{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Kan ikke finde ud af Mille pt :-/ {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg søgte lige på google mht hvis ens kat er meget passiv og inaktiv, og jeg fandt frem til at det sjældent er et godt tegn, os selvom katten stadig spiser og drikker som den plejer smiley

Grunden til jeg er bekymret er at Mille er begyndt og ligge sig i vores sofa som vi har i kælderen, hun elsker denne sofa da hun altid er gået derned når hun selv synes hun trængte til fred og ro... MEN nu ligger hun der altså fra kl 8 morgen til jeg henter hende op kl 18 hvor hun/ de får deres våd foder , man kan ikke selv kalde hende op smiley jeg løfter hende op!

Hun er efter kattelemmen er blevet åbent om natten meget ude fra kl 22-8 om
Morgenen , hvor jeg tror hun er inde i ny og næ for og spise , men synes altså det er meget hun sover ...

Hun virker også lidt stiv i hendes krop, men ellers er der "intet"..

Min fornemmelse siger mig bare at Mille ikke er ok...
og min x kæreste som jeg har kattene sammen med og bor hos, synes ikke vi gør andet end og rende til dyrlægen med de kræ... smiley og kan kun give ham ret smiley

Overvejer og kontakte dyrlægen imorgen tidlig, forklare hende situationen , og så hører om jeg evt kan prøve og give Mille noget smertestillende i en uges tid først og se om hun ændre adfærd.. For gør hun det, har hun smerter .. og gør hun ikke ja så er der helt sikkert noget galt ... tænker jeg smiley åh den er svær ... og vil heller ikke være hypokonder på min katte s vegne ...


Der var os en som skrev til en af mine videoer med Gry og Mille hvor jeg synes de legede lidt voldsomt , at det os kunne være et tegn på en af dem var syge... og det kunne jeg jo os godt mistænke nu hvor Mille er meget inaktiv ...

Hmm... men igen Mille er heller ikke fan af det vejr der er pt men stadigvæk synes jeg ikke hun bare skal ligge sig i kælderen i næsten 12 timer uden vi ser hende og uden hun er oppe og spise eller drikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke finde ud af Mille pt :-/
  • #1   19. feb 2018 jeg tænker et tjek hos dyrlægen
    kan ikke lide det at hun trækker sig væk fra jer


  • #2   19. feb 2018 Anja: nej det er os det jeg hæfter mig ved smiley
    Og jeg har idag ikke kunne kalde hende op når der var våd foder spise tid, så til sidste hentede jeg hende selv ... og hun spiste os noget af vådfoder men lagde sig bagefter over til vores terrasse dør og sov videre smiley

    Hun er gået ud en tur for 1 time siden ... !

    Jeg vil os stole på min fornemmelse og lige kontakte dyrlægen ... måske jeg skulle prøve og tage hendes temperatur når hun kommer ind igen, hvis hun vil være med til det smiley


  • #3   19. feb 2018 det kan jo være en virus som er på vej. vejret er jo lidt svingende i øjeblikket. hun kan også have været oppe og tottes med en kat udenfor. I kan prøve at tjekke om hun har et sår eller andet, når hun kommer ind. .det kan være mange ting.
    tror ikke at det er gry. men hun vil sikkert reagere på hende.
    det lyder mere som om hun er ved at blive lidt syg.
    prøv at se om du kan få taget en tempertur. ikke det mest sjove smiley og slet ikke for katten.


  • #4   19. feb 2018 Nej men mener det var Mille vi gjorde det ved engang , hvor det gik nogenlunde .... men nej bestemt ikke sjovt for katten...!

    Hmm ja.. hun har været mystisk før i perioder og der blev hun sig selv igen efter en loppe kur smiley
    Men synes ikke jeg har kunne se lopper på hende..
    Hun trækker også stadig vejret mærkeligt , som hun alle dage har gjort, men hun har jo fået tjekket hjerte og lunger i Århus og der var alt fint.. men hendes vejr trækning er stadigvæk mystisk , men det er den os i perioder hun er normal, så det har nok ikke noget på sig ...


