12.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Chinchilla perser? Chinchilla perser?

Jeg har set en chinchilla perser på en salgs annonce, og synes det er en enormt flot kat, som virker til at have et roligt sind.
Men jeg synes det er begrænset med opdrættere at chinchilla persere i Danmark, er der nogen der kender nogen opdrættere?
Og er der overhovedet nogle her på kattegalleriet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chinchilla perser?
  • #1   22. feb 2007 Se www.beauperfield.dk .Det er et chincillaperseropdræt i kolding med de lækreste katte :-))

• #2   22. feb 2007 Jeg synes bare de få jeg har set, ikke har nær så meget perser ansigt.
    Jeg kan lige tilføje et billede
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48222842

• #3   22. feb 2007 okay, det lyder ikke godt.
    Har det noget med indavl i racen at gøre, det med PKD systenyre?

• #4   22. feb 2007 Er det fordi den har en længere næse end normalt:)?

• #5   23. feb 2007 Jeg synes altså også bedst om den type med en normal næse,det er langt pænere-og meget sundere for katten.

• #6   23. feb 2007 Hejsa birgitte;0)

Sølvkattene er rigtig smukke katte (fællesbetegnelse for chinchilla, silver shaded og golden)
    Det er korrekt som christina siger, at sølvkattene har haft et problem med pkd, men det begynder at lysne nu, og der fåes mange der ikke har;0)
    Sølvkattene haltede i mange år efter rent typemæssigt, eftersom da de har været krydsparret for at beholde de smukke grønne øjne, men igen er der virkelig sket meget de senere år, og det kan tydlig ses på langt de flestes opdrætteres katte;0)(samt på udstillingerne) Der kommer selvfølgelig stadig en stor del "kælekatte" ud med de lange næser.
    på allan og sylvias side (persefelis) er der links til de fleste. Min hjemmeside er stadig under opbygning.

• #7   23. feb 2007 Hanne, det er jo smag og behag..... Og så vil jeg altså godt pointere at perser er sunde katte!

• #8   23. feb 2007 hej.

pas på hvor du køber den..

har tidligere haft et indlæg herinde ang. misbrug af katte, som var gravide mens de havde killinger ved siden..

hankatten havde ikke pels og vejede mindst 2-3 kg for lidt..

killingerne var søge og havde knæk på halerne og infektioner all over og total skræmt..

så pas på..

mvh sanne

• #9   23. feb 2007 og christina..

i 80¨erne var det perser med fuld næse der var "normal"

sanne

• #10   23. feb 2007 hvad er bybér??

men det er da godt hun ikke får stamtavler på igen.. nogen af hendes katte kom fra persefelis.. så ødelægger hun da ikke deres ry så meget mere..

men da jeg ikke havde nogle billedr kunne jeg ikke hjælpe de stakkels katte... øv..

• #11   23. feb 2007 har overvejet og lave et kuld killinger på neva men det skulle være denne ene gang. tror de ville blive rigtige dejlige

• #12   23. feb 2007 Den skønne race. Havde selv en i godt 15 år, verdens bedste kat EVER. Jeg får ALDRIG en som ham igen. Virkelig en enér. - Nøj hvor jeg savner ham nu. smiley

Da jeg måtte give ham vinger, søgte jeg en ny chinchilla perser, men det vare total umuligt at finde nogle. Øv.
    Er selv til dem med noget næse, så de ikke er for flade.

Følger lige med her ...

• #13   23. feb 2007 matilde- jeg har skrevet for oven hvorfor sølvkattene, haltede med typethed, netop pga af krydsparringer for at bibeholde deres grønne øjne. Der kommer selvfølgelig kælekatte med næse.

inden for de senere år, har de fulgt rigtig godt med de fuldfarvede, det var svært for sølvkattene fx at klare sig godt imod de fuldfarvede på udstillinger, hvor det i dag ser meget lige ud.
    Sanni JEg er ked af jeg glemte smokevarianterne ;0) men godt du selv kunne huske at få dem listet med;0) de også smukke!

