{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.539 visninger | Oprettet:

Har min kat ondt? {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

Kommentarer som "Ring til dyrlægen" frabedes - jeg søger råd og erfaring, og skal nok ringe hvis det fortsætter. Tak.

Jeg hentede en kat i fredags og har indtil videre haft stor glæde af hende. Jeg er dog bange for at hun har ondt. Hun "slæber" på sine bagben (IKKE altid, men nogle gange - har ikke fundet en sammenhæng endnu). Desuden "dasker" og bider hun mig hvis jeg nusser hendes bagben og bagpoter. Hun er ellers en meget fredelig kat der elsker at blive nusset på hoved og forben.

Jeg tager naturligvis kontakt til dyrelæge hvis det fortsætter, men vil lige høre om I har oplevet katte der bare ikke vil røres på bagbenene, eller om det tyder på, at hun har ondt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min kat ondt?
  • #1   4. feb 2018 to ting i det
    hun kan godt have ondt. hvor gammel er hun?

    Du må endelig ikke forvente at hun syntes at du er helt så sjovt pt. Hun skal jo også lærer dig at kende. det hele er nyt for hende.
    og når du rør hende bagpå, så angriber du hende - altså i hendes øjne. Derfor forsvar hun sig.men igen hun kan have ondt, og så bliver hun sur når du gør noget som gør ondt

    men det med at hun slæber sine bagben, det lyder ikke helt normalt. Her bør der komme en dyrlæge ind over. det kan være mange ting. det kan være løse knæled, gigt (alt efter hvor gammel hun er - men her kan det være tale om katte på 6-8 år +) en gammel skade mm.


  • #2   4. feb 2018 Hun er to år.
    Det er ikke fordi jeg holder fast i bagbenene på hende, jeg kører bare hånden let over det nederste af hendes ryg.
    Det virker som hun er ret tryg allerede. Hun følger mig som en hund og lægger sig altid ved min side i sengen, og "snor" sig op af mig hvis jeg ikke nusser hende.


  • #3   4. feb 2018 2 år så er det nok ikke gigt.

    men giv hende lidt tid. så hun er faldet helt til. det kan taget op til 3 mdr.
    tænk lidt over det med at "overfalde" hende. ikke alle katte bryder sig helt om det med nus på bagpartiet smiley
    her skal man lige finde hianden rigtig smiley


  • #4   4. feb 2018 Hej Helle.

    Det kan godt lyde som om nogle af hendes nerver bagtil er påvirket af en eller anden årsag.
    Fortalte sælger dig om at hun gør dette?

    Jeg ville helt klart lige få hende tjekket hos dyrlægen uanset om det bliver ved eller ej.

    Vi købte en kat på et internat og de første to uger reagerede hun os meget kraftigt når vi rørte hende bagtil og ved halen, jeg så tiden an, men da det havde stået på i 3 uger, valgte jeg og få et røntgen billede af hendes bagparti og hun havde desværre et brud på det nederste af ryggen som deler sig til det første stykke ved halen smiley internatet gav os pengene igen og missen blev desværre aflivet smiley

    Så inden der går for lang tid ville jeg opsøge en dyrlæge og få deres vurdering , os så du evt kan levere hende tilbage hvis der er noget galt og så du evt kan få pengene igen hvis du har betalt for hende ..

    En kat skal ikke på noget tidspunkt slæbe sine ben efter sig smiley
    Medmindre du har fået oplyst en "historie" bag denne adfærd af sælger smiley

    Evt optag hende på video og læg det herind så kan vi os bedre råde dig til hvad du evt kan /skal gøre smiley


  • #5   4. feb 2018 Nej, jeg har nemlig intet hørt fra sælger omkring at hun slæber eller at hun ikke kan lide berøring.
    Jeg tror jeg ringer til dyrlægen i morgen og forhører mig, for jeg kan ikke lide at se hende agere på den måde.


  • #6   4. feb 2018 Det tyder på, at hun har ondt, og du kommer ikke udenom en tur til dyrlægen, selvom det ikke er det, du vil høre.

  • #7   4. feb 2018 Susanne: Synes den kommentar var ret hård! Helle har på intet tidspunkt skrevet at hun ikke ville hører at katten skulle til dyrlæge smiley


    Helle: Det kan jeg godt forstå du ikke bryder dig om.. Og os lidt mystisk at sælger intet har nævnt smiley
    God ide med og lige få vendt situationen med dyrlægen smiley

    Skriv gerne en opdatering på den lille mis smiley


  • #8   4. feb 2018 Det skriver hun da i oplægget. smiley

  • #9   4. feb 2018 Som jeg forstår Helle opslag, så er det at hun gerne vil have et god råd eller hører erfaringer fra andre der måske har stået i samme situation med en kat der reagerede sådan her og ikke bare nøjes med en kommentar hvor folk skriver : skynd dig og ting til dyrlægen osv osv.. smiley

  • #10   4. feb 2018 Kan du ikke bare lade mig være? Hvad har jeg gjort dig? Spring gerne over mine indlæg fremover tak.