  • #5   19. feb 2018 det er sikkert hendes måde at trække vejret på.

  • #6   20. feb 2018 Så fik jeg snakket med dyrlægen hertil morgen smiley

    Og (desværre) mener dyrlægen at Mille's symptomer stammer fra at Gry tyrannisere hende udfra hvad jeg fortæller. Og os mht at Mille ikke virker syg syg!

    Jeg skal have fat i en feliway friends og sætte op, plus skal jeg hente midler hos dyrlægen så jeg kan få taget en urin prøve på Mille!

    Og så skal jeg/vi se tiden an, for og se om det evt kan gøre en forskel..

    Dyrlægen fortalte at da vi var i Århus havde dyrlægen skrevet dernede nogle forskellige ting man kunne prøve hvis Mille blev ved med og have de symptomer som var grunden til vi kørte til Århus med hende, men dyrlægen sagde også at når Mille virker sund og rask ellers så er der ingen grund til og kører et helt undersøgelse forløb igennem, før det her er afprøvet ...
    viser Mille nye symptomer den næste stykke tid skal hun selvfølgelig ind og tjekkes, men lige nu er det her plan b...

    Så nu sætter vi alt ind for at Mille får det godt igen herhjemme..
    og hvis det fortsætter og intet hjælper, må vi tage det tunge valg og finde en ny familie til Gry.. men der håber jeg ikke vi kommer hen smiley


  • #7   20. feb 2018 Colostrum eller Zylkene virker også godt mod stress også som hjælp ved sammenføringer. Hvis du oplever Feliway ikke virker. . Jeg tror din dyrlæge har ret og det handler om Mille flytter ned i kælderen væk fra uro, ballade og jagten rundt for der har hun fred og ro. Hun er tæt på udgangen så hun lige kan smutte ud når hun vil. Jeg synes heller ikke hun er inaktiv når hun er ude i 10 timer. Det er da længe at være ude. Jeg håber i får det løst så begge katte bliver glade og tilfredse. Det var godt du fik styr på det ikke var sygdom. Så nu ved i da det handler om at arbejde på at kattene trives bedre sammen.

  • #8   20. feb 2018 Britt : Lige præcis , dog sagde dyrlægen at det ikke er utænkeligt at Mille har fået en urinvejs infektion pga stress, så jeg har hentet materialer idag hos dyrlægen så jeg kan få afleveret en urin prøve på hende.. for hun slikker sig meget på maven og bagi , og der sagde dyrlægen det kunne være en blanding af stress og måske urinvejs infektion.. smiley
    Og jeg ved selv hvor ondt en blærebetændelse kan gøre.. så håber jeg kan få taget en urin prøve på hende og aflevere så vi hurtigt kan få svar ...

    Altså jeg sover jo om natten så om Mille er ude HELE natten er meget svær for mig og sige, det går jeg bare udfra eftersom hun sover hele dagen ... men igen det kan os være hun sover meget pga hvis hun har urinsvejsinfektion ...

    Okay de 2 ting vil jeg lige huske .. da vi hentede Gry i oktober, satte vi også en feliway op, den anden slags man kan få, og den havde vi frem til midt december .. og der synes vi ikke der var ballade mellem dem.. men om det var tilfældigt er selvfølgelig svært og sige smiley eller også hjalp den dengang smiley


  • #9   20. feb 2018 Hejsa

    Tog Mille s temperatur for 5 minutter siden da hun har virket skidt tilpas her sidst på dagen og hun mærkede også kold smiley

    Og ganske rigtigt , hendes temperatur var på 37,6 smiley

    Hvad ville i gøre ??

    Jeg er som skrevet i gang med og følge dyrlægen s råd , og skal op og aflevere en urin prøve imorgen eftermiddag (skal en tur til Århus først og er først hjemme kl 14;30) , hvor jeg så skal forsøge og tage urin prøven på hende, og op med prøven ... smiley

    Hun spiser og drikker stadig fint ... men er selvfølgelig nedstemt!


