{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

Erfarringer om hellig birma {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er ved at overtale mine forældre til at få en hellig birma, og i starten var det egentlig også okay med mine forældre, med hensyn til prisen, og at få lavet en løbegård og sådan, men så har min far åbenbart læst på nettet at det ikke er en kat som kan være alene hjemme?

Er det rigtigt, og hvorfor?

Kunne forestiille mig at det har mere at gøre med den enkelte kat, men han tager det rimelig alvorligt når det står på netdyredoktor, og det er jo også fint nok, men jeg vil virkelig gerne have en lille birma killing, som jeg i øvrigt kan få fra en bekendt, hvis parringen er vellykket.

Nogen gode råd eller informationer om hellige birma'er? vil gerne have nogen gode argumenter mod mine forældre jo smiley

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfarringer om hellig birma
  • #1   17. apr 2007 Tror der er delte meninger om de kan være alene...
    generelt bruger katte meget af deres tind på at sove.....
    og det gør de jo uanset om de er alene eller ej!


  • #2   17. apr 2007 ja okay, men i har også 2.

    spørger mht. 1 kat smiley
    for de er jo dyre, så har ikke rigtigt råd til 2.


  • #3   17. apr 2007 Synes det er synd at en kat skal være meget alene hjemme, hvis den før i sit liv har været vant til meget kontakt fra andre - både mennesker og andre katte.

    Nogle katte er meget asociale og vil helst ikke have andre katte i deres hjem - dog heldigvis ikke noget jeg selv har oplevet..

    Hvad med at anskaffe dig to? En hellig Birma som du jo gerne vil have, og så evt en huskat på ca. samme alder? Så har de hinanden som selskab når i ikke kan være hjemme hos dem.
    Huskatte der sælges billigt er ikke ligefrem svære at få fat i...


  • #4   17. apr 2007 jeg havde 1 enkelt kat i et år får jeg fik nr. to og han nød opmærksomheden fra os og der ikke var andre....
    så som sagt det kan lade sig gøre at katten er alene!


  • #5   17. apr 2007 Hej!

    Vil give alle ret i at katte helt sikkert er meget sociale dyr, men det kan altså sagtens lade sig gøre at have en glad kat der er selv. Det kommer selvfølgelig an på hvor meget man er hjemme fra - Max er højest alene hjemme 5 timer adgangen, da jeg studerer og min kæreste arbejder....han er en meget glad og tilfreds kat, så med en masse opmærksomhed og tid til at lege, er det skam ikke et problem kun at have en! smiley



  • #6   17. apr 2007 nu har jeg haft Birma i 2 år og jeg ved hvor sociale de er, i sær de kastrate. jeg kan kun sige fra erfaring at jeg ikke ville have en Birma alene da de er meget kontakt søgende og har det bedst ved at være enten hos dig eller et andet dyr. held og lykke med det!

  • #7   17. apr 2007 Helt generelt, så kan Birmaer ikke trives som alenekatte, der findes naturligvis undtagelser der bekræfter reglen.
    Birmaen er meget social både på mennesker og dyr og trives allerbedst i fællesskab med en anden firbenet artsfælle. Det er totalt ligegyldigt om det er en huskat af dejligste rundstrikkede slags eller en anden Bimse.
    (Okay, den regel gælder ikke altid for de fertile Birmaer :-))


    Vi Birma-freaks har et ordsprog der siger, at det ikke er den første Birma der koster penge, det er alle de efterfølgende man simpelthen MÅ have *LOL*


  • #8   17. apr 2007 Til Signe smiley
    Du har helt og aldeles ret med hensyn til det med hvor mange timer man er hjemmefra...hmmmmmmm nu kender jeg jo så din kat Max og han er altså noget speciel, idet han jo er en Bimse - hybrid, han er halvt perser, jeg er sikker på at sådan en hybrid er mere flegmatisk og hviler utroligt meget i sig selv, så han nemmere kan klare at være alene og ganske uden selskab smiley


  • #9   18. apr 2007 Okay, tak for svarene.
    Jeg må desværre ikke få to, så det er nok ikke en birma jeg får i denne omgang. Men overvejer racen europé i sort/sølv tabby.


  • #10   18. apr 2007 når det skal være en indekat synes jeg også at det er nødvendigt med 2 katte. dermed slipperman for dårlig samvittighed i de perioder man ikke er så meget hjemme. en indekat bliver ikke stimuleret nok medmindre man bruger en hel del tid på den...

  • #11   18. apr 2007 .... og det er uanset race

Kommentér på:
Erfarringer om hellig birma

Annonce