  • #11   4. feb 2018 Jeg er klar over, at dyrlægen skal ringes til, når det står på i længere tid. - Tak Qvinden28.
    Jeg skal nok opdatere, når jeg har snakket med dyrlægen.


  • #12   4. feb 2018 Nederst på ryggen - 2 år ups!
    Det kan være medfødt HD!
    Det kræver et røntgen for at fastslå diagnose og sværhedsgrad - og ja! Det gør ondt!!


  • #13   4. feb 2018 Freddie fik det kostateret som 5 årig og kiropraktik samt glucosamin har en god effekt.

  • #14   4. feb 2018 man kan sige det er bedre at vide hvad det er, så man kan gøre noget ved det smiley

  • #15   5. feb 2018 Det lyder ikke godt. Du kan næppe være bekendt at vente på en udvikling. Det vil du blive ked af. Om den har ondt eller ej, må komme katten til gode. Så jeg siger det nu. Den skal til dyrlæge i denne uge

  • #16   6. feb 2018 Vores 2-årige hankat havde også på at et tidspunkt svært ved at acceptere at vi rørte ham ved bagparten. Han blev sur og jeg blev bidt mere end en gang.
    Han fik taget røntgenbilleder og de viste at han faktisk havde ret dårlige hofter.


  • #17   7. feb 2018 ***OPDATERING***

    Jeg har været til dyrlæge, og kom desværre hjem uden kat.
    Hun havde en traume nederst på ryggen og et brudt på halen. Dyrlægen sagde, at det mest ansvarlige var, at aflive hende, da hun ellers skulle igennem to operationer, og det heller ikke ville garantere hende et smertefrit liv. Dyrlægen var slet ikke i tvivl om, at hun havde mange smerter som hun havde gået med i længe.


  • #18   7. feb 2018 smiley smiley smiley smiley 1 ½ uge med smerter, fordi man ikke ville tage afsted før.

  • #19   7. feb 2018 Åh hold nu op. Jeg ringede i mandags og fik en tid i dag, det handler på ingen måde om at jeg ikke ville afsted før. Den kommentar hører ingen steder hjemme, og jeg synes, ærlig talt, ikke du kan være det bekendt, at komme med sådan en kommentar.

    Hvor får du halvanden uge fra? Jeg fik hende fredag aften, så jeg har altså kun haft hende i 5 dage.


  • #20   7. feb 2018 det er jo helt sikkert et ældre brud. så du har intet med det at gøre.
    Internattet burde have opdaget det. i det mindste burde deres dyrlæge have gjort det når katten er igennem dyrlægetjek

    har du kontaktet internattet? du bør få en ny kat eller pengene retur

    men godt at du tog til dyrlæge.


  • #21   7. feb 2018 Dyrlægen sagde, at det var et ældre brud.

    Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig forkert, men jeg har fået katten fra en privat. Jeg har skrevet til hende, men hun vil ikke stå ved, at katten har haft ondt hos hende.


  • #22   7. feb 2018 det er bare så typisk... smiley
    desværre er det ikke første gang at jeg hører sådan noget.
    det er synd for både dig og katten. I kan jo ikke gøre noget ved det.

    jeg håber at du stadig har mod på at have kat. for de er jo nogle dejlige dyre


  • #23   7. feb 2018 Sådan noget er akut. Katten burde have været afsted fredag eller lørdag og ikke først i dag. Sorry men at lade dyr lide bryder jeg mig ikke om.

  • #24   7. feb 2018 ja den skulle have været af sted for længe siden. men det har ts jo ikke noget at gøre med
    hun får en kat af en privat person. denne burde have taget katten til dyrlæge da skaden sker.
    men ts får katten om fredagen. hun får intet at vide om at katten har dette problem. I starten er der jo ingen katte som ligefrem elsker det nye hjem.

    jeg har selv mødt en kat som faktisk brækkede det ene ben. på det tidspunk var hun herreløs og var ikke interessert i at lade nogen komme nær til hende. det tog næsten 1 år inden at der var nogen som fik fat i hende. her var brudet jo groet sammen. hun blev solgt via internattet. hun var gået igennem tjekket. Også selvom at dyrlægen viste at hun havde haft et brækket ben som ikke var gjort noget ved
    ja man kunne se det engang imellem at hun gik lidt mærkeligt. især hvis det var koldt.

    man skal gøre noget ved det når man kan.
    gamle skader er jo ikke noget aktut. ja man skal have det tjekket men man behøver altså ikke at smutte til dyrlæge i weekenden. hvis det skal være akut så skal katten lige være kommet til skade/sygdom hvor der faktisk kan gøre noget ved det.
    så gammel en skader er der jo intet at gøre


  • #25   7. feb 2018 Når en kat har tydelige smerter, er det ALTID akut !!!