  • #10   20. feb 2018 hun har ikke feber. men den er lige til det lidt kolde side
    sørg for at hun får varmen. ville nok overveje at holde hende inde. de lover jo ret kolde nætter fra mandag af.

    du har vel ikke noget metacam? det kan nemlig hjælpe hvis hun stresser og får urinvejsproblemer

    prøv feliway eller også felisept. jeg bruger Felisept spray og den er altså rigtig god. vi har mindre uro. efter kalle er blevet neu er han blevet ret hård og vil gerne slås med nogle af de andre. men sprayen hjælper
    ulempen med stikkontakten er jo at der går op til 14 dagen inden det virker. her kan man så bruge sprayen og så spraye rundt om i rummene

    jeg har så også gode resultater med dr bach nødhjælp. det er faktisk min dyrlæge som også arbejder med blomstermedicin mm som har henvist til dette. vi brugte det også på internattet. bare 1 dråbe i kattens vand hver dag i en god lang periode. fordelen er jo at man selv kan bruge det. tror faktisk at det ville hjælpe mille ret godt


  • #11   20. feb 2018 https://www.dyrlaegevagten.dk/feber-2/

    hvis den er under 36 grader så har hun for lav temperatur.
    så 36,6 er i orden. men til den kolde side


  • #12   21. feb 2018 Anja:
    Tusind tak for dit svar, som helt sikkert ville have beroliget mig en smule, hvis det var kommet lidt før smiley

    Men jeg valgte og ringe til vagt dyrlægen, som var rigtig flink, dog desværre ikke mit eget dyrehospital, og vi snakkede meget frem og tilbage, og det at Mille s temperatur var som den var, gjorde at vi valgte og få hende kigget på hertil aften ....

    Og tror i så ikke at da vi kommer ned til dyrlægen er den 38,3 som jo er ganske normalt og dyrlægen kan simpelthen ikke finde tegn på noget ved Mille som skulle springe i øjnene om at noget alvorligt skulle være galt smiley

    Dyrlægen synes dog vi skulle prøve med smertestillende i 3 dage og se om Mille ville live mere op, og blive mere " sig selv" igen, og så skal jeg stadigvæk aflevere urin prøve hos min egen dyrlæge imorgen eftermiddag..
    er der ingen ændring på Mille når hun får smertestillende i de her 3 dage, skal vi stoppe med det, men er der en positiv effekt skal vi prøve med 1 uge hvor hun får det hver dag, stoppe igen, og se hvad der så sker...

    Så nu må vi se, og så håber jeg at Mille vil lave den urin prøve imorgen ..!

    Så ja 1000 kr fattigere i penge pungen, og ikke klogere på Mille s mystiske adfærd... smiley desværre!


  • #13   21. feb 2018 Men du fik sikkerhed for at hun ikke var syg smiley jeg har Royal canin calm i foder blandingen herhjemme fordi mine havde en tur for et par år siden og jeg tør simpelthen ikke tage chancen at undvære det. Zylkene brugte vi sammen med dengang og det gav virkelig ro på. Det var et par tryk ovenpå vådfoderet (til dem begge) og så ellers selv være rolig og tryghedsindbydende. Det kan dæleme være svært når man har haft katte der virkelig sloges (så pelsen fløj og med voldsomme skrig og stå pels) der her ikke været noget siden ud over lege kampe. Så er klar fortaler for Zylkene/calm og den slags

  • #14   21. feb 2018 hvordan er det gået med at få taget urinprøve?

  • #15   21. feb 2018 Anja:
    Jeg skulle til behandling i Århus idag og kom sent hjem, så det bliver først imorgen jeg prøver...
    Men det bliver IKKE nemt!

    Mille bryder sig ikke om ændringer og hun laver sjældent noget indendøre , altså i katte Bakken:-(
    Så tror det bliver meget svært og få den prøve!

