORL, TR eller neck lesion er et og det samme, en rigtig træls og dyr lidelse ved katte, og rigtig mange har det, nogle steder siger de mellem 50 og 80% af katte over 5 har mindst en tand med det.
    Jeg har to katte som er hårdt ramt af det, Røde blev opereret 5 gange før han blev 4 år og har slet ingen tænder, men trives stadig, har fanget en solsort her i sommer, de har min lille have de kan være i, som er hegnet ind.
    Mitti min yngste kat, er blevet 4 år, og har 3 tænder tilbage, hvor vi ved den ene er angrebet, men den venter lige lidt endnu, for han har fået 3 operationer i år, så de sidste 3 venter lidt endnu, det er hårdt at komme igennem operationerne.
    Min datter har en som er jævnaldrende med Mitti, og han har fået fjernet 2 tænder, og resten er fine endnu.
    Mine har hverken haft belægninger eller tandkødsbetændelse, og tit har det chokeret dyrlægen hvor stærkt det er gået med mine katte.
    Da Røde lige havde fået fjernet hjørnetænderne, syntes jeg han ændrede sig, og virkede påvirket af det, men ned tiden er han blevet sig selv, samme selvtillid som før, bare med en tunge som er lidt svær at styre, og så må jeg klippe hans lange manke, for når han slikker den så bliver der klumper i den, som han før har ordnet med sine tænder, men nu kan han ikke klare det selv, og daglig kæmning hjælper heller ikke, så de bliver studset de totter som han får, og her i sommer ( får vinterpels om sommeren) er den blevet klippet noget ned.


  • #3   30. sep 2017 OK Mitzi er 8 år og heldigvis forsikret. Hun har taget operationen pænt, og er ved at være sig selv. Sad på skødet og spandt i går smiley Nu har hun også gigt, så syntes ikke hun manglede sygdomme. Plus forhøjet nyretal som det skal ses nærmere på...

  • #4   1. okt 2017 Forsikringen dækker ikke når de får besked på, at det er den tandlidelse!
    Så dækning får du kun en gang, og kun hvis dyrlægen ikke skriver diagnosen på ( mange gør ikke første gang) og de fleste forsikringer har også begrænsning på tandoperationer, uanset hvad katten fejler smiley så du skal regne med, at det bliver dyrt..
    Jeg må indrømme, at mine katte bliver tjekket for andre lidelser før hver operation, og dyrlægen ved, at har katten kroniske lidelser, så er det slut med operationer, så bliver katten aflivet, for det er hårdt at komme igennem for katten.
    7-9-13 der mangler kun en operation, og drengene er raske smiley


  • #5   1. okt 2017 smiley Dyrlægen mente jeg ville få refunderet det meste. Nu må vi se. Hun bliver mere og mere frisk, har lige generobret køkkenbordet smiley

  • #6   1. okt 2017 Hmmmm der står tandresorption på regningen...

  • #7   1. okt 2017 ??? Jeg håber du får lidt hjælp, her har jeg brugt 9x ca 3500kr på mine 2 katte, og der er jo en gang tilbage smiley

  • #8   1. okt 2017 Hvilken forsikring har du, altså hvilket selskab, for så kan du se betingelserne på deres hjemmeside.

  • #9   1. okt 2017 OK hvor mange tænder har du fået fjernet til den pris?

  • #10   1. okt 2017 Agria er de eneste som dækker Tandresorptioner. Det gør de med mais 2500kr Per forsikringsår Per kat

  • #11   1. okt 2017 Jettes pris er 9x3500kr

    31500kr


  • #12   1. okt 2017 Ja det er jo alle tænder på nær 3, på 2 katte.
    Hver operation er der fjernet mellem 2 og 5 tænder, og de tilbageværende tænder er blevet ultralydsrenset, og det er taget røntgen ved hver operation. Så min dyrlæge har ikke været den dyreste, selv med tand speciale.