    Se evt. dyreværnsloven.


  • #26   7. feb 2018 Åh susanne hold nu op - jeg gjorde mit bedste.
    Jeg skulle da lige lære katten at kende, og jeg var da mest interesseret i, at det "bare" var piveri. Det har på intet tidspunkt været min intention at hun skulle have ondt, og jeg var også indstillet på, at hun skulle til dyrlæge.
    I mandags da jeg forklarede situationen til dyrlægen, fik jeg at vide, at jeg lige skulle se tiden an til i dag, da nogle katte simpelhen bare skaber sig i selskab med nye ejere. Hun sagde også, som nogle herinde også pointerede, at katte kan føle det som et angreb når man berører deres bagben, da det er et sårbart sted for en kat. - Så at hvis det stadig stod på i dag, så skulle jeg ringe igen.


  • #27   7. feb 2018 En kat piver ikke. Den vil gøre ALT, hvad den kan for at skjule smerter. Det ligger til deres natur, da andet kan være fatalt for dem mht. andre rovdyr. smiley smiley

    Jeg ville skifte dyrlæge pr. omgående.


  • #28   7. feb 2018 Du er virkelig ikke en særlig stor glædesspreder hva, susanne?
    JEG gjorde mit bedste, og det kunne aldrig falde mig ind at lade et dyr lide.
    Jeg synes vi skal stoppe den her, du har skrevet din mening, og den er hørt. Jeg lader tråden stå, så dem som har hjulpet mig, uden at belære mig og slå mig oven i hovedet, kan se opdateringen på i dag.


  • #29   7. feb 2018 Glædespreder? Nej det ved gud jeg ikke er, når dyreværnsloven ikke er overholdt.

    Næste gang du brækker noget, så gå du næsten en uge med bruddet og se, om du synes, at det er fedt.

    Dit bedste er bare ikke godt nok, sorry.


  • #30   7. feb 2018 susanne kan du se hvordan en kat har det? altså en du aldrig har mødt før.

    det kræver altså noget mere end bare almindelig kendskab til katte. Og især når man ikke kender katten

    hvis du skal hakke på nogen så må det da kun være tidligere ejer. hun har jo ligesom oplevet at katten har fået skaden - uden hun gør noget ved det

    på internattet fik vi engang en kat ind som "finder" havde haft inde i 1 mdr. de havde givet orme og loppekur. Og givet den mad, drikke og et godt hjem
    de glemte bare lige at få katten tjekket hos dyrlægen. der var nemlig nogen som havde klippet dens ører af.
    vi valge ikke at sige noget til dem som kom med den. Men den blev aflivet med det samme.
    for hvis man begynder at brokke sig så risikere man bare at man støder folk væk i stedet for. Og når man arbejder med katte, så er det katten som det ender med at gå ud over.


  • #31   7. feb 2018 Hun kunne selv se, at den havde ondt. Det skrev hun i første indlæg. Desuden skrev alle herinde, at katten viste tegn på at have ondt. Så JA for den det kan jeg gudskelov, og jeg reagerer på det.

    Det gør det da ikke bedre, at TO tilsidesætter dyreværnsloven fremfor en.


  • #32   7. feb 2018 Det gør mig ondt Helle og når man henter en kat går man i god tro - ikke at køber skulle af med den fordi der ventede en dyrlægeregning forude.
    Det er sælger der har skyld!!!

    Når du er kommet dig over det, så kig forbi et internat og se om din næste ven venter der.
    Så har den været til dyrlægetjek er vaccineret og neutraliseret.
    Man kan blive så uhyggelig snydt


  • #33   7. feb 2018 Helle:

    Det gør mig virkelig ondt at katten skulle aflives smiley
    Husker det som det var igår da vi stod i samme situation smiley

    Du gjorde alt hvad du kunne, og du gjorde det rigtige ved og stole på din mavefornemmelse med at noget ikke var som det skulle være med den her kat , så glem alle de dumme
    Kommentarer der ellers kommer smiley

    R.i.p lille mis smiley

    Og tak fordi du opdaterede smiley


  • #34   9. feb 2018 Hvor synd, at kattens forrige ejer ikke har været ærlig. Hvilket hun tydeligvis ikke har. Det er klart at en ny ejer, ikke lige ved hvordan katten er og hvorfor den bliver sur over at blive rørt bagpå.

    Dyrlægen burde ikke have slået det hen og sagt, at ts skulle se tiden an. Den var ikke gået hos mig, men vi handler forskelligt på ting.

    Nu har katten fået fred og det var godt.

    Det gør mig nu ondt alligevel, Helle. Du har uden tvivl lært noget af episoden og det kommer jo dit næste dyr til gode. smiley


Kommentér på:
Har min kat ondt?

Annonce