{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Dum kat...... {{forumTopicSubject}}

ØV øv øv øv øv.

I den by hvor jeg bor, er der rigtig mange katte. (har selv 12)

Der er en del fertile katte, der bor i stalde rundt omkring.

Der er også nogen der har en stor fertil hankat som kælekat.

Den er jeg træt af..........

Den lammetæver mine katte. Det er i og for sig ikke et problem, for mine kan jo bare rende ind i sikkerhed skulle man tro.
Men nej, den følger da bare med ind.

Den kommer ind af min kattelemmer, og strinter i hele mit hus.
Ejeren? Han er fuldstændig ligeglad.

Jeg aner ikke mine levende råd.

Hvad gør man?

Nogen der har nogen ideer til hvad man kan gøre?

De modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dum kat......
  • #1   18. apr 2007 Jeg ved faktisk at mine IKKe er til gene for andre.

    Har skam sikret mig.

    Jeg bor i en meget lille by, og her er mange der har kat.

    Der er ingen der har problemer med mine katte, eller nogen af de andre katte ibyen for den sags skyld.
    Kun lige denne ene kat er et problem.

    Det er den for flere af naboerne, en har klart meldt ud at den bliver skudt, hvis den kommer på hans matrikel.
    Og det er kun den ene kat folk er trætte af.

    Mine katte er alle neutraliserede, og størstedelen er katte, der ikke har haft det så heldigt før, så de render faktisk ikke ret langt fra døren.

    De er stort set kun i vores have og naboens (hun lokker dem selv til med mad, da hun er vild med katte), og så i en lille granplantage bag vores have.

    Indtil nu er der ingen i denne by, der har set nogle af mine katte på deres grund.
    Jeg har snakket med naboerne før vi flyttede ind, for at se om det blev nødvendigt at hegne, og fik alle steder fra melding om at det var der ingen grund til.

    Det er alle i byen der er trætte af den ene kat, men det er jo ikke katten der er dum, den er bare kat.
    Det er ejeren, der er ligeglad.


  • #2   18. apr 2007 Hvis ejeren er så uopdragen, at han ikke forstå at hans fertile hankat er et problem, ville jeg enetn prøve at lave en indsamling og få ham neutr. Eller alt efter hvor meget det var et problem for mig, indfange den og aflever den hos dyrlægen som vildkat til aflivning,

  • #3   18. apr 2007 Dorthe. Du har da vildt mange katte. Smiler, de må da koste en mindre formue i foder og dyrlægeregn. For ikke at snakke om loppe og ormeku og vacc.

  • #4   18. apr 2007 Hvad med at give katten en grim oplevelse med en vandpistol, når den vovede sig ind gennem kattelemmen?
    Kunne være det kunne hjælpe.

    Der var også sådan en, der terroriserede hele vores nabolag for flere år siden. Ejeren var nærmest stolt over den - indtil den en dag ikke kom hjem... Fordi den lå begravet under en af vores andre naboer`s syrenbuske
    Sådan kan det jo gå, men synd for den virile hankat.


  • #5   18. apr 2007 Kirch - Synes ærligt talt ikke katten skal aflives fordi ejeren er dum. Men kan godt følge dit forslag med neut. det var også hvad jeg selv tænkte på. Men det koster jo.
    Eller som Claes forslår. Giv den en grim oplevelse :oP Vandpistol eller smid den i bad/en balje vand over den. Så kommer den sgu nok ikke igen. Hehe.
    Hvad evt med de dørlemme hvor kattene skal have halsbånd med dims i for at lukke op? Er de noget, eller for farlige mht til halsbånd? (kender dem ikke, har kun hørt om dem)


  • #6   19. apr 2007 Så prøves en helt ny fremgangsmåde.......

    Alle i byen, der er sure på katten, har forsøgt at tale med MANDEN om det..

    Jeg vil som den der har tigget for kattens liv overfor naboerne, nu prøve en ny fremgangsmåde.

    Jeg går over i formiddag når han er på arbejde og taler med KONEN.

    Har igår været ved næsten alle naboer, og vi er enige om at vi skillinger sammen og får katten kastreret.(hvis ikke ejerne er villige til at gøre det selv.)

    Det er måske ulovligt, men så løser vi det største af problemerne, nemlig stanken efter dens strinten.

    Katten er ca. 1½ år, så det kunne måske også tage noget af agresiviteten.

    De fleste naboer ville egentlig helst have skudt katten, men jeg har brugt alle mine overtalelses evner, og vi er nu enige om at den skal have en chance.
    (det er jo ikke kattens skyld)

    Den er egentlig en rigtig køn og sød kat, så vi håber at det kan "redde den".

    Kryds lige fingre for at konen er nemmere at snakke med.

    Hilsen Dorte og de 12 nusse-misser.


  • #7   19. apr 2007 Kirch L:

    Ja, det er ret dyrt, men da de fleste af mine katte er fra et kattehjem, og en del af dem nogen, som ikke var formiddelbare, får jeg en pænt stor rabat ved min dyrlæge, da han jo kender kattenes historie og som han siger: gerne vil støtte at nogen tager de katte der ellers ikke havde været et hjem til.........

    Hilsen Dorte og de 12 nusse-misser.


  • #8   19. apr 2007 Få en speciel katte lem som kun kan åbnes med specielt halsbånd som du kan give dine egne katte på

  • #9   19. apr 2007 Dorte - Det lyder som en rigtig god løsning I har fundet jer :o) Håber det lykkes. Skriv da lige hvordan det går/er gået? :o)

  • #10   19. apr 2007 Så har jeg haft en god lang snak, med konen i huset...

    Puh, det var ikke sjovt.

    Hvad folk i byen her har glemt at fortælle, er nemlig lidt om familiens baggrund/historie.

    Det er en meget trist situation familien sidder i, som jeg ikke synes jeg vil redegøre nærmere for.

    Til alle som bekymrede sig på kattens vegne, kan jeg fortælle at problemerne bliver løst på fornuftig vis, på en måde så alle i byen kan være tilfredse, og så det er bedst muligt for katten.


  • #12   19. apr 2007 Hej Dorte

    Nu har jeg ikke lige læst hvad alle har skrevet til dig, men jeg vil da foreslå dig at få en kattelem, hvor kun kattene med halbånd kan komme ind.. Der sidder en magnet/andet der kan registrere at katten hører til.. Det har mine forældre med deres katte.. Det fungerer, hvis man vil gå med til at kattene har halsbånd på.. :o)

    Men held og lykke med det..


  • #13   19. apr 2007 Dorte - Det kan jeg godt forstå. Godt for hankatten :o)

Kommentér på:
Dum kat......

Annonce