{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Hun kan ikk finde hjem {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Min ene kat, baby har jeg et ret stort problem med... Hver gang jeg lukker hende ud, kan hun ikk finde ud af og finde hjem... Første gang var hun væk i over en uge, og det var kun ved held jeg fandt hende igen, da hun hverken er øretatoveret, eller noget.... nu har jeg købt halsbånd og sådan en hvor jeg har udstyret hende med min adresse, og nu kom en af noboerne lige hjem med hende til mig....
hvad kan jeg gøre for og lære hende at hun ved hvor hun hører til ??

knus Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun kan ikk finde hjem
  • #1   15. apr 2007 Det er vel begrænset, hvad mennesker kan gøre for at lære katte, hvor de bor - den slags plejer de selv at lære. Men hvorfor i alverden har du en fritgående kat, der ikke er øretatoveret? Et halsbånd kan den miste adskillige gange på en udetur og worst case kan den hænge i et eller andet sted og ikke komme fri.

  • #2   15. apr 2007 Der er <b>SÅ MANGE</b> katte der bliver kørt ned, og dræbt!

    Hvad med at enten holde hende inde, eller bygge en løbegård til hende?

    Så er der mindre chancer for at du en dag skal finde hende mast ihjel i vejkanten!


  • #3   15. apr 2007 hej jeg kan forstå at hun stadig kan få unger når hun ikke er øre mærket hvis du giver hende ppiller kan de godt løbe nogen dage , syntes også du skal lave hende til inde kat , min tullemor har ellers altid været ude kat men nu har jeg fået lavet et vuljer til mine katte og de elsker det og jeg skal ikke gå og tænke på om der sker dem noget og de bliver alså meget mere kælen af det knus

  • #4   15. apr 2007 Hejsa...

    Nu er det ikk for at lyde sur, men hvorfor er det lige folk altid siger man skal lave katten om til indekat herinde... Baby er vant til og være staldkat,og hun elsker og være ude, derfor NEJ hun skal ikk laves om til indekat... Det er efter min mening dyrplageri, når katten har prøvet og rende frit. Det er en helt anden sag, hvis hun fra killing aldrig havde oplevet andet, så hun ikk ved hvad hun ville gå glip af, men det gør hun. Jeg har det os sådan, at jeg vil ha det sådan at jeg kan ha alle mine døre og vinduet åbne, uden og skal tænke på hvor mine dyr nu er henne i huset, og om de "slipper" ud...
    Jeg er ikk dum når jeg køber halsbånd til min kat, jeg har købt et, som går op, hvis uheldet er ude,og hun kommer til og sidde fast et sted...
    og grunden til hun ikk er øretatoveret endnu, er for at være ærlig, fordi jeg ikk har nået det endnu... halsbåndet er kun en nødløsning, indtil jeg lige får taget mig sammen...
    Er der ingen som kan komme med et råd, jeg ville ku bruge nyttigt?


  • #5   15. apr 2007 I en løbegård kommer de ud, og får frisk luft.

    Bogstaverne og tallene i en øretatovering kan med tiden falme, og så er den ubrugelig.

    Hvad med chipmærkning?

    Det er ikke for at genere dig jeg spørger.


    Poteklem.


  • #6   15. apr 2007 ja men i en løbegård, kan de ikk løbe frit,og som jeg skrev tidligere, vil jeg bo i mit hus, uden jeg skal bekymre mig om at hvis jeg åbner mine døre eller vinduer ud til, skal jeg holde øje med kattene hele tiden..

    chipsmærkning, vil nok os blive en nødvendighed, udover øretatovering,men da mange folk her hvor jeg bor især, ikke vil tænke over katten kan være chippet, og bare vil sige at når den ikk er øretatoveret, er den nok ikk ejet af nogen, og derefter bare vil ta den ind, er det tatoveringen som er helt sikkert... håber du forstår mit svar


  • #7   15. apr 2007 Jeg forstår dit svar, og tak for det.

    Det er jo så dig der skal stå med ansvaret, og gøre dig klart, at der er en stor risiko for at hun vil ende på vejsiden, hvis du alligevel vælger at lade hende løbe helt frit.

    Det er dig der skal leve med den risiko, og katten der skal løbe spidsrod med bilerne.

    Der findes jo også store løbegårde.