    Det ville være nemmere med Gry , hende kan man nærmest bare sætte op i Bakken og skrabe lidt i stenene så tisser hun...:-/

    Men nu er det jo Mille der skal undersøges smiley
    Så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre for at det kan lykkes smiley

    Overveje og holde hende ind i nat, og så håbe hun skal tisse imorgen tidlig ... men Mille er meget sippet med nyt grus smiley

    Gode råd modtages med kyshånd !!


  • #16   21. feb 2018 jeg ville lade hende blive inde i nat.
    og så skal Gry ikke lige være sammen med hende. eller have adgang til bakken.
    så har I mulighed for at skille dem af med hver sin bakke? for det ville være den bedste løsning


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #17   21. feb 2018 Hvis Du ikke får en urinprøve med hjemmefra kan dyrlægen lægge et lille kateter (slange) op i hendes blære og få en prøve på den måde.

    Jeg håber virkelig, at I snart finder en løsning.

    Nok vigtigt at holde hende inde, undtagen hvis I selv er med ude. Indendørs vil hun sikkert sætte pris på en varmedunk med et håndklæde over og så helst i et værelse, hvor hun kan være fri for Jeres anden kat

    De allerbedste hilsener


  • #18   22. feb 2018 Hejsa . I nat har Mille sovet sammen med min x , og hertil morgen var han ikke i tvivl om at hun skulle tisse , så her kl 7 fik hun Bakken op til sig, og nu lader vi hende lige være alene sammen med kassen , for hun er lidt bange for den smiley

    Åhh håber det lykkes - for dyrlægen jeg var hos i vagten den anden aften , sagde at hun troede IKKE på hun havde urinvejsinfektion, så jeg ville være ked af hvis Mille skulle igennem en større omgang for at få en urinprøve der alligevel /måske ikke viser noget smiley


  • #19   22. feb 2018 Det lykkes ikke, hun bryder sig ikk om det grus der skal bruges for og lave urin prøven smiley

  • #20   22. feb 2018 Hvad med en tom bakke? Vil hun tisse på den? Måske stikker de der krystaller i fusserne

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #21   22. feb 2018 Du kan prøve at lægge køkkenrulle over krystal-gruset...

    De allerbedste hilsener


  • #22   22. feb 2018 Når jeg har skullet have en urinprøve så laver jeg det trick at jeg rengør kattebakken, kommer helt friskt nyt grus i kattebakken og kommer så rent plastic over ( man kan købe sådan nogle kattebakke poser/ plastik til bunden af kattebakken) ovenpå plastikken kommer jeg så de der kugler fra dyrlægen, så plejer min kat at acceptere kattebakken fordi det stadig føles rigtigt at træde ind på..

  • #23   23. feb 2018 Tak for jeres gode råd smiley

    Men urin prøven er ikke aktuel pt. Efter dyrlægen undersøgte hende der den anden aften , og jeg har snakket med vores egen dyrlæge igen, mener de heller ikke der er grund til og stresse Mille yderligere med en urin prøve som hun ikke vil lave ...

    Men hold op Mille er skræmt fra vid og sans.. Hun er så bange at den mindste lyd vi laver herhjemme så skynder hun sig under sofaen eller gemmer sig... og når hun ser Gry kan man nærmest se hun ryster og har store øjne ... smiley

    Det gør virkelig ondt og se på.. og jeg kan os se på Gry at hun ikke forstår hvad der sker smiley

    Vi er lidt i vildrede herhjemme smiley Mille er begyndt slet ikke og vil være sammen med os medmindre vi selv henter hende.. ellers ligger hun bare i kælderen eller går udenfor smiley

    Min x sku lige op og have en lur nu her og der har han taget Mille med op, og hun vil SÅ gerne snakkes med og kæles for når man har hende på 2 mands hånd smiley
    Men kun når hun er lukket inde er sted og hun ved at Gry ikke kan komme hen til hende ...

    Vi forstår det simpelthen ikke ...

