Mrrrav av av av... :(. Nogen med gode råd ang. børstning. {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi har ret store problemer med vores lille brokmås når hun skal børstes. Hun er maine coon og går altså helt i knuder hvis det ikke sker jævnligt.
Hun er bare så... ARRGGHH! Hun hyler og skriger "Av av av" som nu en maine coon kan snakke... Lyder faktisk fuldstændigt som et menneske
Hun siger det bare inden børsten overhovedt når at røre hende... Hun er ca 1,5år nu og aldrig blevet redt sådan regelmæssigt, fik hende først da hun var ca et år.
Nogle der har erfarringer, gode råd eller ideer til hvordan vi kan lette denne omgang børstning der nu skal til - både for kattens og for vores skyld?? Klipper altid de knuder der nu er nået at komme hvis de ikke kan redes ud, så det er altså ikke "av av av" fordi børsten hiver i knuderne...
Mvh Christina
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Min Cazzandra vil heller ikke bæres eller ligge og putte... Hun kommer og putter hos mig hvis jeg sidder med en blød pude og sidder helt stille. Hun vil helst heller ikke kæles hvis hun endelig ligger der... underlige kat...
Hun forbinder nok det med at blive løftet som at der skal ske noget skidt - fx bæres ind i sengen til børstning (kan nemmest styre hende der)... Men hvor er det dog træls. Er ved at forsøge at lære hende at det også kan ske gode ting når hun bliver løftet... LANG proces :S
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
mar 2007
Har tænkt mig at prøve at købe baldrian urt til hende og se om hun ku li det. Har hørt mange katte skulle være helt vilde med det.
Har prøvet med hendes sugerør, som hun er ekstremt glad for men det er bare ligegyldigt når hun bare tænker på at slippe for at blive børstet. suk!
mar 2007
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Giv et praj om hvordan det går ;o)
mar 2007
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Held og lykke med det. Fortæl da endelig hvordan det går :o)
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Find en opdrætter nær dig, som vil komme og vise dig det. Håber de fleste vil det....ellers bare søg videre..
Mrrrav av av av... :(. Nogen med gode råd ang. børstning.