    Held & lykke!


  • #8   15. apr 2007 Jeg ville bestemt få hende chippet eller øretatoveret,så har du da en chance for at få hende hjem igen...

    Ang. det at hun ikke kan finde hjem, ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til, for kan jo læse længere oppe at du ikke vil gøre hende til en indekat, og dette ville være mit forslag til dig. Men det er så også fordi, at jeg ikke selv ville have nerver til at mine katte skulle løbe udenfor. jeg ville jo rende rundt med dårlige nerver hele tiden.

    Men jeg kan da godt se, at det kan være svært at gøre hende til indekat, hvis hun er før har været staldkat.
    Bo du på landet nu eller inde i byen?? Er der meget trafik hvor i bor?

    Jeg håber at du finder på noget, så hun kan finde hjem... Men hvis hun er chippet eller øre tatoveret vil alle andre mennesker da kunne hjælpe med at få hende godt hjem til dig igen, hvis hun ikke selv kan finde vej...smiler.
    Held og lykke med det...


  • #9   16. apr 2007 nu hvor det er godt v ejr så lad hende komme med jer i haven n år i er der og senere lad hende kun blive ude i den tid i har dør åben og lær hende at komme når i kalder det gjorde vi og Micha kommer selv hjem når det bliver aften og i dag har vi kattelem hun bruger og den lukker vi til aften og til næste morgen

  • #10   16. apr 2007 Jeg ved godt at det kan være fordi hun evt. har fundet et bedre sted og være, men forstår ikk hvorfor det sku være bedre, da de ikk har fodret hende i den uge hun var hos dem, hvilket er resulteret i at hun simpelthen er så tynd lige nu, og jeg har købt noget andet foder som jeg håber kan hjælpe lidt på det...

    jeg bor inde i en by, hvor den ene side aF huset ligger lige ud til en meget befærdet vej, og på den anden side
    er der landskab, og natur, og det er der kattene render om.... vejen er jo ikk spændende... og jeg har kun en gang set den anden kat rende derom, men siden går hun ud på markerne... det med og gå med hende ud i haven gør jeg os, og der følger hun os efter, men så render hun om til naboen og så kommer de om med hende... det er ligesom hun ikk rigtig kan orientere sig, underligt nok..

    sys folk skal lade være med og blive ved med og råde mig til og lade hende bliv indekat,da det overhovedet ikk vil komme op til overvejelse. Det ligger lidt i en kats natur og komme ud,og hvis den har prøvet det, og elsker det, vil da være et helvede og fjerne den fra det, hvorimod de killinger som helt fra små aldrig har prøvet og komme ud, ik aner hvad de går glip af....
    måske nogle ikk ville ha nerver til det, af frygt for at katten bliver kørt over, men jeg vil vende den om, og sige at jeg har simpelthen ikke nerver til og leve i frygt for at kattenen slipper ud, hvis døren eller vinduet står åben, for det er altså endnu værre... og jeg har heller ikk temperament til og høre på en kat, som hyler og skriger hele dagen, fordi hun længes efter og komme ud i frisk luft... det er værre end og høre på en hunkat i løbetid...


  • #11   16. apr 2007 Jeg mener ikke, at jeg har sagt, du skal holde din kat inde - jeg har selv to fritgående katte, så det blander jeg mig slet ikke i. Men mine er neutraliserede OG øretatoverede og jeg forstår ikke, hvis man ikke gør det for sine fritgående katte.

    Det absolut ENESTE råd jeg ellers kan give dig - udover at lære den tilkald (som en kat sagtens kan lære) - er at lægge lidt af dens eget brugte kattegrus ud i randen af din grund. Det vil give den en duft af noget velkendt.


  • #12   16. apr 2007 jeg vil ikke sige at du skal have en indekat for det bestemmer du selv men jeg har prøvet at have en ude kat hvor nå man kaldte så kom den den plaede også at miave nå den ville ind men jeg tror du skal ligge lidt af dens kattekruds ud i kanten af din grund men ellers kunne du prøve at nå du har lukket den ud så hold øje med den og nå den er på vej ud så kald på den og så vær prarat med noget guf og nå den så er kommetet ind skal du give den mad hved ik om det virker men du kunne da prøve :- )

Kommentér på:
Hun kan ikk finde hjem

Annonce