    Jeg fortryder bare nu at jeg ikke har reageret fra starten da jeg lagde de videoer op herinde , for der var jeg jo allerede i tvivl om
    Mille synes det var sjovt eller ej, og der tror jeg ikke hun synes det var så sjovt...

    Har sagt til min x at det bliver Gry der skal et nyt sted hen hvis det ikke bliver bedre , men IGEN Gry skal heller ingen steder hvis det virkelig viser sig at Mille fejler noget.. så må vi betale det de blodprøver koster hvis det er det smiley

    Så træls og stå i den her situation smiley


  • #24   23. feb 2018 det er s.. da noget værre øv
    men prøv de produkter vi har skrevet længere oppe.
    mange prøver at ens katte lige pludselig ikke kan enes. af en eller anden grund. og oftes kan det klares med feliway, calm, og andre beroligende produkter.
    det vigtigste er vi som ejerer er klar over hvordan vi selv opfører sig. katten er et billede af vores problemer. så har vi problemer ja så afspejler det sig i kattene. de kan blive stresset, blive urenlige mm
    så det er vigtig at I begge tager det stille og roligt. I skal være de rolige, og ikke farer efter Gry. sørg for at de begge deres øjeblikke hver dag.de skal være trygge når de er sammen med Jer. sørg for at gry bliver træt via leg.
    jeg må stadig sige at jeg tror ikke at de er uvenner. Men mere at deres magtkamp er for meget for Mille. hun virker ikke som en kat som tør sige nogen imod.

    det kan også være at der er kommet en ny kat i området. har nemlig oplevet flere gange at folk har haft problemer med deres katte. de er blevet uvenner og lignede. Men det har ikke været de pågældende katte som faktisk har været problemet. Nææ det er så været at der er kommet en ny kat i nabolaget. I de tilfælde jeg har hørt om har alle brugt feliway og i løbet af et par uger så har kattene blevet normalt venner igen.

    hvis jeg var dig, ville jeg købe dr bach
    http://www.bachblomsten.dk/bach-3.htm
    1 dråbe i deres vand hver dag

    og så ville jeg sætte en feliway op og evt bruge felisept spray
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/adfaerd_velvaere/felisept/580552

    jeg håber ikke at I må ud og finde nyt hjem til Gry. det er nemlig sjovt at følge hende når hun nu er næsten samme alder som Kida smiley


  • #25   24. feb 2018 Hej Anja.

    Tak for dit svar smiley

    Vi var ude og spise igår og da vi kom hjem lå Gry i sofaen og Mille på kradsetræet og vi blev vildt overraskede, for der lå de måske 1,5 meter fra hinanden smiley
    Så er det vi bliver lidt forvirrede smiley

    Men ja du har helt ret det er virkelig svært og spå om hvad der sker mellem dem, eller hvad der sker udenfor huset s 4 vægge , det kan jo være alt muligt smiley

    Vi satte den der feliway friends op i tirsdags, så den håber jeg kommer til og virke smiley

    Og så ja sørger vi for at snakke med dem begge på lige fod med hinanden, men igår eftermiddags kom Mille op i stuen fra kælderen og Gry var klar til leg og hoppede direkte ovenpå hende, så sagde jeg til min x, tag Gry uden og sige noget og sætte hende væk.. og så stoppede det også smiley

    Jeg håber heller ikke det kommer dertil at Gry skal et andet sted , det vil være virkelig hårdt smiley

    Hun er min lille putte mis og virkelig mor kat smiley smiley


    profilbillede
  • #26   24. feb 2018 hun er altså virkelig en smuk dame smiley

  • #27   24. feb 2018 Hehe ja det er hun. smiley

    De 3 farvede er os altid lidt sjove synes jeg smiley

    Og du har ret i det du skrev igår med at det er lidt sjovt at kida og Gry er samme alder ca og begge 3 farvet+/- smiley


Kommentér på:
Kan ikke finde ud af Mille pt :-/

Annonce