De fleste sølvkatte ejere har katte eller gener fra allan og sylvia altså persefelis.

• #14   1. maj 2007 Jeg købte en chinchilla perser, hvid stamtavle, for godt 3 år siden. Hun blev desværre offer for en "skildsmisse" og for 14 mdr. siden kom jeg i en situation hvor jeg desværre ikke kunne få hende med mig. Har en der passer hende indtil jeg får fundet et godt hjemm til hende, hvis det var noget?

• Laila S
    Laila S Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   29. jan 2014 Ved denne tråd er ganske gammel, men beauperfield vil jeg ikke anbefale til fremtidige købere

den eneste grund til jeg skriver det i så gammel en tråd er fordi jeg selv købte en kat hos hende, da jeg så anbefalingen her.

Min kat blev syg en måned efter jeg havde købt den hos hende. Den var født syg i følge dyrelægen. Det kan hun jo selvfølgelig ikke gøre for, men den behandling vi har fået efterfølgene er decideret pinlig - har hørt at andre også har haft problemer med hende.
    Så hvis du søger en chinchilla perser så køb den ikke hos hende

• pernille B
    pernille B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #16   10. maj 2014 Hej.
    Jeg vil bestemt HELLER IKKE PÅ NOGET TIDSPUNKT ANBEFALE >>>Beauperfield<<<. Jeg købte en killing for halvandet år siden og hun havde øjen problemer, Men da jeg intet kendte til racen vidste jeg ik hvordan den sku se ud normalt. Hun Er utrolig skræmt og er ikke glad for andre mennesker (er dog blevet glade for os, men hun gemmer sig hvis der kommer folk på besøg) - For nyligt fandt vi ud af hun havde sten i urinen, på grund af stress, og bare vi roder med tallerkner, så begynder hun at ryste af rædsel for lyden. Hun er 2 år nu og da vi tog hende til dyrelægen for et halvt år siden og dyrelægen fandt ud af hun var halvandet år og lignede en på 7 mdr og vi fik afvide hun var et "skravl" af en kat, og at hun ikke ville kunne klare at få killinger, da hun ikke var stærk nok og da vi ellers gerne ville have killinger en gang, var jeg selvfølgelig ked af at høre det. Men så også glad for jeg købte hende som "kælekat" og ikke betalte ekstra for at få en avlskat. (3-4 Tusind Ekstra). Hun har stadig øjenproblemer og skal opereres hvis det nogen sinde skal blive godt. smiley Vi har fået hende steraliseret i håbet om hun blev mere rolig, men har desærre ikke hjulpet. Jeg kontaktede hende selvf. den gang jeg fandt ud af problemet med min kat, og at jeg syntes det var for dårligt at hendes dyrelæge havde skrevet det var en sund og rask Killing, når hun langt fra var sund og rask... Hun blev sur og brugte skælsord og sage jeg bare kunne ringe til hendes dyrelæge, og at alle hendes katte var sunde og jeg fortalte hende at det jo er klart at han skriver det når hun er en God kunde hos ham. Da jeg spurte min dyrelæge om noget af det kunne være påført efter jeg fik hende, og det var et tydeligt NEJ!

• #17   10. maj 2014 Hold da op en gammel tråd der blev hevet op.. 2007

• pernille B
    pernille B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #18   11. maj 2014 *Beltane* du skal huske at alle stadig kan finde denne tråd og der står at beauperfield er anbefalet og det vil jeg bestemt ikke anbefale. Så hvis nogen søger på nettet og finder denne tråd og ser anbefalingen, syntes jeg de skal havde det hele med (alle overvejelser) og da den stadig kan ses, er den altså stadig aktiv.

• Sylwia W
    Sylwia W Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #19   18. sep 2014 hej jeg har købt min kat også hos beauperfield,nu er hun 11 år gammelt,hun er lille en men hun var rask ,og er rask vi har ikke havde nogen problemer med hende,måske var nogen mere uheldig

Kommentér på:
Chinchilla perser?

Annonce