{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Dixie er syg, hva m killingerne {{forumTopicSubject}}

Jeg kom hjem i morges fra job og fandt Dixie liggende anspænde og utilpas hen, hun gik ikke med op og så til killingerne som hun plejer hver morgen når jeg kommer hjem. Hun små peb da jeg løftede hende og killingerne var hun ikke synderligt interesseret i.
Vi fløj jo straks til dyrlægen som gav antibiotika på mistanke om en underlivsbetændelse og sade det nok skulle gå fremad nu.

Hun er kun blevet værre over dagen, killingerne ligger hun kun hos når jeg insisterer, jeg har hjælpefodret killingerne som nu er 12 dage gamle.

for en times tid siden havde hun så ondt, så der kørte jeg afsted igen, hun har nu også massiv brystbetændelse i den ene pat og feberen er steget yderligere. dyrlægen har valgt at beholde hende et par timer for at holde lidt øje med at det går den rigtige vej.
Jeg er rigtig ked af det og nervøs for hende, og ikke mindst for killingerne.

Er der nogle der har erfaring med at tage helt over for moderen i den alder, for så vil jeg gerne have nogle gode råd med på vejen.

er der nogen der har erfaring med om mælken forsvinder helt på moderen efter sådan en omgang, for jeg ved det er en risiko.

Jeg er bare ked af det og fustreret og har så ondt på vegne af min stakkels kat.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dixie er syg, hva m killingerne
  • #1   21. apr 2007 Hej Karen
    Og tak for dine råd. jeg har heldigvis KMR hjemme og skal hente noget ekstra nede hos britta her senere (Når jeg har fodret om en halv times tid)
    Jeg kan også sagten få dem til at tage det, men det er det med at tage helt over, og vaske dem osv som jeg ikke har prøvet før. Hvor længe skal man vaske, til der er urin og aff. afgang? og skal man gøre det efter hvert måltid..??

Hvornår begynder de at kunne tømme tarmen selv?

Jeg håber simpelthen også hun ikke går helt i stå med sin mælk, den har killingerne jo bedst af, og det er også hådt at få det til at passe sammen med at opfostre små killinger og have et fuldtidsarbejde *suk*

Har måtte tage mig et par sygedage her i weekende, er heldigvis næsten aldrig syg, så det går nok med det.

• #2   21. apr 2007 Måske kan du finde en opdr. på Lolland,der kan komme og hjælpe dig i gang ? Du giver lettest killingerne mælk med en engangssprøjte (uden nål ),vil tro at de drikker ml.2-5 ml. pr gang.Har du nogle engangssprøjter ? Og kmr-mælk ?

• #3   21. apr 2007 Jeg har heldigvis både mælk og sprøjter. den ene af pigerne havde svært ved at få nok i en periode, så hende supplerede jeg hver 3. timer i 4 dage, så det har jeg da lidt træning i. Og når man lige har taget på det så går det meget godt med det.
    Hun tog mellem 3 og 7 ml da jeg gav sidst.

det er mere med at vaske dem og hvor ofte nu jeg helt har taget over for en periode, for mor klarede selv at vaske selv om jeg supplerede lidt med mælk.

• #4   21. apr 2007 Det lyder godt,så er du ikke helt på "bar bund"...:-)) Det med at vaske dem,er ganske nemt,tag lidt sammenkrøllet toiletpapir og kør lidt i cirkler omkring urinåbningen,så tisser de automatisk.Min erfaring siger også,at hvis de ikke lige vil drikke,så lad dem tisse først,det hjælper ofte:-).De har ikke afføring,sålænge de ikke får fast føde.

• #5   21. apr 2007 De bliver alle vejet dagligt og hende der har været lidt knas med bliver vejet både morgen og aften. Og at se hende tage på og vokse var de dage hun blev fodre værd, altså alt besværet.

Jeg må iagng (nu er det ca 3 timer siden sidste fodring og de er begyndt at røre på sig)

Jeg håber der kommer godt nyt om Dixie når dyrlægen ringer i aften en gang, det er godt nok en pinefuld ventetid.

• #6   21. apr 2007 Det gør mig ondt med din mormis smiley Jeg håber hun kommer sig snart ...

Som Karen og Hanne siger, så kan du tilskudsfodre killingerne, indtil hun er rask/klar til at tage over igen.

Når du vasker killingerne på maven, så kommer det helt af sig selv med urin og afføring;-)) Bare du sørger for at "tømme" dem jævnligt, så skulle der ikke opstå nogle problemer..

GGG Hanne - jeg kan altså ikke lade være med, at trække lidt på smilebåndet over det med nålen ;-)))
    Jeg ved godt det er uartigt af mig, men jeg så lige situationen for mig ;-))))

• #7   21. apr 2007 Jeg takker mange gange for de gode råd.
    Det er guld værd i sådan en situation.

• #8   21. apr 2007 Pøj pøj med det hele Heidi,jeg håber at alt får en happy ending,trods alt...:-))

• #9   21. apr 2007 Annette: Jeg ved det,men man kan jo aldrig være helt sikker,vel :-)) ??

• #10   21. apr 2007 Ha ha neej vel Hanne ;-))))

Pøj pøj med killingerne Heidi.. Du må endelig holde os opdateret med dem ;-)))

• #11   21. apr 2007 Første fodre/vaske session er gået godt. hold op hvor skulle de tisse, men hun har jo også forsømt dem det meste af dagen.
    Men de er godt nok kede af bare at få mad og så blive lagt ned igen. Kan man på nogen måde opfylde deres tryghedsbehov for deres mor.

De har alle fået mellem 4 og 7 ml mælk, så de har ihvertfald fået nok til at kunne klare4 den et par timer endnu, men de er godt nok kede af det, det gør helt ondt at høre.

• #12   21. apr 2007 Hvis du kan finde en varmedunk og lige lægge et viskestykke over den,så har de noget varmt at putte sig op ad,det kan efterligne deres mor,i mangel af bedre...

• #13   21. apr 2007 Det er vel mest af tryghed at de sutter nu...??
    for de værger sig ved maden (det gjorde d eikke da de var sultne)

• #14   21. apr 2007 Det er godt nok ikke lige til at være blevet reservemor

• #15   21. apr 2007 Nej puha Heidi.. Jeg er ikke misundelig på dit nye job ;-))

Hvis killingerne værger sig ved maden, så er jeg næsten sikker på, de ikke er mere sultne;-)

• #16   21. apr 2007 Sidste nyt fra dyrlægen, en lille fremgang, men stadig meget sløj. Han beholder hende et par timer endnu og ringer og giver besked omkring midnat om hun kan komme hjem eller om hun skal tilbringe natten der.

Killingerne har fået en plysbamse ned i kassen, den putter de opad og finder tryghed ved, det er rart at se.

Kommentér på:
Dixie er syg, hva m killingerne

Annonce