12.294 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Chinchilla perser? Chinchilla perser?
Jeg har set en chinchilla perser på en salgs annonce, og synes det er en enormt flot kat, som virker til at have et roligt sind.
Men jeg synes det er begrænset med opdrættere at chinchilla persere i Danmark, er der nogen der kender nogen opdrættere?
Og er der overhovedet nogle her på kattegalleriet?
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 44
Jeg kan lige tilføje et billede
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48222842
nov 2005
Har det noget med indavl i racen at gøre, det med PKD systenyre?
nov 2005
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 148
Sølvkattene er rigtig smukke katte (fællesbetegnelse for chinchilla, silver shaded og golden)
Det er korrekt som christina siger, at sølvkattene har haft et problem med pkd, men det begynder at lysne nu, og der fåes mange der ikke har;0)
Sølvkattene haltede i mange år efter rent typemæssigt, eftersom da de har været krydsparret for at beholde de smukke grønne øjne, men igen er der virkelig sket meget de senere år, og det kan tydlig ses på langt de flestes opdrætteres katte;0)(samt på udstillingerne) Der kommer selvfølgelig stadig en stor del "kælekatte" ud med de lange næser.
på allan og sylvias side (persefelis) er der links til de fleste. Min hjemmeside er stadig under opbygning.
jan 2007
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
pas på hvor du køber den..
har tidligere haft et indlæg herinde ang. misbrug af katte, som var gravide mens de havde killinger ved siden..
hankatten havde ikke pels og vejede mindst 2-3 kg for lidt..
killingerne var søge og havde knæk på halerne og infektioner all over og total skræmt..
så pas på..
mvh sanne
feb 2005
i 80¨erne var det perser med fuld næse der var "normal"
sanne
feb 2005
men det er da godt hun ikke får stamtavler på igen.. nogen af hendes katte kom fra persefelis.. så ødelægger hun da ikke deres ry så meget mere..
men da jeg ikke havde nogle billedr kunne jeg ikke hjælpe de stakkels katte... øv..
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 83
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Da jeg måtte give ham vinger, søgte jeg en ny chinchilla perser, men det vare total umuligt at finde nogle. Øv.
Er selv til dem med noget næse, så de ikke er for flade.
Følger lige med her ...
jan 2007
inden for de senere år, har de fulgt rigtig godt med de fuldfarvede, det var svært for sølvkattene fx at klare sig godt imod de fuldfarvede på udstillinger, hvor det i dag ser meget lige ud.
Sanni JEg er ked af jeg glemte smokevarianterne ;0) men godt du selv kunne huske at få dem listet med;0) de også smukke!
De fleste sølvkatte ejere har katte eller gener fra allan og sylvia altså persefelis.
maj 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
den eneste grund til jeg skriver det i så gammel en tråd er fordi jeg selv købte en kat hos hende, da jeg så anbefalingen her.
Min kat blev syg en måned efter jeg havde købt den hos hende. Den var født syg i følge dyrelægen. Det kan hun jo selvfølgelig ikke gøre for, men den behandling vi har fået efterfølgene er decideret pinlig - har hørt at andre også har haft problemer med hende.
Så hvis du søger en chinchilla perser så køb den ikke hos hende
maj 2014
Følger: 1 Svar: 3
Jeg vil bestemt HELLER IKKE PÅ NOGET TIDSPUNKT ANBEFALE >>>Beauperfield<<<. Jeg købte en killing for halvandet år siden og hun havde øjen problemer, Men da jeg intet kendte til racen vidste jeg ik hvordan den sku se ud normalt. Hun Er utrolig skræmt og er ikke glad for andre mennesker (er dog blevet glade for os, men hun gemmer sig hvis der kommer folk på besøg) - For nyligt fandt vi ud af hun havde sten i urinen, på grund af stress, og bare vi roder med tallerkner, så begynder hun at ryste af rædsel for lyden. Hun er 2 år nu og da vi tog hende til dyrelægen for et halvt år siden og dyrelægen fandt ud af hun var halvandet år og lignede en på 7 mdr og vi fik afvide hun var et "skravl" af en kat, og at hun ikke ville kunne klare at få killinger, da hun ikke var stærk nok og da vi ellers gerne ville have killinger en gang, var jeg selvfølgelig ked af at høre det. Men så også glad for jeg købte hende som "kælekat" og ikke betalte ekstra for at få en avlskat. (3-4 Tusind Ekstra). Hun har stadig øjenproblemer og skal opereres hvis det nogen sinde skal blive godt.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
maj 2014
Følger: 1 Svar: 3
sep 2014
Følger: 1 Svar: 1
Chinchilla perser?