  • #13   1. okt 2017 Mitzi er forsikret i Agria. Jeg gav lidt over 5000 for 4 tænder, men så var der også nogle prøver i relation til nyrerne. Hun får metacam hver dag på grund af gigt. Og selvfølgelig røntgenbilleder og tandrensning.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #14   4. okt 2017 Jeg synes stadig det er bedst at vente med at få fjernet kattens tænder til man kan se, at det er et problem at spise/drikke.

    Så længe katten æder/drikker som den plejer og ikke er længere tid om det end sædvanligt, er der efter min mening IKKE grund til at forringe kattens evne til at æde græs, ordne pelsen og skulle finde på nye måder at spise på.

    Jeg tror, at katte gennem alle tider har haft denne "sygdom", men at den først er blevet beskrevet for forholdsvis få år siden og derefter diagnosticeret hos RIGTIGT mange danske katte derefter.

    Min egen kat Nusser skulle have haft 8 tænder hevet ud i 2015, men jeg sagde nej. Han er stadig lidt for tyk, æder som han plejer, spiser det græs han vil og har ikke skullet opfinde den dybe tallerken for at finde ud af at tygge med gummerne og ordne pelsen på anden vis - så KIG PÅ JERES KATTE!!! Hvis de ikke har problemer, så vent med at behandle til der ER smiley

    De allerbedste hilsener


  • #15   4. okt 2017 Ja jeg er så ikke enig, for selvom mine det meste af tiden har spist ca som de plejer, så har de haft smerter.
    Nu her ved jeg at en af Mitti's tænder er med TR, og selvom jeg ikke vidste det, så behøver jeg kun røre den, for at vide den gør ondt, også selvom han gerne napper med lige den tand, lige som når vores tunge bare finder et ømt sted igen og igen, så er det jo også godt, når tanden er i orden igen.


  • #16   4. okt 2017 PS tit har dyrlægen kunnet finde de ødelagte tænder, bare ved at køre en negl ned af tanden, i bedøvelse, og katten har reageret, og hun har set det var den rigtige tand hver gang, og har så taget røntgen til slut.
    Så nej en kat med TR/FORL er ikke smertefri, og kunne jeg ikke operere dem, så ville jeg aflive, de skal ikke lude med kroniske smerter.
    Du er så ikke den første jeg høre, som ikke vil ofre pengene, for tænderne skal jo nok falde ud på et tidspunkt, men der kan faktisk side stumper tilbage, det har der gjort ved flere af mine kattes tænder, og de er blevet fundet ved røntgen og fjernet.


  • #17   4. okt 2017 Tror nu også Mitzi havde ondt før tænderne blev fjernet. Hun kunne godt savle meget, når hun spiste. Jeg har aftalt halvårstjek mhp på tænderne

  • #18   4. okt 2017 Det er jeg ikke enig i A.i

    Thor spiste og opretholdte en ok vægt. På trods af at hans tandstatus var meget meget dårlig.

    Han havde spist for at overleve sagde dyrlægen.

    På under et år har han mistet alle tænder til denne sygdom pånær 6!!!!

    Idag har han taget 1 kg!!



  • #19   5. okt 2017 Hvor ofte vil i så anbefale at få lavet tandtjek ? Min datters kat fik for ca. en måned siden fjernet to kindtænder og hun opdagede det ved at det en dag gjorde frygteligt ondt, da katten spiste tørfoder og han var bange for at spise derefter. Han kom så akut afsted efter det. Jeg tænker min datters kat må ha haft ret ondt forinden og det var synd og unødvendigt at vente til det ligefrem det gjorde ondt at spise. Kan man overhovedet se det på tænderne, når man ikke er dyrlæge . Han er så ikke en ung kat og ikke lige en af dem man sådan lige åbner munden på og mærker på tænderne. Dyrlægen siger der nok kommer flere tænder med tiden der må ud men har ikke sagt noget om tider for tjek. Det virker som om det er meget individuelt hvor hurtigt det går ?

