{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Mrrrav av av av... :(. Nogen med gode råd ang. børstning. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Vi har ret store problemer med vores lille brokmås når hun skal børstes. Hun er maine coon og går altså helt i knuder hvis det ikke sker jævnligt.

Hun er bare så... ARRGGHH! Hun hyler og skriger "Av av av" som nu en maine coon kan snakke... Lyder faktisk fuldstændigt som et menneske smiley

Hun siger det bare inden børsten overhovedt når at røre hende... Hun er ca 1,5år nu og aldrig blevet redt sådan regelmæssigt, fik hende først da hun var ca et år.

Nogle der har erfarringer, gode råd eller ideer til hvordan vi kan lette denne omgang børstning der nu skal til - både for kattens og for vores skyld?? Klipper altid de knuder der nu er nået at komme hvis de ikke kan redes ud, så det er altså ikke "av av av" fordi børsten hiver i knuderne...

Mvh Christina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mrrrav av av av... :(. Nogen med gode råd ang. børstning.
  • #1   17. apr 2007 Det tror jeg da bare jeg vil springe ud i med det samme smiley At prøve lige så stille med det...

Min Cazzandra vil heller ikke bæres eller ligge og putte... Hun kommer og putter hos mig hvis jeg sidder med en blød pude og sidder helt stille. Hun vil helst heller ikke kæles hvis hun endelig ligger der... underlige kat...

Hun forbinder nok det med at blive løftet som at der skal ske noget skidt - fx bæres ind i sengen til børstning (kan nemmest styre hende der)... Men hvor er det dog træls. Er ved at forsøge at lære hende at det også kan ske gode ting når hun bliver løftet... LANG proces :S

• #2   17. apr 2007 Gør som Lundkvist beskriver i Rosa´s profil og husk masser af godbiddder,så skal det nok lykkes.Har selv været igennem det...tålmodighed,så skal det nok lykkes.Held og lykke ;o)

• #3   17. apr 2007 Takker smiley ...

Har tænkt mig at prøve at købe baldrian urt til hende og se om hun ku li det. Har hørt mange katte skulle være helt vilde med det.

Har prøvet med hendes sugerør, som hun er ekstremt glad for men det er bare ligegyldigt når hun bare tænker på at slippe for at blive børstet. suk!

• #4   17. apr 2007 hehe det er jeg sikker på det gør!! Men det er dejligt at høre at det kan lade sig gøre smiley

• #5   17. apr 2007 Christina ;o) det tager tid,og kræver stor tålmodighed fra dig,men jeg er overbevist om at det nok skal lykkes.
    Giv et praj om hvordan det går ;o)

• #6   17. apr 2007 Skal nok skrive hvordan det går med hende smiley ... Hun får en smule børste i morgen tidligt så vi kan få startet på det! smiley

• #7   17. apr 2007 Heh, jeg er heldig. Mit største problem er at bøsten altså bare er sååå dejlig at bide og lege med :oP Men jeg har jo så også haft May fra fødslen.

Held og lykke med det. Fortæl da endelig hvordan det går :o)

• #8   18. apr 2007 Det skal ikke skrives.....det skal vises...

Find en opdrætter nær dig, som vil komme og vise dig det. Håber de fleste vil det....ellers bare søg videre.. smiley

Kommentér på:
Mrrrav av av av... :(. Nogen med gode råd ang. børstning.

Annonce