  • #20   5. okt 2017 De tænder Thor har tilbage sidder alle foran. Han behøver bare at gabe

  • #21   5. okt 2017 Tandkødet bliver rødt og hævet. Når det er fremskredent begynder tanden at "synke" ned i det. Tandkødet begynder at "vokse op over" tanden

  • #22   5. okt 2017 Ja jeg har kun oplevet meget rødt tandkød en gang, det var faktisk sidste gang, der kom en tandbyld ved en af tænderne.
    Mine er blevet tjekket hvert 1/2 år, ind til der kun har været tænder jeg kunne se, og tand katte gider ikke at få tjekket tænder smiley
    Mitti har fået 3 operationer i år, det har udviklet sig hurtigere end forventet, og det kan være så utroligt små ting, som gør at man ved der er noget,,, 2 operation i år, havde Mitti valgt nye sovesteder, andet observerede jeg ikke, men jeg fik ham tjekket, og det var tænderne, selvom dyrlægen først så hvor slemt det var, da han var i narkose, han skulle være klar og frisk før jeg skulle på ferie, vi havde ellers en august aftale, men nåede 2 op før august.
    Sidste gang var det også sovepladser og ekstra søvn, mindre kæl, der kunne jeg lige tage et billede af hjørnetanden, og sende til dyrlægen, og fik hurtigt en tid til operation.
    Jeg er begyndt at fornemme, at han ikke kan vente ret længe med de sidste smiley


  • #23   5. okt 2017 Her er et ikke helt klart billede af Mitti's manglende hjørnetand.

    profilbillede
  • #24   27. dec 2017 Øv,øv. Mitzi er begyndt at savle og vil kun spise vådfoder. Er ellers en tørfoderkat. Vi skal til dyrlægen den 2. januar, kunne ikke få en tid før. Tænker det må være tænder igen smiley

  • #25   27. dec 2017 Ja det er nok tænderne smiley en skam i må vente så længe, har du fået smertestillende til ham? Det har mine fået så snart jeg har set der var nødvendigt og har også pencilen hjemme til akut tandproblemer, det kan være en fordel, de bliver sat i behandling før en operation.

  • #26   27. dec 2017 Mitzi får i forvejen metacam mod gigt. Hun er i øvrigt gået i gang med tørfoderet her til aften smiley Snakkede med en sygeplejerske, da jeg bestilte tid, og der blev ikke nævnt noget om forebyggende behandling smiley

  • #27   28. dec 2017 Mine er forsikret mod det og det er decideret nævnt i policen som en ting de dækker. Den ældste har fået fjernet en tand pga. det for flere år siden men har ikke haft tilbage fald.

  • #28   28. dec 2017 Ja Sarah

    Men læg mærke til at selskabet kun dækker med et fastlagt beløb Per forsikringsår. Det beløb udbetales en gang om året. Får katten tilbagefald inde for samme år må man selv stå for hele beløbet på de efterfølgende behandlinger


  • #29   28. dec 2017 Agria dækker med ca 2500kr Per forsikringsår

    Tryg dækker med ca 2000kr Per forsikringsår såfremt man har valgt dette (Tænder er tilvalg)


  • #30   28. dec 2017 Jeg,har Agria og fik ca. 2500. Skal det fjernes tænder på tirsdag, skal jeg selv betale det hele. Der er ingen refusion før om et år

  • #31   2. jan 2018 Mitzi viste sig kun at have en dårlig tand, som ikke skal fjernes endnu. Hun var så også begyndt at spise lidt tørkost igen inden besøget hos dyrlægen. Tror hun har nydt at få Sheba, som min mor gav hende i julegave smiley Og holdt en lille fest i nat — bolsjer ud over hele stuegulvet og posen med i seng. Min seng smiley

Kommentér på:
Neck—lesion

Annonce